Tο Radar είχε εγκαίρως καταγράψει ότι σημαντικά κεφάλαια αρχίζουν να κινούνται προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με οργανωμένες τοποθετήσεις από θεσμικούς επενδυτές που εντοπίζουν εμφανή υποτίμηση στην αποτίμηση της εισηγμένης σε σχέση με τις κεφαλαιοποιήσεις του κλάδου υποδομών.
Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί τις τελευταίες ημέρες δείχνουν ότι funds με στρατηγικό χαρακτήρα χτίζουν θέσεις στη μετοχή, αξιολογώντας ότι η σχέση κεφαλαιοποίησης προς ανεκτέλεστο έργων, αλλά και η προβλεψιμότητα των μελλοντικών ροών από παραχωρήσεις, δημιουργούν ένα επενδυτικό προφίλ που σπανίζει αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά.
Η ενεργοποίηση αυτή δεν περιορίζεται σε αποσπασματικές αγορές, αλλά εξελίσσεται σε διαδικασία συστηματικής τοποθέτησης, συνδέοντας την άνοδο της μετοχής με τη σταδιακή αναπροσαρμογή της τιμής προς επίπεδα που αντικατοπτρίζουν τα πραγματικά θεμελιώδη μεγέθη του ομίλου.
Το ανεκτέλεστο των 9,2 δισ. ευρώ λειτουργεί ως ισχυρή ασπίδα και ταυτόχρονα ως δείκτης για το βάθος της μελλοντικής κερδοφορίας. Πρόκειται για έργα που, σε ποσοστό άνω του 70%, αφορούν οδικές υποδομές, παραχωρήσεις, ενεργειακά συστήματα και διαχειριστικά έργα με μεγάλη διάρκεια.
Η διασφάλιση ρευστότητας περίπου 2 δισ. ευρώ, μετά και την επιτυχημένη ομολογιακή έκδοση του ομίλου, προσφέρει στη διοίκηση ευρύ περιθώριο κινήσεων για νέες συμμετοχές σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις. Η εικόνα αυτή αποτελεί βασική αιτία για την αλλαγή κλίματος γύρω από τη μετοχή.
Η άνοδος πάνω από τα 24 ευρώ και η επίτευξη υψηλών 311 μηνών δεν ήρθε τυχαία. Το ενδιαφέρον της αγοράς ενισχύεται καθημερινά από τη συνεχή ροή οικονομικών στοιχείων της εισηγμένης. Οι πρόσφατες συνεδριάσεις με αυξημένους όγκους δείχνουν ότι τοποθετούνται επενδυτές που αναζητούν εταιρείες με προβλεψιμότητα ταμειακών ροών και μεγάλη έκθεση σε κερδοφόρες παραχωρήσεις.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δημοσίευσε ένα ιδιαίτερα ισχυρό πρώτο εξάμηνο. Τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 1,957 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 43,6% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) άγγιξε τα 317,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 84,4%. Η αύξηση αποδίδεται κυρίως στον τομέα των παραχωρήσεων, όπου η λειτουργία της Αττικής Οδού προσέθεσε 89 εκατ. ευρώ στην κερδοφορία του ομίλου. Τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους ανέβηκαν στα 68,1 εκατ. ευρώ από 49,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, επιβεβαιώνοντας ότι ο όμιλος κινείται ανοδικά σε όλα τα βασικά μεγέθη.
Οι ταμειακές ροές ενισχύονται θεαματικά, με τις λειτουργικές ροές να φτάνουν τα 219,3 εκατ. ευρώ έναντι 93,3 εκατ. της περσινής περιόδου. Το γεγονός αυτό αποτυπώνει την ισχυρή συμβολή των λειτουργικών παραχωρήσεων και τη σταθερή αύξηση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες του ομίλου. Η οικονομική δομή παραμένει υγιής, με τα ελεύθερα διαθέσιμα να ανέρχονται σε 1,464 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική ρευστότητα, μετά και το νέο ομόλογο, διαμορφώνεται σε επίπεδα κοντά στα 2 δισ.
Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε στα 117 εκατ. ευρώ από 153 εκατ. ευρώ, στοιχείο που αντανακλά τη συνετή διαχείριση χρέους και την ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης. Τα κέρδη προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανέβηκαν στα 87,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 51,8%. Όλα αυτά συνθέτουν μια εικόνα εταιρείας που βρίσκεται σε ισχυρή μεταβατική περίοδο, με σημαντικό μέρος της ανάπτυξης να προέρχεται από έργα που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία ή οδεύουν προς ολοκλήρωση.
Στο μέτωπο των έργων, η προσθήκη της Αττικής Οδού αποτελεί κομβικό σημείο. Η λειτουργία της προσφέρει υψηλή ορατότητα στις μελλοντικές ροές, με τη διοίκηση να αναμένει καταβολές 60 εκατ. ευρώ εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2025. Την ίδια στιγμή, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η οποία περνά στον έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο τέλος του έτους, ενισχύει ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, ενώ σε λειτουργικό επίπεδο αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στα EBITDA από το 2026 και μετά.
Ο ΒΟΑΚ, με την εκκίνηση του έργου «Χανιά – Ηράκλειο», αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Οι εκκρεμότητες σε απαλλοτριώσεις και τεχνικές μελέτες παραμένουν υπό διευθέτηση, όμως το έργο έχει ήδη μπει σε τροχιά υλοποίησης. Παράλληλα, η προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά αναμένεται να ανοίξει ακόμη μεγαλύτερο επενδυτικό πεδίο για τον όμιλο.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει προτείνει επίσης την υλοποίηση της αστικής σήραγγας Ηλιουπόλεως, έργο το οποίο συνδέει την περιφερειακή Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, κρίσιμη υποδομή ενόψει της λειτουργίας του project στο Ελληνικό. Το μοντέλο χρηματοδότησης της σήραγγας έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών μέσω Πρότυπης Πρότασης, χωρίς όμως να έχουν ληφθεί ακόμη τελικές αποφάσεις. Το έργο θεωρείται κομβικό για τις αυξημένες μετακινήσεις που θα φέρει το IRC στο Ελληνικό, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει άμεση επιχειρηματική συμμετοχή.
Η επέκταση της Αττικής Οδού και ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα αποτελούν επίσης πεδία ενδιαφέροντος για τον όμιλο. Τα συγκεκριμένα έργα θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τη γεωγραφική κάλυψη του χαρτοφυλακίου του και να λειτουργήσουν συμπληρωματικά ως προς τις υπάρχουσες παραχωρήσεις.
Στον τομέα του Real Estate, ο όμιλος διατηρεί χαρτοφυλάκιο αξίας 122 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Οι εκτάσεις αυτές περιλαμβάνουν ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα, εμπορικά πάρκα και στρατηγικά οικόπεδα που μπορούν να δημιουργήσουν αξίες είτε μέσω ανάπτυξης είτε μέσω άμεσης εκποίησης. Ήδη ολοκληρώθηκε η πώληση τμήματος της γης στην Κασσιόπη της Κέρκυρας έναντι 4,6 εκατ. ευρώ καθώς και οικοπέδου στη ΒΙΠΑ Θεσσαλονίκης για 1,95 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, το Παραλίμνιο Εμπορικό Πάρκο στα Ιωάννινα έχει μισθώσει το 60% των χώρων του, με θετικές προοπτικές για την επόμενη περίοδο.
Ο τομέας των κατασκευών συνεχίζει να καταγράφει αύξηση κύκλου εργασιών, φτάνοντας τα 813,5 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο, αυξημένος κατά 42,2% σε σχέση με το περσινό διάστημα. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 89,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 50,3%. Η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους αντικατοπτρίζει την προσεκτική επιλογή έργων και τη σταδιακή μείωση ζημιογόνων κατασκευαστικών υποχρεώσεων του παρελθόντος.
Η συνολική εικόνα δείχνει έναν όμιλο που έχει μεταβεί σε μοντέλο υψηλής σταθερότητας και προβλεψιμότητας. Η προοπτική περαιτέρω ενίσχυσης των EBITDA μέσω των νέων παραχωρήσεων, η αύξηση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητοδρόμους και η εξέλιξη των μεγάλων έργων του ομίλου δημιουργούν ένα επενδυτικό περιβάλλον που η αγορά δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει.
Το ενδιαφέρον των θεσμικών χαρτοφυλακίων επιβεβαιώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τοποθετείται πλέον στην κατηγορία των εταιρειών που συνδέουν τη χρηματιστηριακή τους πορεία με διαχρονικές ροές εσόδων, μακροχρόνιες επενδύσεις και υψηλό πολλαπλασιαστή στρατηγικής αξίας.
Η αγορά φαίνεται να αναγνωρίζει ότι το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων, σε συνδυασμό με τη χρηματοοικονομική ευρωστία, δημιουργεί μια από τις πιο ισχυρές πλατφόρμες ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία.