Μολονότι οι αντιδράσεις των εργολάβων ήταν έντονες και οι πιέσεις ισχυρές σε προσκήνιο και παρασκήνιο, τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού, χωρίς να εντάσσεται σε αυτόν κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή οι περίφημες επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και η αστική «σήραγγα της Ηλιούπολης», η σύνδεση δηλαδή της Λεωφόρου Κατεχάκη με την Βουλιαγμένης και το εμβληματικό έργο του Ελληνικού! Πού αποτελεί φυσική συνέχεια της περιφερειακής Υμηττού και κλειστό αυτοκινητόδρομο!
Θυμίζεται ακόμη ότι το ελληνικό δημόσιο και ειδικότερα το Υπ. Υποδομών είχε δώσει μια πρόγευση των διαθέσεων του με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική οδό και τον κόμβο Καλυφτάκη, ως δημόσιο έργο!
Υπό αυτή την έννοια, οι εξελίξεις δικαιώνουν και επιβεβαιώνουν απολύτως το Radar που πρώτο είχε αποκαλύψει την δημοπράτηση της Αττικής οδού χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτήν οι επεκτάσεις, που θα δημοπρατηθούν αυτόνομα, μία αποκάλυψη που τότε είχε προκαλέσει συζητήσεις…
Η επίσκεψη Δ. Πολίτη στο Μαξίμου και το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό!
Θα πρέπει να καταστεί σαφές πως η απόφαση για να βγει η Αττική οδός χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο, εξέλιξη που αφαιρεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα είχαν οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες στον διαγωνισμό αυτό, ήταν τελική απόφαση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού!
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, στη δικαιοδοσία του οποίου υπάγεται το έργο, κ. Δ. Πολίτης πριν προχωρήσει προχθές στις σχετικές διαρροές προς τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ, είχε επισκεφτεί το Μέγαρο Μαξίμου και συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη!
Ο οποίος του άναψε το «πράσινο φως» να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία όπως εξαρχής είχε σχεδιαστεί και η οποία αποσκοπεί να προσελκύσει τους ισχυρότερους και κορυφαίους στον κόσμο θεσμικούς επενδυτές καθώς και τους πιο εύρωστους οικονομικά Έλληνες επιχειρηματίες και επενδυτές ούτως ώστε να «σπάσει» κάθε προηγούμενο ρεκόρ εσόδων για ιδιωτικοποίηση, παραχώρηση ή αποκρατικοποίηση, που αφορά το Ελληνικό Δημόσιο!
Οδηγός το 1,5 δις. για την Εγνατία από την ΓΕΚ Τέρνα και τα 2,1 δις. από την Macquarie για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ!
Με βάση τον σχεδιασμό της εμβληματικής αυτής παραχώρησης της Αττικής οδού, που θα περιλαμβάνει επίσης την «βαριά» και την «ελαφριά» συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, το ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση σε συνδυασμό με το Υπ. Υποδομών και τους συμβούλους της, αναμένει έσοδο που θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο!!!
Στο οικονομικό επιτελείο υποστηρίζουν ότι εάν για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού προσφέρθηκε ένα ποσό της τάξης του 1,5 δις. ευρώ, στην Αττική οδό που είναι το «φιλέτο των φιλέτων» μέσα στον αστικό ιστό, με πολλαπλάσιο κυκλοφοριακό φόρτο δεν θα πρέπει να προσφερθούν τουλάχιστον τα διπλάσια, δηλαδή 3 δις. ευρώ;
Εδώ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή μια αποκρατικοποίηση που αφορά μειοψηφικό πακέτο μετοχών χωρίς παρέμβαση στο μάνατζμεντ, η Macquarie έδωσε 2,1 δις. ευρώ, δεν θα δώσουν για την Αττική οδό οι μεγάλοι ξένοι παίκτες και τα κορυφαία funds του κόσμου πάνω από 3 δις. ευρώ;;;
Υπό αυτή την έννοια, μπορεί στο ΤΑΙΠΕΔ να μιλάνε επισήμως για μια προσδοκία εσόδων γύρω στα 2 δις. ευρώ, χαμηλώνοντας τον πήχη των προσδοκιών στον διαγωνισμό και κρατώντας χαμηλούς τόνους, ωστόσο η αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση και οι διεθνείς σύμβουλοι της και συντονιστές των success stories που έχουν ήδη επιτευχθεί αλλά και εκείνων που επίκεινται μέσα στο χρόνο, αναμένουν τίμημα πάνω από τα 3 δις. ευρώ και ρεκόρ όλων των εποχών!
Επεκτάσεις άνω των 1,5 δις. ευρώ για τις κατασκευαστικές εταιρίες! Θα κατέβουν και στην Αττική οδό!
Με αφορμή πάντως τις αντιδράσεις των μεγάλων τεχνικών εταιριών για την παραχώρηση της Αττικής οδού όχι ως ενιαίου έργου, αλλά χωρίς να περιλαμβάνεται κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή οι επεκτάσεις, η κυβέρνηση και το Υπ. Υποδομών υποστηρίζουν ότι για τους ισχυρούς εργολάβους πρώτον προβλέπεται ένα αντικείμενο που ξεπερνά το 1,5 δις. και αφορά τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, τη σύνδεση Κατεχάκη – Βουλιαγμένης καθώς και την επέκταση της Κύμης με την εθνική οδό, έργο που ήδη είναι έτοιμο να βγει!
Δεύτερον, κανείς δεν αφαιρεί το δικαίωμα από τις ισχυρές εργοληπτικές εταιρείες να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού είτε αυτόνομα, είτε συμμετέχοντας σε κοινοπρακτικά σχήματα που θα περιλαμβάνουν και μεγάλα private equity funds, εξειδικευμένα και μη, όπως συγκεκριμένα γαλλικά funds που επενδύουν στις παραχωρήσεις ή όπως η Macquarie, η CVC και το KKR!
Και οι πληροφορίες αναφέρουν πως όλοι ή σχεδόν όλοι οι μεγαλοεργολάβοι, θα συμμετάσχουν τελικά στον διαγωνισμό για την Αττική οδό, όπου εντός των προσεχών ημερών – ίσως και σήμερα- το ΤΑΙΠΕΔ προβεί σε ανακοινώσεις ανοίγοντας τη διαδικασία με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος…