Μέσα σε μόλις 5 χρόνια λειτουργίας, η διάσημη πλατφόρμα TikTok απαριθμεί περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες.

Σύμφωνα μάλιστα, με τα όσα μεταδίδει το BusinessInsider, το TikTok έχει αποδειχθεί τόσο δημοφιλές και εθιστικό που κορυφαίοι αναλυτές της Wall Street δεν δίστασαν να το συγκρίνουν με… την κοκαΐνη.

Μπορεί αυτή να είναι μία ακραία σύγκριση δεδομένου ότι το TikTok δεν σκότωσε ποτέ κανέναν, παρόλα αυτά διάσημοι αναλυτές υποστηρίζουν πως η τεράστια επιτυχία του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, οφείλεται κυρίως, στον εθισμό που προκαλεί στους χρήστες του.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει τόσα πολλά ερεθίσματα ανά δευτερόλεπτο. Εκατοντάδες ολιγόλεπτα βίντεο με νέα πρόσωπα, μουσική, χορό, συνταγές, ομορφιά και ταξίδια κατακλύζουν την οθόνη του κινητού σας και η αλήθεια είναι ότι, δεν μπορείτε εύκολα να αποχωριστείτε την πλατφόρμα.

Το TikTok και οι διαφημίσεις

Παρά τη μέχρι στιγμής, περιορισμένη δυνατότητα δημιουργίας εσόδων από βίντεο σύντομης μορφής μέσω αποτελεσματικής διαφήμισης (οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να παρακάμπτουν τις διαφημίσεις με ένα μόνο swipe up, το TikTok είναι έτοιμο να αναλάβει το 16% των παγκόσμιων δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις φέτος.

TikTok: Η μηχανή που κόβει χρήματα – Ποια είναι η συνταγή

Η μαγική συνταγή του TikTok, προκειμένου να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει τους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Meta και η Google, είναι ένα δοκιμασμένο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο έχει υιοθετήσει προ πολλού η μητρική της στην Κίνα, η ByteDance.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της είναι ο αλγόριθμος, με τη δυνατότητα εντοπισμού των προτιμήσεων του χρήστη μέσω της δραστηριότητάς του στην πλατφόρμα, ανάλογα με το πόσο χρόνο περνά σε μία ανάρτηση. Το ίδιο μοντέλο χρησιμοποιείται και για τις διαφημίσεις και το προωθητικό περιεχόμενο, βοηθώντας την TikTok να εμφανίζει διαφημίσεις που προσελκύουν περισσότερο κόσμο και οδηγώντας στον τριπλασιασμό των εσόδων από διαφημίσεις στα περίπου 12 δισ. δολάρια φέτος.

Το άλλο υλικό της μαγικής «συνταγής» είναι το branding. Οι πιο δημοφιλείς διαφημιστικοί λογαριασμοί στην πλατφόρμα προωθούν επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται περισσότερο να χτίσουν το δικό τους brand παρά να αποσπάσουν άμεσες πωλήσεις. Για παράδειγμα, η McDonald’s δεν βασίζεται στο TikTok για να πουλήσει μπέργκερ, αλλά θα εκμεταλλευτεί την πλατφόρμα προκειμένου να προσελκύσει τους νέους χρήστες που την χρησιμοποιούν. Το TikTok συνδέει μάρκες με influencers και τους βοηθά να φτιάξουν viral δοκιμασίες. Εξ ου και λέγεται πλέον συχνά «Μην κάνετε διαφημίσεις. Κάντε TikToks».

 

Διαβάστε ακόμη: