Η εικόνα της βιομηχανίας ομορφιάς δέχθηκε ισχυρές πιέσεις τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας της πανδημίας του  COVID-19, αλλά και της ύφεσης που επιβάρυνε τις παγκόσμιες οικονομίες. Ωστόσο, με την ικανότητα προσαρμογής στη συνεχώς μεταβαλλόμενη ζήτηση των καταναλωτών σήμερα δείχνει να κάνει ένα δυναμικό “come back” που ενισχύεται από την επιθυμία των για δαπάνες πολυτελείας καθώς επίσης και από την άνοδο των συμφωνιών συγχωνεύσεων και εξαγορών.

«Οι άνθρωποι ξοδεύουν πολύ περισσότερα για καλλυντικά και είναι ενθουσιασμένοι γιατί νιώθουν πως τους ξαναβλέπουν», είπε στο Yahoo Finance η Pauline Brown, πρώην πρόεδρος της LVMH North America. «Όποτε οι καταναλωτές επενδύουν στην εμφάνισή τους» είπε η ίδια.

Πριν από τον COVID-19, η παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς ήταν μια επιχείρηση $532 δισ. με τις ΗΠΑ να είναι η μεγαλύτερη αγορά της, σύμφωνα με τον βραζιλιάνικο βιομηχανικό οργανισμό ABIHPEC. Καθοδηγούμενη από τη φροντίδα του δέρματος, η αμερικανική πολυτελής βιομηχανία ομορφιάς συγκέντρωσε συνολικά πωλήσεις $18,8 δισ. το 2019. Σήμερα, τα έσοδα για την αγορά ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης ανέρχονται σε $579 δισ. και αναμένεται να αυξηθούν κατά 3,53% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Statista.

«Υπάρχουν πολύ περισσότεροι πειραματισμοί», πρόσθεσε η Brown. «Και νομίζω ότι ειδικά με την λεγόμενη Gen Z, υπάρχει πολύ περισσότερη αναζήτηση για καινούργια προϊόντα, δοκιμή και πειραματισμό. Οι τάσεις κύλησαν πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν» συμπλήρωσε η ίδια.

Οι εταιρίες

Οι ηγέτες του χώρου ομορφιάς στην Αμερική περιλαμβάνουν τους: Unilever (UL), Estée Lauder (EL), Procter & Gamble (PG), Shiseido (SSDOY), LVMH (LVMUY), Beiersdorf (BDRFY), Chanel, Natura & Co και Coty ( COTY). Και μετά υπάρχει η L’Oréal (LRLCY), η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών και ομορφιάς στον κόσμο. Όπως πολλές εταιρείες, ο γαλλικός όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων κατέγραψε πλήγμα στα έσοδά του το 2020 καθώς ο COVID-19 και οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας επηρέασαν τις πωλήσεις. Ωστόσο, παρέμεινε ηγέτης και κέρδισε μερίδιο αγοράς καθώς η Unilever και η Estée Lauder μάχονταν για την δεύτερη θέση. Το 2021, οι πωλήσεις της L’Oréal ανέκαμψαν στα €32,29 δισ. «Το 2020, η πανδημία COVID-19 πυροδότησε μια κρίση προσφοράς λόγω του εκτεταμένου κλεισίματος των σημείων πώλησης που οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου, αν και προσωρινή, πτώση της αγοράς ομορφιάς», δήλωσε ο πρόεδρος της L’Oréal, Jean Paul Agon μετά τα αποτελέσματα της εταιρείας 4ο τρίμηνο 2020. «Η εταιρεία πέρασε αυτή την κρίση στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και έχει γίνει ακόμη πιο δυνατή» συμπλήρωσε.

Διαβάστε ακόμη: