Ο Έλληνας μεγιστάνας και μεγαλομέτοχος της Lamda Development Σπύρος Λάτσης, είναι ο πρώτος επενδυτής στο project – βίλες πάνω στη θάλασσα του Ελληνικού, αποκτώντας όλη την πρώτη σειρά που αποτελείται από 8 υπερπολυτελείς κατοικίες που ακουμπάνε πάνω στο κύμα!!!

Καλά πληροφορημένες πηγές υποστηρίζουν ότι ο μεγαλοτραπεζίτης – και όχι μόνο- σε μια έμπρακτη κίνηση υποστήριξης του επενδυτικού πλάνου, αλλά και διαβλέποντας μια τεράστια ευκαιρία μέσα από την απόκτηση ακινήτων – φιλέτων στο Ελληνικό, «έκλεισε» όλη την πρώτη σειρά 8 μονοκατοικιών πάνω στο κύμα, τις οποίες προορίζει 3 για την οικογένεια του, μία για την αδερφή του Μαργαρίτα Λάτση και 4 για στενούς προσωπικούς του φίλους και συνεργάτες!

 

Θυμίζεται ότι με βάση το project της Lamda πωλούνται 27 οικόπεδα σε προνομιακή θέση πάνω στη θάλασσα όπου και θα ανεγερθούν υπερπολυτελείς κατοικίες, τις οποίες δεν θα παραδώσει με το κλειδί στο χέρι η Lamda, αλλά ο κάθε ιδιοκτήτης μόνος του με επιλογή δικής του κατασκευαστικής εταιρείας, με μόνη δέσμευση να επιλέξει ανάμεσα σε 3 αρχιτεκτονικά σχέδια μεγάλων γραφείων, δυο ελληνικών και ενός αμερικανικού από την Καλιφόρνια!

Οι 27 βίλες εκτείνονται σε τρεις σειρές, με τις πρώτες 8 πάνω στο κύμα, τις 10 βίλες ακριβώς πίσω από τις πρώτες και ανάμεσα στις εσοχές ούτως ώστε να έχουν άπλετη θέα και τις άλλες 9 στην τρίτη σειρά!

Πάντως, για να είμαστε σαφείς, ακόμη το πλαίσιο πώλησης μεμονωμένων οικοπέδων σε ιδιώτες δεν έχει καθοριστεί επαρκώς, υπάρχουν κενά ως προς τον νόμο και τις διατάξεις, κάτι που αναμένεται να ξεκαθαριστεί οριστικά προσεχώς!


Το ιλιγγιώδες ποσό των 3 δις. ευρώ αναμένει η κυβέρνηση στον διαγωνισμό για την Αττική οδό!

Μολονότι οι αντιδράσεις των εργολάβων ήταν έντονες και οι πιέσεις ισχυρές σε προσκήνιο και παρασκήνιο, τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού, χωρίς να εντάσσεται σε αυτόν κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή οι περίφημες επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και η αστική «σήραγγα της Ηλιούπολης», η σύνδεση δηλαδή της Λεωφόρου Κατεχάκη με την Βουλιαγμένης και το εμβληματικό έργο του Ελληνικού! Πού αποτελεί φυσική συνέχεια της περιφερειακής Υμηττού και κλειστό αυτοκινητόδρομο!

Θυμίζεται ακόμη ότι το ελληνικό δημόσιο και ειδικότερα το Υπ. Υποδομών είχε δώσει μια πρόγευση των διαθέσεων του με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική οδό και τον κόμβο Καλυφτάκη, ως δημόσιο έργο!

Υπό αυτή την έννοια, οι εξελίξεις δικαιώνουν και επιβεβαιώνουν απολύτως το Radar που πρώτο είχε αποκαλύψει την δημοπράτηση της Αττικής οδού χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτήν οι επεκτάσεις, που θα δημοπρατηθούν αυτόνομα, μία αποκάλυψη που τότε είχε προκαλέσει συζητήσεις…

Η επίσκεψη Δ. Πολίτη στο Μαξίμου και το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό!

Θα πρέπει να καταστεί σαφές πως η απόφαση για να βγει η Αττική οδός χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο, εξέλιξη που αφαιρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα είχαν οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες στον διαγωνισμό αυτό, ήταν τελική απόφαση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού!

Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, στη δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται το έργο, κ. Δ. Πολίτης πριν προχωρήσει προχθές στις σχετικές διαρροές προς τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ, είχε επισκεφτεί το Μέγαρο Μαξίμου και συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Ο οποίος του άναψε το «πράσινο φως» να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία όπως εξαρχής είχε σχεδιαστεί και η οποία αποσκοπεί να προσελκύσει τους ισχυρότερους και κορυφαίους στον κόσμο θεσμικούς επενδυτές καθώς και τους πιο εύρωστους οικονομικά Έλληνες επιχειρηματίες και επενδυτές ούτως ώστε να «σπάσει» κάθε προηγούμενο ρεκόρ εσόδων για ιδιωτικοποίηση, παραχώρηση ή αποκρατικοποίηση, που αφορά το Ελληνικό Δημόσιο!

Οδηγός το 1,5 δις. για την Εγνατία από την ΓΕΚ Τέρνα και τα 2,1 δις. από την Macquarie για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ!

Με βάση τον σχεδιασμό της εμβληματικής αυτής παραχώρησης της Αττικής οδού, που θα περιλαμβάνει επίσης την «βαριά» και την «ελαφριά» συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, το ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση σε συνδυασμό με το Υπ. Υποδομών και τους συμβούλους της, αναμένει έσοδο που θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο!!!

Στο οικονομικό επιτελείο υποστηρίζουν ότι εάν για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού προσφέρθηκε ένα ποσό της τάξης του 1,5 δις. ευρώ, στην Αττική οδό που είναι το «φιλέτο των φιλέτων» μέσα στον αστικό ιστό, με πολλαπλάσιο κυκλοφοριακό φόρτο δεν θα πρέπει να προσφερθούν τουλάχιστον τα διπλάσια, δηλαδή 3 δις. ευρώ;

Εδώ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή μια αποκρατικοποίηση που αφορά μειοψηφικό πακέτο μετοχών χωρίς παρέμβαση στο μάνατζμεντ, η Macquarie έδωσε 2,1 δις. ευρώ, δεν θα δώσουν για την Αττική οδό οι μεγάλοι ξένοι παίκτες και τα κορυφαία funds του κόσμου πάνω από 3 δις. ευρώ;;;

Υπό αυτή την έννοια, μπορεί στο ΤΑΙΠΕΔ να μιλάνε επισήμως για μια προσδοκία εσόδων γύρω στα 2 δις. ευρώ, χαμηλώνοντας τον πήχη των προσδοκιών στον διαγωνισμό και κρατώντας χαμηλούς τόνους, ωστόσο η αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση και οι διεθνείς σύμβουλοι της και συντονιστές των success stories που έχουν ήδη επιτευχθεί αλλά και εκείνων που επίκεινται μέσα στο χρόνο, αναμένουν τίμημα πάνω από τα 3 δις. ευρώ και ρεκόρ όλων των εποχών!

Επεκτάσεις άνω των 1,5 δις. ευρώ για τις κατασκευαστικές εταιρίες! Θα κατέβουν και στην Αττική οδό!

Με αφορμή πάντως τις αντιδράσεις των μεγάλων τεχνικών εταιριών για την παραχώρηση της Αττικής οδού όχι ως ενιαίου έργου, αλλά χωρίς να περιλαμβάνεται κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή οι επεκτάσεις, η κυβέρνηση και το Υπ. Υποδομών υποστηρίζουν ότι για τους ισχυρούς εργολάβους πρώτον προβλέπεται ένα αντικείμενο που ξεπερνά το 1,5 δις. και αφορά τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, τη σύνδεση Κατεχάκη – Βουλιαγμένης καθώς και την επέκταση της Κύμης με την εθνική οδό, έργο που ήδη είναι έτοιμο να βγει!

Δεύτερον, κανείς δεν αφαιρεί το δικαίωμα από τις ισχυρές εργοληπτικές εταιρείες να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού είτε αυτόνομα, είτε συμμετέχοντας σε κοινοπρακτικά σχήματα που θα περιλαμβάνουν και μεγάλα private equity funds, εξειδικευμένα και μη, όπως συγκεκριμένα γαλλικά funds που επενδύουν στις παραχωρήσεις ή όπως η Macquarie, η CVC και το KKR!

Και οι πληροφορίες αναφέρουν πως όλοι ή σχεδόν όλοι οι μεγαλοεργολάβοι, θα συμμετάσχουν τελικά στον διαγωνισμό για την Αττική οδό, όπου εντός των προσεχών ημερών – ίσως και σήμερα- το ΤΑΙΠΕΔ προβεί σε ανακοινώσεις ανοίγοντας τη διαδικασία με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος…


Τα success stories και το ράλι στο ΧΑ!

Με τις καλύτερες προϋποθέσεις για το Χρηματιστήριο της Αθήνας έχει μπει ο νέος χρόνος και ήδη διαπιστώνονται σημαντικές υπεραξίες στις τράπεζες αλλά και στα «καλά χαρτιά» της πάλαι ποτέ Σοφοκλέους, δηλαδή τα βαριά χαρτιά του 25άρη καθώς και πολλές μετοχές της μεσαίας και μικρής κεφαλαιοποίησης που διαθέτουν καλά fundamentals και έχουν μπροστά τους σημαντικές προοπτικές!

Σε απλά λόγια την ώρα τούτη στο Χρηματιστήριο παίζουν οι τράπεζες, τόσο Εθνική και Πειραιώς που έχουν success stories μέσα στο 2022 λόγω αποκρατικοποίησης και placements από το ΤΧΣ, ότι και Alpha – Eurobank οι οποίες ανακτούν τη χαμένη τους αίγλη του παρελθόντος και ήδη βγαίνουν εντολές από ξένους, σύμφωνα με τις πληροφορίες!

Στο επίκεντρο επίσης έχουν μπει εσχάτως τα πετρέλαια (και τα ΕΛΠΕ αλλά και η Μότορ Όιλ), αλλά και γενικότερα μετοχές που έχουν καλές μερισματικές αποδόσεις ή οικονομική ευρωστία και «ταμείο» όπως ο ΟΛΠ και η Jumbo ή σοβαρές προοπτικές όπως η ΔΕΗ που δείχνει να ανακάμπτει χρηματιστηριακά ή ο Φουρλής!

Το ράλι που παρατηρείται στο Χρηματιστήριο της Αθήνας κατά τις τελευταίες μέρες, αποδίδεται:

Πρώτον, στις αναβαθμίσεις από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης, 8 τον αριθμό, που θα πραγματοποιηθούν φέτος, με πρώτη την Fitch την ετυμηγορία της οποίας η αγορά αναμένει την Παρασκευή 14 Ιανουαρίου.

Δεύτερον, στην ύφεση της πανδημίας του κορωνοιού, καθώς όλες οι ενδείξεις αλλά και οι σχετικές ανακοινώσεις λοιμωξιολόγων και κρατικών αξιωματούχων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο έλεγχος της Όμικρον είναι θέμα το πολύ ενός μηνός και από τα μέσα ή έστω τα τέλη Φεβρουαρίου θα αποκατασταθεί η κανονικότητα.

Τρίτον, στην αναμενόμενη έκρηξη του τουρισμού που αποτελεί και τη βαριά βιομηχανία της χώρας!

Τέταρτον, στην προώθηση των έργων και την άντληση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης που μπαίνει σε ράγες και επισπεύδεται!

Πέμπτον, στην ενεργοποίηση και υλοποίηση των success stories όπως αυτά της Εθνικής, της Τρ. Πειραιώς, της ΔΕΗ…

Εκτον, στην επιτυχή έκβαση των αποκρατικοποιήσεων φιλέτων του Δημοσίου με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παραχώρηση της Αττικής οδού, για την οποία η κυβέρνηση αναμένει έσοδο που θα ξεπεράσει τα 3 δις. ευρώ!

Έβδομον, τη κυνήγι της επενδυτικής βαθμίδας, η ανάκτηση της οποίας, αν όλες οι προϋποθέσεις συντρέξουν, προσδιορίζεται περί τα τέλη του έτους ή το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο 2023, σε ένα διάστημα δηλαδή μάξιμουμ 18 μηνών από σήμερα!