Δεν θέλει και πολύ μυαλό να καταλάβει κανείς, ότι όταν έχεις χτυπήσει την Εγνατία οδό με 1,5 δις. τότε δεν είναι δυνατόν να μην κάνεις οικονομική προσφορά για την Αττική οδό άνω των 3 δις. ευρώ!

Υπό το πρίσμα αυτό, η προσφορά μαμούθ της ΓΕΚ Τέρνα ύψους 3,270 δις. ευρώ, ήταν απολύτως αναμενόμενη για τους καλά γνωρίζοντες αλλά και όσους έχουν αντιληφθεί την ψυχοσύνθεση του Γιώργου Περιστέρη και έρχεται να επιβεβαιώσει απολύτως το Radar αλλά και την Axianews που πρώτοι και σε ανύποπτη χρονική στιγμή ανέδειξαν την πρόθεση του Γ. Περιστέρη «να παίξει τα ρέστα του» στην εμβληματική Παραχώρηση, αλλά και την νέα δυναμική που παρουσιάζει ο Μυτιληναίος που έκανε επίσης μια τεράστια προσφορά στα 3,1 δις. χάνοντας στα …σημεία την Αττική οδό!

Καθώς η διαφορά πρώτης και δεύτερης προσφοράς είναι οριακά πάνω από το 5% που προβλέπει η διακήρυξη για την δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ να ζητήσει συμπληρωματικές προσφορές!

Και η υποβολή τεράστιας πρότασης από τον όμιλο Μυτιληναίου αποτελεί μια ακόμη δικαίωση και επιβεβαίωση του Radar, που ανέδειξε πλήρως και σε απόλυτο βαθμό όλες τις παραμέτρους του διαγωνισμού!

Απόλυτη δικαίωση αποτελεί και το γεγονός ότι όπως μόνο εμείς γράψαμε η Macquarie δεν προχώρησε σε προσφορά εντυπωσιασμού, αλλά μέσα από ανάλυση σε βάθος επέλεξε να κάνει μια πρόταση κάτω από τα 2,5 δις. θεωρώντας ότι πάνω από τα 2,5 δις. ευρώ, δεν βγαίνει το έργο, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν, των υψηλών επιτοκίων, του κόστους δανεισμού, της δύσκολης αναπροσαρμογής των διοδίων, καθώς και το ότι ο οδικός άξονας έχει ήδη φρακάρει!

Σε απλά λόγια επικράτησε η άποψη ότι η Αττική οδός, δεν είναι αυτό που λένε, ούτε αυτό που φαίνεται.

Δεδομένου ότι επιπλέον δεν υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο όπως παλιά!

Ωστόσο για την ΓΕΚ Τέρνα τα δεδομένα είναι διαφορετικά και θα πρέπει να αναλυθούν!

Ο Γ. Περιστέρης έχει συνειδητά επενδύσει στις Παραχωρήσεις και στο μυαλό του φέρεται να έχει το «μεγάλο κόλπο» της απόσχισης σε δεύτερο χρόνο των Παραχωρήσεων και της αυτόνομης εισαγωγής στο Χρηματιστήριο!

Σημειώνεται ότι για τον τομέα των Υποδομών υπάρχει πολύ μεγάλο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον!

Πέραν όμως αυτού, η ΓΕΚ Τέρνα μετά το «πάγωμα» της πώλησης της Τέρνα Ενεργειακής στην First, χρειαζόταν μια μεγάλη κίνηση που θα ενεργοποιούσε συν τοις άλλοις το τραπεζικό σύστημα στο να στηρίξει και υποστηρίξει χρηματοδοτικά τις επιθετικές επενδύσεις του Ομίλου και μάλιστα σε μια δύσκολη χρηματοδοτικά χρονική στιγμή κατά την οποία το κόστος του χρήματος είναι ακριβό ενώ ο όμιλος έχει ήδη υψηλό δανεισμό!

Μέσα από από την ευφυή αυτή κίνηση του Γ. Περιστέρη, το «σύστημα» είναι υποχρεωμένο να στηρίξει όχι απλώς την παραχώρηση της εμβληματικής Αττικής οδού, αλλά το συνολικό project της ΓΕΚ Τέρνα η οποία καθίσταται την ώρα τούτη κυρίαρχη!

Και προσωπική εκτίμηση είναι, πως σύντομα θα δούμε εξελίξεις, εκ νέου και στην υπόθεση της Τέρνα Ενεργειακής, έτσι ή αλλιώς…

Big deal Μυτιληναίου στον Καναδά για φωτοβολταϊκό - γίγας άνω του 1GW

Την ίδια στιγμή, πέραν πάσης αμφιβολίας, ο όμιλος Μυτιληναίου αναδεικνύεται ως ένας πολύ ισχυρός παίκτης του συστήματος, και στον χώρο των Υποδομών, που δεν μπορείς να μην τον λάβεις σοβαρά υπόψιν!

Η εκτίμηση μου είναι πως ο Μυτιληναίος βοηθήθηκε τα μέγιστα από την Vinci στην υποβολή τέτοιας πρωτοφανούς πρότασης, μολονότι οι Γάλλοι θεωρούνται συντηρητικοί!

Και τούτο διότι η Vinci σε μια εποχή υψηλών επιτοκίων, έχει πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό!

Υπό την έννοια αυτή και με δεδομένο ότι ο Μυτιληναίος θέλει να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο του ενόψει Λονδίνου και εισόδου νέων επενδυτών, πρέπει να έχει χτυπήσει πολύ δυνατά την παραχώρηση του ΒΟΑΚ που σύντομα θα ανοίξουν οι προσφορές όπως μαθαίνω, σε κανένα μήνα δηλαδή, μέσα Οκτωβρίου!

Αντιστοίχως όμως και ο Γ. Περιστέρης θα πρέπει να έχει χτυπήσει ψηλά τον ΒΟΑΚ καθώς οι προσφορές υποβλήθηκαν αφού προηγουμένως οι δύο επιχειρηματίες δεν τα είχαν βρει – με παρέμβαση άνωθεν- στη μοιρασιά 50-50 του μεγάλου οδικού άξονα που πέραν των διοδίων έχει και κατασκευαστικό αντικείμενο γύρω στο 1,5 δις. ευρώ, ίσως και παραπάνω…

Διαβάστε ακόμη: