Την Τρίτη 11 Ιανουαρίου αρχίζει από την Lamda Development η διαδικασία της κλήσης των τριών από τα 4 κατασκευαστικά σχήματα που υπέβαλαν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το έργο των 370 εκατ. ευρώ του Ελληνικού, προκειμένου να ξεκινήσει η απευθείας διαπραγμάτευση!

Όπως αποκάλυψε το Radar, μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών η Αβαξ φέρεται να υπέβαλε την μεγαλύτερη έκπτωση με την πρόταση της να κινείται γύρω από το ποσόν των 267 εκατ. ευρώ, ενώ πολύ κοντά βρέθηκε και το κοινοπρακτικό σχήμα των εταιριών Άκτωρ – Αρχιρόδον με οικονομική πρόταση πέριξ των 270-275 εκατ. ευρώ σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες.

Ελληνικό: Οι προσφορές των εργολάβων

Η ΓΕΚ Τέρνα που θεωρείτο εκ των μεγάλων φαβορί, λόγω και της επένδυσης της στο project του Ελληνικού με την κατασκευή του ολοκληρωμένου συγκροτήματος καζίνο, ξενοδοχείου και εκθεσιακού κέντρου, υπέβαλε προσφορά γύρω στα 312 εκατ. ευρώ, ενώ το σχήμα Ιντρακάτ – Μυτιληναίος φέρεται να υπέβαλε πρόταση γύρω στα 320 εκατ. ευρώ.

Οι πληροφορίες λένε ότι στην προφορική διαδικασία απευθείας διαπραγμάτευσης, οι υποψήφιες εταιρείες θα πρέπει να δικαιολογήσουν επαρκώς την οικονομική τους πρόταση μέσα από την ανάλυση και των τεχνικών προσφορών, ουσιαστικά δηλαδή να καταδείξουν ότι μπορούν να υλοποιήσουν το έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος και των έργων υποδομής του Ελληνικού βάσει των οικονομικών προσφορών που υπέβαλαν.

Να πειστεί με απλά λόγια η Lamda Development ότι βάσει της οικονομικής πρότασης και της τεχνικής αρτιότητας και επάρκειας, το έργο μπορεί να εκτελεστεί απρόσκοπτα, χωρίς καθυστερήσεις και πιθανά προσκόμματα.

Σημειώνεται ότι:

Πρώτον, οι τεχνικές εταιρείες έκαναν στην Lamda την παρουσίαση των τεχνικών προσφορών, πριν την υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προτάσεων!

Δεύτερον, οι τεχνικές προσφορές κατατέθηκαν σφραγισμένες ταυτοχρόνως με τις οικονομικές!

Τρίτον, στην φάση της επαναδιαπραγμάτευσης έχουν κληθεί τα 3 από τα 4 σχήματα που κατέβηκαν στον (ας πούμε) μειοδοτικό διαγωνισμό!

Τέταρτον, οι τρεις που κλήθηκαν είναι Αβαξ, Άκτωρ- Αρχιρόδον και ΓΕΚ Τέρνα. Το σχήμα Ιντρακάτ – Μυτιληναίος φέρεται να «κόπηκε» αν και κάποιες πηγές υποστηρίζουν ότι για λόγους αρχής και ισορροπιών ίσως κληθεί τυπικά…

Πέμπτον, ο διαγωνισμός είναι σύνθετος, καθώς πέρα από το σκέλος της οικονομικής πρότασης προβλέπεται η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης, που σε απλά λόγια σημαίνει ότι οι εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την οικονομική τους πρόταση και να χτυπήσουν το έργο, σε συνάρτηση πάντα με την αρτιότητα και επαρκή δικαιολόγηση των τεχνικών προσφορών καθώς και των όποιων οικονομιών κλίμακος!

Εκτον, η Αβαξ στην συνολική πρόταση της φέρεται να επικαλείται μεταξύ άλλων την ικανότητα της στην διάνοιξη σηράγγων – υπογείων αξόνων, καθώς έχει ενισχυθεί με εξειδικευμένα μηχανήματα με αφορμή την ανάληψη του έργου – μαμούθ της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Εβδομον, η Άκτωρ φέρεται να επικαλείται όσον αφορά την οικονομική της πρόταση, την υφιστάμενη – εγκατεστημένη εργολαβία επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος όπου εκτελείται την ώρα τούτη η διάνοιξη της οδικής αρτηρίας από το ΣΕΦ έως και μετά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προκειμένου εκτός των άλλων να ενοποιηθεί η σύνδεση του Πολιτιστικού κέντρου με την παράκτια ζώνη και να υπάρχει απευθείας πρόσβαση στη θάλασσα!

Όγδοον, η ΓΕΚ Τέρνα διαθέτει το πλεονέκτημα ότι αποτελεί βασικό «παίκτη» του project του Ελληνικού, με την κατασκευή του συγκροτήματος καζίνο και ξενοδοχείου. Γεγονός που σημαίνει ότι θα διαθέτει στον χώρο εγκατεστημένη εργολαβία, ενώ παράλληλα θα συμμετέχει – μαζί με την Hard rock – στην διαχείριση του καζίνο!