Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημείωσαν άλμα 15,2% τον Ιούλιο, τον 12ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ανακάμπτει από τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σχετίζονται με την πανδημία.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 60,6%, συνεχίζοντας την άνοδο που εξαιτίας των επιδοτήσεων σε ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Άνοδος στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Στην αγορά αυτοκινήτου τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 13,6% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, από λιγότερο από 10% τον Ιούλιο του 2022. Τα υβριδικά plug-in, τα οποία διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μεγάλη μπαταρία, αντιπροσώπευαν το 7,9% των πωλήσεων, ενώ 1 στα 4 οχήματα που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν πλήρως υβριδικό. Μεταξύ αυτών, τα μοντέλα βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων αποτελούσαν λίγο λιγότερο από το 50% των πωλήσεων.
Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, τα οποία από μόνα τους αποτελούσαν περισσότερο από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μόλις το 2015, αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το 14% των πωλήσεων τον Ιούλιο. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, η Volkswagen σημείωσε αύξηση 17,9% στις πωλήσεις τον Ιούλιο, σύμφωνα με την ACEA, ενώ η BMW και η Renault σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 22,5% και 16,9% αντίστοιχα. Ωστόσο, η Stellantis, η οποία έχει παλέψει με προβλήματα logistics και παραδόσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σημείωσε πτώση 6,1% στις πωλήσεις τον Ιούλιο.