search

ΚΟΣΜΟΣ

Spotify Wrapped: Τι κρύβεται πίσω από τη μουσική αναδρομή της χρονιάς

Την τελευταία ημέρα του Νοεμβρίου το Instagram πλημμύρισε με stories, στα οποία οι χρήστες κοινοποιήσαν τα μουσικά κομμάτια που άκουσαν περισσότερο αυτή τη χρονιά στο Spotify, τη δημοφιλή εφαρμογή αναπαραγωγής μουσικής.

Spotify Wrapped

Την τελευταία ημέρα του Νοεμβρίου το Instagram πλημμύρισε με stories, στα οποία οι χρήστες κοινοποιήσαν τα μουσικά κομμάτια που άκουσαν περισσότερο αυτή τη χρονιά στο Spotify, τη δημοφιλή εφαρμογή αναπαραγωγής μουσικής. Κάποιοι από τους χρήστες απολάμβαναν να βλέπουν τις μουσικές ανασκοπήσεις των φίλων τους. Άλλοι εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους και κοινοποίησαν τη χαρακτηριστική φωτογραφία του “dudewithsign” που αναφέρει: “Nobody cares about your Spotify”. Όμως, η πλειοψηφία των Spotify fans περίμεναν με ανυπομονησία να δουν το Spotify Wrapped τους και να το μοιραστούν με τους φίλους τους.

Το Spotify Wrapped είναι ο τρόπος με τον οποίο η δημοφιλής πλατφόρμα γιορτάζει την απήχησή της. Η ανασκόπηση σε μορφή stories προσκαλεί κάθε χρόνο τους χρήστες να συμμετάσχουν σε μια εξατομικευμένη εμπειρία αναδρομής στην χρονιά τους.

Στο πλαίσιο της ανασκόπησης, το Spotify δημιούργησε έναν εφέ στην εφαρμογή Snapchat με Bitmojis και GIFs, που αντιστοιχεί στην προσωπικότητά του χρήστη. Ακόμη, το Wrapped διαθέτει έκδοση για την διάσταση του Metaverse. Στο περιβάλλον Spotify Island του Roblox είναι διαθέσιμη η Wonder Wrapped, μια ψηφιακή χώρα με αποστολές, παιχνίδια και εικονικά εμπορικά προϊόντα που σχετίζονται με την μουσική.

Με λίγα λόγια, η υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής παρέχει στους χρήστες μια ολόκληρη εξατομικευμένη ανάλυση, χωρίς πληρωμή. Στην πραγματικότητα όμως, το Spotify Wrapped είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας, η οποία εκτοξεύει τα downloads της εφαρμογής. Πριν δυο χρόνια, η ανακοίνωση της ανασκόπησης αύξησε τις λήψεις της εφαρμογής κατά 21%. Το μυστικό της επιτυχίας του concept βρίσκεται στην κοινοποίηση της ανασκόπησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ των χρηστών.  Το 2021 o αριθμός των Wrapped ξεπέρασε τα 120 εκατομμύρια. Επιπλέον, υπήρχαν σχεδόν 60 εκατομμύρια ιστορίες με Wrapped στα social media. Το Spotify φέτος πολλαπλασίασε τους τρόπους κοινής χρήσης του Wrapped, ενσωματώνοντας την εφαρμογή WhatsApp, το Instagram Direct, το Facebook Messenger.

To Wrapped βασίζεται στο τεστ προσωπικότητας Myers-Briggs. Το τεστ Myers-Briggs είναι ένα ψυχομετρικό ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για να αποτυπώσει τις προτιμήσεις και τον τρόπο, με τον οποίο ένας άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Στο πλαίσιο του Spotify Wrapped, υπάρχουν 16 τύποι προσωπικότητας. «Ο τρόπος που ακούμε μουσική λέει πολλά για εμάς και το “Listening Personality” δεν δείχνει μόνο τη μουσική που ακούτε, αλλά και τη μουσική σας γεύση», εξηγεί ο Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Προϊόντων του Spotify, Babar Zafar και υπεύθυνος για τη δημιουργία της εμπειρίας Wrapped.

Πιθανότατα αισθάνεσαι υπερηφάνεια, όταν ανακαλύπτεις ότι βρίσκεσαι ανάμεσα στο 1% των ακροατών του αγαπημένου σου καλλιτέχνη. Από την άλλη, ίσως να μην είναι ευχάριστο, όταν αντικρίζεις στην οθόνη σου ότι οι μουσικές σου επιλογές σημαίνουν ότι «περνούσες την κάθε σου μέρα με κατήφεια». Όμως, αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον σε όλο αυτό είναι το πως η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει με ελάχιστο κόστος μια απίστευτα επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια.