Πόσα σημεία φόρτισης διαθέτει σήμερα η Ελλάδα; Επαρκούν για να έχει μια ομαλή λειτουργία η ταχέως αναπτυσσόμενης αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή είμαστε πολύ πίσω ακόμα;

Και η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι έτοιμη να υποδεχτεί τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, Ι.Χ. και φορτηγών, που αποτελούν μία ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία;

Τα μέχρι τώρα στοιχεία καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι για να λειτουργήσει απρόσκοπτα η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ χρειάζονται επενδύσεις και επεκτάσεις του σημερινών δικτύων φόρτισης.

Έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε πέντε κράτη μέλη της ΕΕ έδειξε ότι για να υπάρξει η κατάλληλη κάλυψη όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν άμεσα, χωρίς να χάνουν πολύτιμο χρόνο, προχωρώντας στις κατάλληλες επενδύσεις, ώστε τα υφιστάμενα σημεία φόρτισης και να αυξηθούν και να μπορούν να ανταποκριθούν στα αυξημένα φορτία ρεύματος.

Αδήριτη επίσης ανάγκη αποτελεί το γεγονός ότι η ενέργεια που θα απαιτηθεί για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Τότε μόνο θα υπάρξει ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους. Σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων θα μετατοπιστεί αλλού, χωρίς να υπάρξει η επιδιωκόμενη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Ουσιαστικά, καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης (κυβερνήσεις, φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης, διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας) να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσουν τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες φόρτισης των αυτοκινήτων, αλλά κυρίως των φορτηγών, για τα οποία οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και πολύ πιο απαιτητικές από αυτές των αυτοκινήτων. Το ΥΠΕΝ ακούει;

Διαβάστε ακόμη: