Στην τελική ευθεία εισέρχεται η υπόθεση της παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει άμεσα τη διαγωνιστική διαδικασία και πρόκειται να προχωρήσει σε προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από υποψήφιους επενδυτές!

Όπως αποκάλυψε από την πρώτη στιγμή το Radar, ο διαγωνισμός της παραχώρησης της Αττικής Οδού «βγαίνει» χωρίς να περιλαμβάνεται το κατασκευαστικό αντικείμενο των επεκτάσεων, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 1,5 δισ., οι οποίες θα προκηρυχθούν από το υπ. Δημοσίων Έργων είτε ως αυτόνομα έργα (ΣΔΙΤ) είτε ως μίνι παραχώρηση!

Πάντως, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έως την Εθνική Οδό και τον κόμβο Καλυφτάκη προκηρύχθηκε ήδη ως δημόσιο έργο προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ!

Και πολύ σύντομα θα είναι έτοιμες και οι προκηρύξεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο και η σύνδεση του οδικού άξονα με τα δύο λιμάνια, ενώ κομβική θεωρείται η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την λεωφόρο Βουλιαγμένης, η σύνδεση δηλαδή της Κατεχάκη με το project του Ελληνικού, διά μέσου της σήραγγας της Ηλιούπολης, της μεγαλύτερης αστικής σήραγγας στη χώρα!

Το πράσινο φως του Μαξίμου πήρε ο Δ. Πολίτης

Επί του προκειμένου τώρα, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δ. Πολίτης, ο οποίος σημειωτέον πήρε την έγκριση του πρωθυπουργού προσωπικά για να προωθήσει τον διαγωνισμό χωρίς να περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις (που προκάλεσε την αντίδραση των εργολάβων), σε δηλώσεις του προσδιόρισε το πιθανό έσοδο γύρω στα 2 δισ. ευρώ!

Ωστόσο, κυβερνητικοί παράγοντες, τραπεζίτες και διεθνείς συντονιστές υποστηρίζουν ότι ο διαγωνισμός θα πιάσει τίμημα πάνω από 3 δισ. αν αναλογιστεί κανείς πως η αποκρατικοποίηση της Εγνατίας είχε έσοδο 1,5 δισ. ευρώ, ενώ η πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ στην Macquarie έπιασε το ποσό ρεκόρ των 2,1 δισ. ευρώ!

Επί του προκειμένου τώρα, οι πληροφορίες λένε πως ήδη τα υποψήφια σχήματα ετοιμάζονται για να κατέβουν στον διαγωνισμό, με τις συζητήσεις και τις επαφές μεταξύ κορυφαίων funds και μεγαλοεπιχειρηματιών να βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και καιρό!

Μάλιστα, κάποια σχήματα φέρονται να έχουν «κλειδώσει»!!!

Αττική Οδός: Ποια σχήματα θα «κατέβουν» στον διαγωνισμό των 3 δισ. ευρώ

«Κατεβαίνουν» τα ξένα funds, έχουν «κλειδώσει» συμμαχίες!

Απόλυτα αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό θα συμμετάσχει το αυστραλιανό fund Macquarie, εκ των μεγαλύτερων του πλανήτη, το οποίο κατά τις πληροφορίες έχει έρθει σε συμφωνία με ισχυρούς εγχώριους παράγοντες – επιχειρηματίες!

Μετά βεβαιότητας, κατά τις ίδιες πηγές, στον διαγωνισμό θα λάβουν μέρος και τα κορυφαία funds KKR και CVC, με το τελευταίο να έχει αναπτύξει σημαντική επιχειρηματική δράση στη χώρα μας σε πλήθος τομέων!

Θα συμμετάσχουν όλοι οι εργολάβοι! Σε εξέλιξη διεργασίες…

Από τον εργοληπτικό χώρο οι πληροφορίες λένε πως οι μεγάλοι όμιλοι θα κατέβουν όλοι!

Ο Γ. Περιστέρης θα πάρει μέρος στον διαγωνισμό με την ΓΕΚ Τέρνα, συνεπικουρούμενος από Έλληνες επιχειρηματίες, ενώ γίνονται συζητήσεις για τη συμμετοχή στο κοινοπρακτικό σχήμα και μεγάλων funds!

Η Ελλάκτωρ, ο Άβαξ και η γαλλική Egis, που διαχειρίζονται σήμερα την παραχώρηση, θα κατέβουν μαζί, ενώ οι πληροφορίες φέρουν το κοινοπρακτικό σχήμα να συζητάει και με δύο μεγάλα εξειδικευμένα γαλλικά funds!

Επίσης, σε αναζήτηση ισχυρών συμμάχων βρίσκονται η Ιντρακάτ του ομίλου Κόκκαλη και ο όμιλος Μυτιληναίου!

Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί λένε πως η Ιντρακάτ πιθανόν να ενταχθεί σε πολύ ισχυρό σχήμα μαζί με κορυφαίο Έλληνα επιχειρηματία που ήδη έχει έλθει σε συμφωνία με γνωστό fund!

Ο Μυτιληναίος, αν δεν διαμορφώσει αυτόνομο κοινοπρακτικό σχήμα θεωρείται πολύ πιθανό να ενταχθεί στη συμμαχία Άκτορα – Άβαξ, καθώς και με τους δύο ομίλους διατηρεί άριστες σχέσεις και έχει διαρκή συνεργασία!