Οι δύο μεγαλύτεροι εν εξελίξει διαγωνισμοί υποδομών της χώρας έφτασαν στο ζητούμενο που δεν είναι άλλο από την υποβολή των προσφορών.

Τόσο για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Χερσόνησος, όσο και για τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, οι μεγάλοι όμιλοι προετοιμάζονται πυρετωδώς για να είναι έτοιμοι στο «προσκλητήριο» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο ΒΟΑΚ

Αν δεν έχουμε εκπλήξεις, στις 31 Μαρτίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο παραχώρησης του τμήματος του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο που έχει προϋπολογισμό κοντά στα 1,1 δισ. ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση αν δεν έχουμε μετάθεση, σύμφωνα και με όλα τα δεδομένα ίσως οι προσφορές να προλάβουν την διενέργεια των εθνικών εκλογών, έστω και οριακά. Σε άλλη περίπτωση θα χρειαστεί να δοθεί παράταση σε χρόνο μετά τις εκλογές.

Στο υπουργείο Υποδομών δουλεύουν εντατικά για αυτό το στόχο και το μόνο που απομένει είναι η έγκριση από το ΥΠΕΝ της περιβαλλοντικής μελέτης. Ακόμα και αυτό όμως δεν αποτελεί εμπόδιο καθώς το συγκεκριμένο τμήμα «πατάει» σε υφιστάμενο οδικό άξονα, οπότε η διαδικασία των προσφορών μπορεί να προχωρήσει κανονικά.

Αναφορικά με την χρηματοδότηση, όσον αφορά στην χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, αυτή θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Άλλωστε στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν εγγραφεί συνολικά 427 εκατ. ευρώ, ποσό που θα δοθεί και για τρία τμήματα, δηλαδή και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη (πού είναι ΣΔΙΤ) και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος (το δημόσιο έργο του ΒΟΑΚ).

Οι συμμαχίες που έχουν προκύψει σε επίπεδο εκδήλωσης ενδιαφέροντος και που έχουν συμμετάσχει στην Β`φάση του διαγωνισμού (ο οποίος ξεκίνησε ήδη από το 2018) είναι:

  1. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
  2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  3. ΑΒΑΞ
  4. VINCI
  5. Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Οι προσφορές για την Αττική Οδό

Στα τέλη Μαϊου οριοθετήθηκε και η ημερομηνία υποβολή των δεσμευτικών προσφορών του πιο «ποθητού» για το κατασκευαστικό γίγνεσθαι έργου, που είναι η νέα 25ετής παραχώρηση της υφιστάμενης Αττικής Οδού. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προετοιμάζεται για την ημερομηνία αυτή η οποία όμως είναι στην «διακεκαυμένη ζώνη».

Η συγκεκριμένη περίοδος ενδέχεται να είναι είτε μεταξύ των πρώτων και των δεύτερων εκλογών είτε με πολύ νωπή κυβέρνηση και έχει περισσότερες πιθανότητες να μετατεθεί.

Στον διαγωνισμό συμμετέχουν οκτώ σχήματα που κυριαρχούνται από ξένα funds καθώς θα χρειαστεί να μπει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για την απόκτηση του πολυτιμότερου ελληνικού asset στον χώρο των υποδομών.

Μιλάμε για τα εξής σχήματα:

  1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  2. GRUPPO FININC – INC SpA
  3. Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
  4. Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
  5. Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
  6. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
  7. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
  8. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

Το δεδομένο που έχουν όλοι αυτοί οι ενδιαφερόμενοι είναι πως το διόδιο θα διαμορφωθεί σε 2,50 ευρώ, δηλαδή 30 λεπτά λιγότερο από σήμερα, αλλά δεν θα υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο πέρα από την συντήρηση του άξονα.

Διαβάστε ακόμη: