Η πρόθεση-απόφαση της Ε.Ε. να μετριάσει και σταδιακά να εξαλείψει τις συναλλαγές και τις συνέπειες από τις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, θέτοντας εμπόδια στο “Δρόμο του Μεταξιού”, οδηγεί σε νέες συμμαχίες και συμφωνίες κορυφής με άλλες ισχυρές χώρες, που μπορεί να αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό τις συναλλαγές με την κινεζική οικονομία.

Οι επιλογές αυτές της Ε.Ε. έχουν φυσικά ανησυχήσει ιδιαίτερα την κινεζική ηγεσία, η οποία αντιδρά στα περιοριστικά αυτά μέτρα και κατά τις πληροφορίες αυτή η στρατηγική της Ευρώπης, θα έχει συνέπειες σε δεκάδες επιχειρήσεις της Γηραιάς Ηπείρου που έχουν δραστηριότητες, παραγωγικές ή εμπορικές με την μεγάλη αυτή ασιατική και ισχυρή οικονομία.

Την ίδια ώρα που πληθαίνουν οι αντικινεζικές αποφάσεις σε πολλά επίπεδα και όχι μόνο στον τεχνολογικό τομέα, η ηγεσία της Ε.Ε. έχει καταστρώσει ευρύτερο σχέδιο αντικατάστασης των κάθε είδους εισαγωγών από την Κίνα, ενεργοποιώντας και ενισχύοντας τις σχέσεις με την ισχυρή και διαρκώς ανερχόμενη οικονομία της Ινδίας.

Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα έχουν δοθεί οδηγίες προς όλες τις χώρες της Ε.Ε. να διερευνήσουν κάθε πιθανό στάδιο συνεργασίας με ινδικές επιχειρήσεις, ώστε σταδιακά να αναπτυχθούν πλήρεις εμπορικές σχέσεις είτε διακρατικές είτε επιχειρηματικές.

Πρόσφατα, όπως είναι γνωστό επισκέφθηκε τη χώρα μας ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος είχε ενδιαφέρουσες συνομιλίες με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, κατά τη διάρκεια των συνομιλιών των δύο ηγετών, αλλά και κατά τη διάρκεια της κοινής συνάντησης με Ινδούς και Έλληνες επιχειρηματίες, συζητήθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις συνεργασίας στον οικονομικό, βιομηχανικό και εμπορικό τομέα, αρκετές εκ των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη και τελική διαμόρφωση.

Η πληροφορία, όμως, που μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι “όλα τα λεφτά”, έχει να κάνει με την σφοδρή επιθυμία της Ινδίας να αυξήσει την εμπορική της παρουσία στην Ευρώπη, η οποία όμως απαιτεί και την ύπαρξη ενός μεγάλου διαμετακομιστικού κέντρου, ενός μεγάλου λιμανιού, δηλαδή, το οποίο να αποτελέσει τον διασυνδετήριο μεταφορικό κόμβο με την ευρωπαϊκή αγορά.

Ιβάν Σαββίδης: Ζημιές 36,6 εκατ. ευρώ εδώ και 4,5 χρόνια στον ΟΛΘ

Η άμεση εκδήλωση αυτών των προθέσεων της ινδικής κυβέρνησης, βρήκε άμεση ανταπόκριση από την ελληνική πλευρά, καθώς προτάθηκαν κάποιες λύσεις και ρίχτηκαν στο τραπέζι διάφορες ιδέες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πηγές, η πλευρά των Ινδών ήταν καλά “διαβασμένη” και ρώτησε λεπτομέρειες “ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θέτοντας και το ερώτημα αν επίκεινται μετοχικές αλλαγές στον ΟΛΘ”!

Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό αποτέλεσε “ένα πολύ καλό δώρο” για την κυβέρνηση, που πιέζεται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα από την αμερικανική πλευρά να θέσει εκτός παιχνιδιού “τον ρωσόφιλο Ιβάν Σαββίδη“, χωρίς όμως αποτέλεσμα μέχρι τώρα.

Από τις λιγοστές μέχρι τώρα πληροφορίες που μας μεταφέρουν οι πηγές μας, εκτιμάται ότι οι Ινδοί έχουν προχωρήσει ήδη σε αρχικές επαφές με τον όμιλο του Ιβάν Σαββίδη, αναζητώντας εμπορική συνεργασία σε πρώτη φάση, με οψιόν για την απόκτηση και ποσοστού του ΟΛΘ μελλοντικά, από κρατικό ινδικό φορέα.

Η πλευρά Σαββίδη, φέρεται να αντιμετωπίζει θετικά το ινδικό φλερτ, άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι Ινδία και Ρωσία συνεργάζονται σε πολλούς εμπορικούς και βιομηχανικούς τομείς, ενώ παράλληλα πρωτοστατούν μαζί με την Κίνα, την Βραζιλία και τη Νότια Αφρική στο κίνημα των BRICS.

Σε κάθε περίπτωση, αν έχουν ευτυχή κατάληξη οι σχετικές επαφές που γίνονται με άκρα μυστικότητα και εκτός Ελλάδας, όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές (Ε.Ε., ΗΠΑ, Ελλάδα, Ινδία) θα βγουν ωφελημένες, με μόνο πρόβλημα τον κίνδυνο διαταραχής των σχέσεων Κίνας-Ινδίας, αν η δεύτερη απειλήσει άμεσα την παρουσία της στην Ευρώπη, πράγμα που επιδιώκεται ούτως ή άλλως,σχεδόν ανοιχτά, από την πολιτική ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε ακόμη: