Σε υπερδιπλασιασμό των εκτιμώμενων κερδών που θα καταγράψει φέτος ο αεροπορικός κλάδος προχώρησε σε σημερινή της έκθεση η ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών), καθώς ο ταξιδιωτικός τομέας έχει αφήσει για τα καλά πίσω του την κρίση της πανδημίας.
Συγκεκριμένα η Ένωση, στο πλαίσιο της 79ης ετήσιας γενικής της συνέλευσης που διεξάγεται στην Κωνσταντινούπολη, προχώρησε σε επί τα βελτίω αναθεώρηση των προβλέψεων της θεωρώντας πως τα κέρδη από την ανάκαμψη της κίνησης στους αιθέρες θα εκτιναχθούν στα 9,8 δισ. δολάρια, αντί της προηγούμενης πρόβλεψης που είχε κάνει το Δεκέμβριο για κέρδη της τάξεως των 4,7 δισ. δολαρίων.
Άλλωστε, η ανάκαμψη αυτή επιβεβαιώνεται και από τα ισχυρά κέρδη και τις προβλέψεις που διατυπώνουν σε επίπεδο αποτελεσμάτων οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες.
Όσον αφορά στα συνολικά έσοδα, αυτά θα ανέλθουν περίπου στα 803 δισ. δολάρια παρουσιάζοντας αύξηση ύψους 9% σε σχέση με πέρυσι.
Θυμίζουμε πως η ταξιδιωτική βιομηχανία παρουσίασε ζημιές ύψους 3,6 δισ. δολαρίων το 2022.
Χωρίς προβλήματα το καλοκαίρι
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουόλς, παραχώρησε συνέντευξη στο πρακτορείο Reuters, στην οποία πέρα από την ευρύτερη φετινή ανάκαμψη του κλάδου, αναφέρθηκε και στο τοπίο που διαμορφώνεται για το καλοκαίρι.
Μάλιστα, δήλωσε πεπεισμένος ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι καλύτερα προετοιμασμένες το φετινό καλοκαίρι και δεν θα υπάρξει επανάληψη του περσινού χάους, με καθυστερήσεις και ακυρώσεις χιλιάδων πτήσεων.
Αν και τα προβλήματα δεν θα αποφευχθούν τελείως, ο Γουόλς υποστήριξε ότι οι περισσότερες εταιρείες έχουν καλύψει αρκετά κενά, όπως και τα αεροδρόμια, έχοντας μάθει από το πάθημα της περσινής χρονιάς.
«Είμαι σχετικά βέβαιος ότι θα περάσουμε την υψηλή περίοδο του καλοκαιριού χωρίς υπερβολικές διαταραχές» σχολίασε ο Γουλς, στο Reuters.
Θυμίζουμε πως η ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια είχαν πυροδοτήσει χάος το περσινό καλοκαίρι, κυρίως στα αεροδρόμια της Ευρώπης και της Βορείου Αμερικής. Μάλιστα, το πρόβλημα πυροδότησε και κόντρα μεταξύ των εταιρειών και των αεροδρομίων για τη διαχείριση του προβλήματος και τις αποζημιώσεις των αγανακτισμένων ταξιδιωτών.
Για τον ίδιο λόγο, εξάλλου, πολλές κυβερνήσεις διεθνώς προχώρησαν έκτοτε σε αλλαγές στους κανόνες που διέπουν τις αποζημιώσεις των επιβατών. Ενδεικτικά ο Καναδάς προχώρησε σε αλλαγές, όπως και οι ΗΠΑ, που μεταξύ άλλων θα υποχρεώνουν τις εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις/ακυρώσεις πτήσεων με μετρητά αντί για voucher. Επίσης, και στην ΕΕ υπάρχει πίεση για αυστηρότερη εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων, που απαιτούν αποζημίωση για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών.
Πάντως, η ετοιμότητα των εταιρειών θα δοκιμαστεί σίγουρα, δεδομένου πως όλα τα δεδομένα δείχνουν πως το φετινό καλοκαίρι θα είναι εξαιρετικά «θερμό» με τεράστια αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης σε επίπεδα άνω και προ της πανδημίας.
Διαβάστε περισσότερα
-
Με ελληνική συμμετοχή το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Sex που θα γίνει στην Σουηδία
-
Γιώργος Γεωργίου: Η σπάνια ασθένεια και θάνατος του γιου του που τον τσάκισε
-
Τεχνητή νοημοσύνη: H viral φωτογραφία του Έλον Μασκ ως μωρό και η αντίδραση του
-
Ποια υπουργεία «έχουν κλειδώσει» και ποιοι πρωτοκλασάτοι υποβαθμίζονται