Η επανάκτηση της δυναμικής του προορισμού «Αθήνα» μεταπανδημικά, η βελτίωση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων υποδομών με έμφαση σε μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, η διεύρυνση των ήδη επιτυχημένων συμμαχιών για την προώθηση και προβολή του ονόματος της πόλης όπως το σχήμα “This is Athens and Partners”, καθώς και οι τρόποι προσέλκυσης νέων επισκεπτών, ήταν μερικά από τα ζητήματα που αναδείχθηκαν από τους ομιλητές στην εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα (18/10) ο ΣΕΤΕ, στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων της εθνικής στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Περιφέρεια της χώρας.
Στην κεντρική του τοποθέτηση, ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σημείωσε ότι «με βάση την πολύ αξιόλογη δουλειά του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Marketing Greece, κρίνεται απαραίτητη η επιτάχυνση βασικών έργων υποδομών αφενός, αλλά και έργων που προσδίδουν βιώσιμο τουριστικό πρόσημο σε περιοχές ανά τη χώρα.
Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογήθηκε το σύνολο των προτεινόμενων παρεμβάσεων της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, “Ελληνικός Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης”, εντοπίσθηκαν προορισμοί με μεγάλη τουριστική κίνηση και προτεραιοποιήθηκαν 39 έργα που υποστηρίζουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με το φυσικό τους αντικείμενο και την εκτιμώμενη διάρκεια για την υλοποίησή τους. Αυτά τα έργα θα αποτελέσουν προϊόν διαβούλευσης με Δήμους και Περιφέρειες, ώστε να καταστήσουμε εφικτό τον στόχο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης».
Γιάννης Ρέτσος: «Ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων»
Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε την ανάγκη εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής για τον Τουρισμό και των Σχεδίων Δράσης. Συγκεκριμένα, για την Αθήνα επεσήμανε ότι «ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε και την εφετινή χρονιά, σε ένα σύνθετο περιβάλλον με μακροοικονομικά και γεωπολιτικά ζητήματα, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ενισχύοντας το ΑΕΠ της χώρας πέρα από κάθε προσδοκία, δημιουργώντας πόρους για πολιτικές στήριξης της κοινωνίας από την υπέρμετρη αύξηση του ενεργειακού κόστους και την “εκτίναξη” του πληθωρισμού.
Το πέτυχαμε, αξιοποιώντας το ισχυρό όνομα της Ελλάδας που έχει εδραιωθεί την τελευταία πενταετία. Σημαντικό κεφάλαιο στην στρατηγική προώθησης του ελληνικού τουρισμού, αποτελεί και η ενίσχυση της δυναμικής του προορισμού της Αθήνας στις διεθνείς αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο, η περαιτέρω ανάδειξη της πρωτεύουσας πόλης ως προορισμού, με συντονισμένες ενέργειες προβολής, παραμένει βασική προτεραιότητα.
Ιδιαίτερη συμβολή σε αυτή την προσπάθεια είχε –και θα συνεχίσει να έχει– το “This Is Athens and Partners”, η μεγαλύτερη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στην οποία συμμετέχουμε από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας της».
Αναφερόμενος στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι αναγνωρίζονται ως μέρος του τουριστικού προϊόντος. Ωστόσο, δήλωσε ότι «πέραν της μεμονωμένης δραστηριότητας υπάρχει και ένα γκρίζο θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να αλλάξει, καθώς επιτρέπει σε επιχειρηματικούς ομίλους υπό το μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης να ασκούν δραστηριότητα πλήρως ανταγωνιστική προς τα ξενοδοχεία ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την εισφοροδιαφυγή.
Ανάμεσα στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί, είναι κατά το πρότυπο και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, να δοθεί η δυνατότητα στους Δήμους να θέτουν όρια στην άσκηση της δραστηριότητας».
Παράλληλα, είπε ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στη βελτίωση των υποδομών όχι μόνο προς όφελος του τουρισμού, αλλά και της ζωής των κατοίκων. Στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη δημιουργίας μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα, το οποίο αποτελεί αίτημα του κλάδου εδώ και χρόνια.
Γιώργος Πατούλης: «Διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών της Αττικής»
Στον χαιρετισμό του, ο Περιφερειάρχης Αττικής εντόπισε πως «η στρατηγική ανάπτυξης του τουρισμού της Περιφέρειας είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της μελέτης του ΣΕΤΕ για τον Τουρισμό 2030, ως προς τη μετάβαση στην αειφορία, την κυκλική οικονομία, και την “Πράσινη” Συμφωνία» και ανέφερε ότι «η Αττική κέρδισε την 1η θέση μεταξύ των προορισμών αειφόρου τουρισμού της Ευρώπης για το 2022, στα “World Travel Awards”, ανάδειξη την οποία, εν πολλοίς οφείλει «στο ολοκληρωμένο σχέδιο που υλοποιεί η Περιφέρεια, προκειμένου να καταστεί η πρώτη “Πράσινη” Περιφέρεια».
Κώστας Μπακογιάννης: «Επενδύουμε στην εξωστρέφεια της Αθήνας»
Στην ομιλία του, ο Δήμαρχος Αθηναίων υποστήριξε ότι: «επενδύουμε στις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και εκθέσεις θεματικού τουρισμού, εξασφαλίζοντας συνεργασίες και σημαντικές διοργανώσεις για την Αθήνα.
Αποτελεί ενδεικτικό ότι μέσα σε τέσσερις μήνες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του χρόνου, η Αθήνα θα έχει λάβει μέρος σε οκτώ διεθνείς διοργανώσεις. Αισθάνομαι υπερήφανος για όλα όσα –με τη συμβολή των ικανών στελεχών της ΕΑΤΑ– έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα, στον τομέα της ανάπτυξης και προβολής του προορισμού.
Φυσικά, μένουν να γίνουν και άλλα. Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό, με σχέδιο, όραμα και προπαντός με έργα, να εξασφαλίζουμε στην Αθήνα τον ποιοτικό τουρισμό που της αξίζει».
Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάσθηκε η Εθνική Στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στην Αθήνα, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στον Αργοσαρωνικό από τους Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ.
Διαβάστε ακόμη:
- Το Μετρό στο Κολωνάκι, οι εργασίες, το εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο και τα μαρούλια της Πλατείας
- Η αρχή για το ξέπλυμα της Κύπρου ζητά στοιχεία για τη δράση δύο μοναχών του Αγίου Όρους
- Με το… φανάρι ψάχνουν τα τραπεζικά καταστήματα στην επαρχία
- Επίδομα θέρμανσης: Πώς θα πάρουν περισσότερα οι τρεις κατηγορίες δικαιούχων