Οι χρηματιστηριακές πιέσεις και μάλιστα με αυξημένο όγκο στη μετοχή της Coca Cola HBC έχουν δύο βασικούς λόγους.

Την προηγούμενη εβδομάδα είχαν διαρρεύσει προς τους αναλυτές (έλληνες και ξένους) ότι θα χαμηλώσουν τον πήχυ των προσδοκιών (guidance) σχετικά με την χρήση του 2025. Αυτό θα σημάνει αυτόματα και μείωση του μερίσματος.

Ο όμιλος της Coca Cola ΗΒC  αν και κινείται κοντά σε ιστορικά υψηλά πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό μαζί , αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αύξησης του ενεργειακού κόστους , του κόστους μεταφορών ενώ χάνει μερίδια και σε αγορές που μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα ή έχουν γεωπολιτικά προβλήματα.

Σε κάθε περίπτωση, πρόσφατα έγινε ενημέρωση των ξένων επενδυτών ότι ενδεχομένως τα κέρδη να μην είναι στο αρχικό -υψηλό- επίπεδο.

Επίσης το γεγονός ότι το μέρισμα θα «τριμαριστεί» επηρεάζει μεγάλα pension funds αλλά και hedge funds που ποντάρουν για διαφορετικούς λόγους στη μετοχή.

Τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2025 ήταν πολύ δυνατά

 Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,6% σε δημοσιευμένη βάση, με την σημαντική οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται ελαφρώς από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.

Παρουσίασε, αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά 100 μονάδες βάσης στο εξάμηνο, επιπλέον της ισχυρής αύξησης του 2024.

Ισχυρή αύξηση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 11,8% σε οργανική βάση.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €649,8  εκατ., σημειώνοντας αύξηση 15,2% σε δημοσιευμένη βάση και 11,8% σε οργανική βάση.

Σε δημοσιευμένη βάση, το περιθώριο συγκρίσιμου λειτουργικού κέρδους βελτιώθηκε κατά 70 μονάδες βάσης φθάνοντας στο 11,6%, ενώ σε οργανική βάση σημείωσε αύξηση 20 μονάδων βάσης.

Το περιθώριο συγκρίσιμου μεικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης, φθάνοντας στο 36,7%, ως αποτέλεσμα της βελτίωσης που σημειώθηκε στις αναδυόμενες αγορές.

Τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των εσόδων βελτιώθηκαν ελαφρώς έναντι του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου, παρά τις αυξημένες επενδύσεις στην αγορά, λόγω της χαμηλότερης επίδρασης από δυσμενείς συναλλαγματικές διαφορές αποτίμησης.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Ευρείας βάσης αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση.

Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,5% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και της διατήρησης των επιπέδων του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 7,2% σε οργανική βάση λόγω των υψηλότερων επενδύσεων μάρκετινγκ.

Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,4% σε οργανική βάση, χάρη στη διεύρυνση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 0,6% σε οργανική βάση, έναντι υψηλής συγκριτικής βάσης.

Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,4% σε οργανική βάση, χάρη στη διεύρυνση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και την σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 31,3% σε οργανική βάση.

Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή, χάρη στην αύξηση των λειτουργικών κερδών και των χαμηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων.

Διαβάστε ακόμη: