Σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση ενίσχυσης του τεχνολογικού τους αποτυπώματος έχουν κάνει μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι ελληνικές τράπεζες, οι διοικήσεις των οποίων σχεδιάζουν την περαιτέρω ενίσχυση των σχετικών επενδύσεων τα επόμενα χρόνια.
Στόχος των πρωτοβουλιών τους αποτελεί η αναβάθμιση των προϊόντων που διαθέτουν είτε μέσω του δικού τους δικτύου, φυσικού και ψηφιακού ή σε συνεργασία με τρίτες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους.
Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, η αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την προώθηση υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και για την ενίσχυση των πωλήσεων, στο νέο περιβάλλον αυξημένου ανταγωνισμού που θα οδηγήσει η δραστηριοποίηση νέων digital σχημάτων στην ελληνική αγορά.
Με τον τρόπο αυτό στοχεύουν στην αύξηση των εσόδων τους με ταυτόχρονη συγκράτηση των λειτουργικών εξόδων, που θα οδηγήσει εν τέλει σε υψηλότερη κερδοφορία και απόδοση επί των ιδίων κεφαλαίων τους.
Ο μετασχηματισμός
Πρόκειται για μία στρατηγική που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου ψηφιακού μετασχηματισμού που εφαρμόζουν οι ελληνικοί όμιλοι.
Μέσω αυτής επιτυγχάνονται μία σειρά από στόχοι:
- Παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας όσο το δυνατόν περισσότερο προσωποποιημένων λύσεων στους πελάτες τους, στη βάση των πραγματικών τους αναγκών
- Δημιουργούνται στοχευμένες καμπάνες προς πιθανούς πελάτες, οδηγώντας σε ενίσχυση των πωλήσεων
- Βελτιστοποιείται η διαδικασία της πιστοληπτικής αξιολόγησης των ενδιαφερόμενων για νέα δάνεια, μειώνοντας τον πιστωτικό κίνδυνο
Ψηφιακά προϊόντα
Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες εργασίες μεταφέρονται στον ψηφιακό κόσμο.
Τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες διαθέτουν μία μεγάλη γκάμα προγραμμάτων και μέσω των ψηφιακών τους υπηρεσιών ή αποκλειστικά μέσω αυτών, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών τους.
Επιπλέον, διευρύνονται οι συνεργασίες με τρίτες επιχειρήσεις, με το embedded finance να παίζει ολοόενα και μεγαλύτερο ρόλο στην μεγέθυνση του ενεργητικού τους.
Στόχο αυτών των συμφωνιών είναι ο δυνητικός πελάτης να μπορεί να λάβει μία τραπεζική υπηρεσία τη στιγμή που τη χρειάζεται.
Για παράδειγμα, όταν θέλει να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο η τράπεζα βρίσκεται ήδη στο κατάστημα για να χρηματοδοτήσει την αγορά του, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Όλα ολοκληρώνονται στο check out: Η αγορά του προϊόντος και η λήψη του δανείου από το συνεργαζόμενο με τον έμπορο πιστωτικό ίδρυμα.
Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, οι τράπεζες έχουν επενδύσει σε πλατφόρμες open banking και σε λύσεις που συνδέουν τα συστήματά τους με τις τρίτες επιχειρήσεις.
Διαχείριση επενδύσεων
Εξάλλου, έχει ήδη ξεκινήσει από τα τέλη του 2022 ο πειραματισμός των τραπεζών με τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνης (Gen AI), η οποία προσφέρει πολλές επιπλέον δυνατότητες για την ανάπτυξη των εργασιών τους και την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Μέσω αυτών θα είναι σε θέση να διευρύνουν το φάσμα των προϊόντων που προσφέρουν και να μειώσουν το χρόνο απόκρισης προς τους πελάτες, με αποτέλεσμα εν τέλει την αύξηση του αριθμού τους.
Για παράδειγμα, τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι σε βάθος μερικών ετών οι υπηρεσίες διαχείρισης επενδύσεων θα παρέχονται πλήρως από το ΑΙ.
Έτσι, ο αποταμιευτής/ επενδυτής, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θα καθοδηγείται από τα συστήματα των τραπεζών για τη δημιουργία του προσωπικού του χαρτοφυλακίου, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στο ρίσκο που θέλει να αναλάβει και στην προσδοκώμενη απόδοση.