Στα 7 τρισ. δολάρια ανήλθε η παγκόσμια αγορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2024, ενώ με τις εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής να τροφοδοτούν τη ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς σύμφωνα με έρευνα της Juniper Research η διεύρυνση της αξίας των παγκόσμιων συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι ταχύτατη, αφού κατά το προσεγγίζοντας την επόμενη 5ετία το φράγμα των $11,5 τρισ.
Σημείο κλειδί για την εκτίναξη κατά 63% της αγοράς την περίοδο 2024-2029 είναι η αυξανόμενη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις αναδυόμενες αγορές. Σε αυτές τις περιοχές, οι εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμών θα επιτρέψουν στους καταναλωτές σε αγορές, που δεν επικεντρώνονται στις κάρτες, να πραγματοποιούν αγορές στο Διαδίκτυο για πρώτη φορά.
Ηλεκτρονικό εμπόριο και εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμών
Η έρευνα προβλέπει ότι, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ, πως έως το 2029, 360 δισ. συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου θα πραγματοποιηθούν με χρήση εναλλακτικών μεθόδων πληρωμών, αποτελώντας το 69% των παγκόσμιων συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου. Να σημειωθεί ότι η Juniper Research μετρά ως εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής οποιαδήποτε μεταφορά χρημάτων χωρίς μετρητά και χωρίς κάρτα, όπως ψηφιακά πορτοφόλια και πληρωμές από λογαριασμό σε λογαριασμό.
Καθώς τα εναλλακτικά κανάλια κάνουν τις πληρωμές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου πιο περιεκτικές, οι καταναλωτές χωρίς τραπεζικές συναλλαγές στις αναδυόμενες αγορές αναμένεται να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες στο Διαδίκτυο. Αυτή η στροφή θα συμπληρωθεί με αυξημένες επενδύσεις σε οικοσυστήματα παράδοσης, καθιστώντας τις παραδόσεις πιο βιώσιμες και αυξάνοντας την πρόταση αξίας του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, σε αυτό το σκηνικό, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην τοπική προσαρμογή πληρωμών. Καθώς οι πάροχοι προσφέρουν περισσότερα εναλλακτικά μέσα πληρωμών, η προσφορά κατάλληλων επιλογών πληρωμής στους τελικούς χρήστες κατά την ολοκλήρωση της αγοράς θα είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση της όλης διαδικασίας και την προσέλκυση περισσότερων πελατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι πάροχοι μέσων πληρωμών θα πρέπει να μεγιστοποιούν την ικανοποίηση των πελατών, προσαρμόζοντας τις επιλογές αγοράς στην τοποθεσία και τα δημογραφικά στοιχεία των μεμονωμένων καταναλωτών. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω συνεργασιών με τοπικές εταιρείες πληρωμών, που έχουν εις βάθος γνώση των προτιμήσεων των καταναλωτών και υποστηρίζουν τοπικές επιλογές πληρωμής.