Παραδοσιακά οι πωλήσεις διτρόχων αυξάνονται στο β’ και γ’ τρίμηνο κάθε έτους. Η αύξηση αυτή φαίνεται ότι τονώνει και τις πωλήσεις των νεοεισερχομένων κινέζικων δικύκλων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία πωλήσεων στο β’ και γ’ τρίμηνο 2025, τα μερίδια αγοράς των κινέζικων μοτοσυκλετών έχουν διπλάσιους ρυθμούς αύξησης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλα μηχανοκίνητα.
Επίσημα στοιχεία ακόμη δεν έχουν βγει αλλά οι εκτιμήσεις των περισσότερων dealers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μιλούν για διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Value for money και μέχρι 30% χαμηλότερες τιμές από τον (ιαπωνικό) ανταγωνισμό – Μειονέκτημα η μεταπώληση
Η μοτοκίνηση εξαπλώνεται στην Ελλάδα είτε για λόγους μετακίνησης είτε για επαγγελματικούς λόγους (delivery) και οι κινέζικες εταιρείες που έχουν εξαιρετικο value for money (αξίζουν τα λεφτά τους) έχουν σπάσει το ιαπωνικό-κορεάτικο ολιγοπώλιο και αυξάνουν τα μερίδια αγοράς τους.
Οι επαγγελματίες του κλάδου (εταιρείες πωλήσεων μοτοσυκλετών) έχουν αυξήσει σημαντικά τις εισαγωγές τους την τελευταία διετία στις κινέζικες μηχανές και σκουτερ από τα μικρά κυβικά μέχρι τα μεγάλα κυβικά.
Η ζήτηση αυξάνεται καθώς τα κινέζικα προϊόντα πωλούνται με discount 30% περίπου έναντι των γιαπωνέζικων στις ίδιες κατηγορίες. Το μειονέκτημα ακόμη, είναι ότι έχουν μεγαλύτερη δυσκολία στη μεταπώληση.
Οι κινέζικες μοτοσυκλέτες σπάνε την ιαπωνική και κορεατική κυριαρχία
Οι 4 ιαπωνικοί γίγαντες στο χώρο του δικυκλισμού στην Ελλάδα μαζί με τις 2 κορεατικές εταιρείες (SYM και Kymco) κατείχαν μέχρι το 2020 το 80% των συνολικών πωλήσεων.
Η σταδιακή είσοδος κινέζικων εταιρειών με πολύ ανταγωνιστικά προιόντα σε όλες τις κατηγορίες όπως η CF, η VOGE, η QJ (οι 3 γνωστότερες) άλλαξαν την αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα σε όλες τις κατηγορίες αφού ‘ανακάτεψαν’ την τράπουλα.
Η ποιότητα των προϊόντων τους είναι υψηλότατη και οι τιμές τους με τα αντίστοιχα ιαπωνικά προϊόντα είναι περίπου 30% χαμηλότερες.
Η ‘τράπουλα’ στην αγορά μοτοσυκλετών ανακατεύτηκε και απ’ ότι φαίνεται η απόλυτη κυριαρχία των 4 ιαπώνων, των ιταλών και των κορεατών σπάει με γρήγορους ρυθμούς.
Αυξάνονται και οι πωλήσεις κινέζικων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Βοηθάει πολύ και το leasing
Ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά , έχουν τα κινέζικα αυτοκίνητα και ειδικά στις κατηγορίες των υβριδικών, ήπια υβριδικών και ηλεκτρικών.
Ενδεικτικά στα ηλεκτρικά η BYD σπάει τα ταμεία στις πωλήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Επίσης σύμφωνα με το ρεπορταζ μας, η χρήση του leasing έχει εκτινάξει τις πωλήσεις κινέζικων οχημάτων που αγοράζονται από επιχειρήσεις και στελέχη επιχειρήσεων.
H καλή ποιότητα και οι χαμηλές τιμές τους αποτελούν κίνητρα αγορών.
Όμως τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στα αυτοκίνητα , τα κινέζικα οχήματα δυσκολεύονται ακόμη να ενταχθούν στην δευτερογενή αγορά των μεταχειρισμένων.
Εκεί , χρειάζονται τουλάχιστον 3-5 χρόνια ώσπου να καθιερωθούν.
Οι δασμοί και οι εισαγωγές
Οι διαπραγματεύσεις Τραμπ με τους κινέζους ίσως είναι η ευκαιρία για να αντιμετωπίσει και η Ε.Ε με αντίστοιχους όρους την κινεζική εξάπλωση σε τομείς που μέχρι πρόσφατα είχε μία ισόρροπη ανάπτυξη.
Εάν θέλουμε να δούμε πως διαμορφώνεται η δυναμική των κινέζων και στην Ελλάδα αρκεί να ρίξουμε μία ματιά στο πως διαμορφώθηκε η αγορά των κινέζικων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ελλάδα μέσα στο πρώτο εξάμηνο 2025 έναντι του 2022
Ραγδαια αύξηση πωλήσεων κινεζικών αυτοκίνητων υβριδικών και ηλεκτρικών
Το 2022 , το μερίδιο των κινέζικων αυτοκινήτων επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς δεν ξεπερνούσε το 1% . Δηλαδή στα 100 αυτοκίνητα που ταξινομούνταν μόνο 1 ήταν κινέζικο.
Η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης έδωσε μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις των κινέζικων οχημάτων που ήταν και φθηνότερα.
Το 2025 , οι πωλήσεις κινέζικων αυτοκινήτων έχουν ξεπεράσει το 5% σε μερίδιο επί της συνολικής αγοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις των κινεζικών οχημάτων στην ελληνική αγορά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2025 διαμορφώθηκαν ως εξής (σε παρένθεση το μερίδιο αγοράς):
1. MG 1.673 (3,5%)
2. BYD 686 (1,4%)
3. Lynk & Co 170 (0,4%)
4. DFSK 77
5. Leapmotor 76
6. Omoda 27
7. Jaecoo 15
8. XPENG 3
9. Voyah 2
Το πρώτο τετράμηνο του 2025 καταγράφηκαν 2.650 νέες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, καταγράφοντας αξιόλογη άνοδο συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024, όταν οι αντίστοιχες πωλήσεις ανήλθαν σε 2.184 μονάδες. Πρόκειται για 466 επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους.
Διαβάστε ακόμη:
- Η κατάντια της ΝΔ: Έβαλαν στη θέση του Αντώνη Σαμαρά τον εφοπλιστή Προκοπίου
- ΟΠΑΠ και Παναθηναϊκός AKTOR ανανέωσαν τη συνεργασία τους για ακόμη τρία χρόνια
- Λάσλο Κρασναχορκάι: Ποιος είναι ο Ούγγρος που κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2025
- «Πόλεμος συμφερόντων» στην κυβέρνηση με πρωταγωνιστές Θεοδωρικάκο, Σιαράπη και Θεοχάρη