Προϋποθέσεις για νέο γύρο εξαγορών και συγχωνεύσεων στον κλάδο των αερομεταφορών της Ευρώπης δημιουργούνται μετά την προσπάθεια της Lufthansa να αποκτήσει μειοψηφικό ποσοστό στην ΙΤΑ, το διάδοχο σχήμα της Alitalia.

Με τις συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών να συνεχίζονται, τώρα η Lufthansa σε συνεργασία με την Air France-KLM φέρονται να εξετάζουν χωριστά την εξαγορά της βρετανικής εταιρείας χαμηλού κόστους Flybe σύμφωνα με την εφημερίδα Telegraph.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση της Πορτογαλίας η οποία ελέγχει τον εθνικό αερομεταφορέα ΤΑΡ έχει αναφέρει ότι εξετάζει να προχωρήσει σε πώληση του ποσοστού της, με πιθανούς αγοραστές σύμφωνα με πηγές του κλάδου να είναι η Lufthansa, η Air France-KLM και η μητρική εταιρεία της Brisitsh Airways, η IAG.

Ταυτόχρονα στο στόχαστρο αγοραστών μπορεί να βρεθεί και η SAS της Σουηδίας η οποία από πέρσι το καλοκαίρι έχει ζητήσει στις ΗΠΑ προστασία από πιστωτές της με βάση το Άρθρο 11 περί χρεοκοπιών. Ενώ αναλυτές που μίλησαν στο Reuters ανέφεραν ακόμη ότι στο στόχαστρο αγοραστών μπορεί να βρεθεί και η εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet. Στους ενδιαφερόμενους θα μπορούσε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, να είναι η Lufthansa, καθώς κάτι τέτοιο θα ενίσχυε σημαντικά τη θέση της στην αγορά της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ελβετίας.

Προβλέψεις για πιθανό γύρο ντιλ στον κλάδο έκανε και ο επικεφαλής της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι. «Η ΤΑΡ θα καταλήξει στην British Airways-IAG, μετά πιστεύω ότι η easyJet θα καταλήξει να αγοραστεί από την British Airways ή την Air France ή και τις δύο μαζί ως κοινοπραξία και μετά η Lufthansa θα εξαγοράσει τη Wizz», ανέφερε σύμφωνα με το Reuters.

Lufthansa και Air France-KLM: Ανταγωνιστές αλλά και πιθανοί συνεργάτες

Η Lufthansa και η Air France-KLM φέρονται τώρα να εξετάζουν προσφορά για τη Flybe επειδή ενδιαφέρονται για τα δικαιώματα χρήσης (slots) της τελευταίας στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου και στο Schiphol στο Άμστερνταμ, ανέφερε η Telegraph.

Η Flybe διέκοψε τις δραστηριότητές της τον περασμένο μήνα, λιγότερο από ένα χρόνο αφότου η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους επέστρεψε στους ουρανούς. Εκτελούσε επτά καθημερινές πτήσεις από το Χίθροου, το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, προς το Άμστερνταμ, το Μπέλφαστ, το Νιούκαστλ και το Νιούκουεϊ στην Κορνουάλη.

Lufthansa και ITA (Alitalia)

«Επικεντρωνόμαστε ξεκάθαρα στην ΙΤΑ. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, παρακολουθούμε στενά την ενοποίηση (τα ντιλς) στην Ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών», σημείωσε εκπρόσωπος του εθνικού αερομεταφορές της Γερμανίας.

Πάντως υπάρχουν δυσκολίες στις προσπάθειες αυτές, όπως φάνηκε και από τη μακρά προσπάθεια της Lufthansa να προσεγγίσει την ΙΤΑ. Πολλές αεροπορικές εταιρείες μπορεί να μην θελήσουν τελικά να δώσουν χρήματα για ντιλ σε μια περίοδο που πολλά είναι ρευστά και ο κλάδος αντιμετωπίζει προκλήσεις, ανέφεραν άλλες πηγές.

Η easyJet από την πλευρά της φαίνεται να υποβαθμίζει το θέμα πιθανής ενοποίησης καθώς εκπρόσωπός της ανέφερε ότι τέτοια ντιλ είναι συνήθως πολύ σύνθετα. Προς το παρόν κύρια προτεραιότητα είναι η ανάκαμψη από τις προκλήσεις που δημιούργησε ο Covid19 στις αερομεταφορές, σημείωσε εκπρόσωπος της Air France-KLM.

Το σχέδιο της Lufthansa

Η Lufthansa που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης είχε ανακοινώσει στις 18 Ιανουαρίου ότι σκοπεύει να αγοράσει έως και το 40% της ITA σε ένα αρχικό βήμα, με το υπόλοιπο ποσοστό να είναι δυνατό να αποκτηθεί «σε μεταγενέστερη ημερομηνία». Η εταιρεία ενδιαφέρεται για την Alitalia εδώ και χρόνια.

Μια τέτοια συμφωνία θα επέτρεπε στην εταιρεία να επεκταθεί σε πολύ μεγάλη αγορά, βοηθώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση της Ιταλίας να πουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας που μέχρι την αναδιάρθρωσή του είχε συνεχείς και πολύ μεγάλες ζημιές. Η Lufthansa με την ΙΤΑ θα αποκτούσε επίσης πρόσβαση σε περισσότερες υπερατλαντικές διαδρομές, ενώ θα εμπόδιζε κάποιον άλλο αντίπαλο να δημιουργήσει βάση στη βόρεια Ιταλία που θα μπορούσε να της «κλέψει» επιβάτες.

Τα πλεονεκτήματα της εταιρείας

Η Lufthansa έχει κάνει στο παρελθόν ντιλ και με άλλες εθνικές αεροπορικές εταιρείες που είχαν προβλήματα, όπως η Austrian Airlines, η Brussels Airlines και η Swiss International Air Lines. Η προθυμία της Lufthansa να αφήσει τις θυγατρικές της εκτός Γερμανίας να διατηρήσουν την ξεχωριστή επωνυμία και ταυτότητά τους την καθιστά ιδανική επιλογή για πολιτικούς που θέλουν να λένε ότι δεν έχουν πουλήσει την εθνική τους αεροπορική εταιρεία σε ξένους, σχολίαζε το Bloomberg.

Διαβάστε ακόμη: