Με μία κίνηση πρωτοφανή και μη αναμενόμενη, που έρχεται να καταδείξει την προχειρότητα και την επιπολαιότητα που λειτουργεί το Υπ. Υποδομών και προσωπικά ο Χρήστος Σταικούρας, η κομβική για το επιβαρυμένο κυκλοφοριακό της Αθήνας και ειδικότερα της Αττικής οδού αλλά και της Εθνικής οδού, επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, προϋπολογισμού 244,5 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ, που μέσω διεθνούς διαγωνισμού είχαν ανακηρυχθεί οι εταιρίες Τέρνα, Άκτωρ, Ιντρακάτ ως προσωρινοί μειοδότες, απεντάχθηκε (κυριολεκτικά στα καλά καθούμενα) από το πλάνο χρηματοδότησης, μένοντας «Ορφανό»!
Μολονότι αρχικά είχε ενταχθεί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή στα συγχρηματοδοτούμενα, ενώ είχε την δυνατότητα ένταξης τόσο στο ΕΣΠΑ, όσο και στα κεφάλαια του RRF (30 δις.)!
Πρόκειται για μια εξέλιξη δραματική για την Αθήνα και ευρύτερα το Λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς η απένταξη της από την χρηματοδότηση, ακυρώνει ένα έργο αιχμής 244,5 εκατ. ευρώ, ακυρώνει επί της ουσίας τον κεντρικό σχεδιασμό των επεκτάσεων της Αττικής οδού που βρίσκεται σε εξέλιξη για Λαύριο, Ραφήνα και Ελληνικό, ενώ βάζει «ταφόπλακα» στο κυκλοφοριακό, που αποτελεί το μείζον πρόβλημα σήμερα του Αθηναίου πολίτη και αναζητούνται κεντρικές λύσεις!
Η απόφαση αυτή είναι πρωτοφανής και δεν στηρίζεται σε καμία βάση και κανένα επιχείρημα, προκαλώντας σάλο και στον κόσμο των κατασκευών και των τεχνικών εταιριών που βλέπουν ένα έργο καθοριστικής σημασίας για την πόλη να ακυρώνεται λόγω προβλημάτων χρηματοδότησης από το Δημόσιο και κακής λειτουργίας των μηχανισμών του Υπ. Υποδομών και του αρμόδιου υπουργού, που αντί να αναζητήσει λύσεις, προχωρεί στην εύκολη λύση απένταξης του εμβληματικού έργου των 3,8 χιλιομέτρων, που μέσα από τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα μήκους 2,4 χλμ, που θα διανοίγονταν ( και υπογείως) μέσα στον αστικό ιστό, θα ένωνε την Αττική οδό με την Εθνική οδό, δίνοντας βαθιά κυκλοφοριακή ανάσα στο λεκανοπέδιο!
Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για ένα τεράστιο πλήγμα στην κυβέρνηση, που ουσιαστικά ακυρώνει ένα τεράστιο και καθοριστικής σημασίας έργο, το οποίο μάλιστα είχε δημοπρατηθεί και οι προσωρινοί μειοδότες είχαν ανακοινωθεί, λόγω έλλειψης ή αδυναμίας χρηματοδότησης, αναδεικνύοντας ένα ακόμη ζήτημα προς συζήτηση, αυτό της διάθεσης των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) όπου θα μπορούσε ως δημόσιο έργο η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης να είχε ενταχθεί εξαρχής!
Ο προβληματισμός στην εργοληπτική και επιχειρηματική πιάτσα είναι τεράστιος, διότι εκφράζονται φόβοι και ανησυχίες, ότι με τον τρόπο που λειτουργεί την ώρα τούτη το Υπ. Υποδομών υπό την ηγεσία Χρ. Σταικούρα, η κατάσταση βαίνει επικίνδυνη και μη προβλέψιμη για την έκβαση των μεγάλων έργων, όπου παρατηρείται κατακερματισμός και αναθέσεις σε μικρά κομμάτια, σε βάρος των μεγάλων εταιριών, αλλά και δραματικές καθυστερήσεις στο άνοιγμα διαγωνισμών, όπως για παράδειγμα της παραχώρησης του ΒΟΑΚ που εξακολουθεί να λιμνάζει, μολονότι δημοπρατήθηκε πριν τις εθνικές εκλογές του Μαΐου!