Σε περαιτέρω θετικούς ρυθμούς κινείται και το 2025 η AEGEAN, μετά από μία χρονιά- ορόσημο όπως το 2024, όπου η εταιρεία πέτυχε τις υψηλότερες επιδόσεις σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και τις δεύτερες υψηλότερες σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας.

«Με τα νούμερα για το 2025 προσθέτουμε ουσιαστικά σχεδόν 2 εκατ. αεροπορικές θέσεις περισσότερες έναντι του 2024 -1,8 εκατ. πιο συγκεκριμένα- άρα η σημαντική αύξηση νέων προσφερόμενων θέσεων είναι κρίσιμη σε απόλυτα μεγέθη για τη συνεχή μεγέθυνση της εταιρείας», ανέφερε από το βήμα της γενικής συνέλευσης ο πρόεδρος κ. Ευτύχης Βασιλάκης. «Αντίστοιχα και το α’ τρίμηνο είναι θετική η εξέλιξη των μεγεθών, κάτι που θα φανεί και στη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων το επόμενο διάστημα. Προβλέψεις μακροπρόθεσμες δεν κάνουμε γιατί το περιβάλλον είναι αυτή την στιγμή δύσκολο. Παρόλ’ αυτά, μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που να μας δημιουργεί ιδιαίτερη ανησυχία, πέραν αυτών που απασχολούν γενικότερα το διεθνές περιβάλλον και διαβάζουμε καθημερινά», σχολίασε ο ίδιος.

«Για το 2025 συνεχίζουμε με συνέπεια το επενδυτικό πλάνο και ήδη προχωρήσαμε με την πρόσθετη παραγγελία 8 νέων αεροσκαφών, με αποτέλεσμα το σύνολο των μελλοντικών παραδόσεων για τα επόμενα έτη να ανέρχεται σε επιπλέον 23 αεροσκάφη», ανέφερε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής κ. Δημήτρης Γερογιάννης. Επισημαίνεται εδώ ότι ο όμιλος μέχρι σήμερα έχει παραλάβει 35 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus 320/321 neo στο πλαίσιο της σχετικής παραγγελίας από την Airbus. «Οι προβλέψεις για το 2025 παραμένουν θετικές παρά τις προκλήσεις: H Ελλάδα είναι και φέτος ψηλά ως τουριστικός προορισμός με αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας».

Σημειωτέον ότι για φέτος η AEGEAN θα προσφέρει συνολικά 21,5 εκατ. θέσεις (+6% έναντι του 2024) σε 47 χώρες και ήδη στο πρώτο τρίμηνο είχε μία συνολική επιβατική κίνηση στα 3,1 εκατ. επιβάτες (+8,4% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2024) με σημαντική την αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης κατά 12%. Από το σύνολο των προσφερόμενων θέσεων για φέτος, τα 13 εκατ. θέσεις περίπου αφορούν το δίκτυο εξωτερικού, ξεπερνώντας τις 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού.

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει και φέτος σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης και της βάσης συντήρησης των αεροσκαφών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» , έχοντας ξεκινήσει ένα νέο κύκλο προγράμματος υποτροφιών για μηχανικούς αεροσκαφών. Όπως ανέφερε, ένα σημαντικό κομμάτι του πελατολογίου της βάσης αφορά πλέον και τρίτους πελάτες μεγάλων ομίλων του κλάδου των αερομεταφορών.

«Το 2024 ήταν μία πολύ καλή χρονιά, με ιστορικές επιδόσεις και αύξηση στο πτητικό έργο. Η αυξημένη ζήτηση οδήγησε σε μία επιβατική κίνηση συνολικά 16,3 εκατ. επιβατών +6% έναντι του 2023, αντίστοιχη με την αύξηση των πτήσεων, ως απόρροια της εισερχόμενης κίνησης και της αυξημένης ζήτησης από τους Ελληνες. Η μεγαλύτερη αύξηση και ανάπτυξη πραγματοποιήθηκε μάλιστα τους μήνες εκτός αιχμής και ειδικότερα το δ’ τρίμηνο του 2024, επιβεβαιώνοντας τελικά την στρατηγική μας για αύξηση χωρητικότητας και στα πιο αδύναμα τρίμηνα. Το 2024 ήταν η 2η καλύτερη χρονιά σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας παρά τις προκλήσεις για τον όμιλο όπως η ανάγκη πρόωρων ελέγχων των κινητήρων Pratt & Whitney με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός 9 αεροσκάφη εν μέσω υψηλής περίοδου και η γεωπολιτική κρίση στη Μέση Ανατολή με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός προγράμματος μέχρι το τέλος της χρονιάς σημαντικοί προορισμοί όπως το Τελ Αβίβ, η Βηρυτός και το Αμάν», επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης.

Από την πλευρά του ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε πολύ σημαντική την τριετία που πέρασε (2022- 2024) γιατί ήταν «η τριετία όπου επιβεβαιώθηκε η ανάκαμψη του ομίλου μετά τη δύσκολη περίοδο της Covid 19. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό είχε και το στελεχιακό δυναμικό του ομίλου, επιτυγχάνοντας υψηλότερες επιδόσεις, κάτι που δεν κατάφεραν να έχουν όλες οι αεροπορικές σε αυτή την περίοδο».

Η επένδυση στη Volotea

Η διοίκηση ρωτήθηκε από τους μετόχους και για την επένδυση που έχει γίνει στη Volotea (από το Σεπτέμβριο του 2024) και το επόμενο βήμα, δεδομένου ότι εξ’ αρχής υπήρχε η προοπτική περαιτέρω επένδυσης φέτος, όπως άλλωστε προβλεπόταν στην αρχική, βασική συμφωνία. Για την επένδυση στη Volotea ο όμιλος έχει επενδύσει περί τα 25 εκατ. ευρώ συμμετέχοντας στην αύξηση κεφαλαίου ύψους 50 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η ισπανική αεροπορική μέσω δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές για την απόκτηση του 13% κι επιπλέον κοντά στα 5 εκατ. ευρώ με αγορά μετοχών αξίας 5 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής της κατά επιπλέον 4,9%. Η δεύτερη φάση, όπως είχε ανακοινωθεί το περασμένο φθινόπωρο, θα περιλαμβάνει μία ακόμη αύξηση κεφαλαίου 50 εκατ. ευρώ, με την Aegean να συνεισφέρει 25 εκατ. ευρώ, βήμα ωστόσο το οποίο ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί. «Πέρυσι όταν μπήκαμε στη Volotea είχαμε πει ότι είναι ένα πρώτο βήμα περαιτέρω ανοίγματος προς την ευρωπαϊκή ώστε να ξεφύγουμε από το… καβούκι μας στην Ελλάδα.

Το θετικό είναι ότι 8 μήνες αργότερα, η πορεία της εταιρείας είναι θετική, τα αποτελέσματα ήρθαν με βάση τις αρχικές προβλέψεις και το 2025 έχει ξεκινήσει με καλύτερες ακόμη προοπτικές. Είμαστε τώρα θετικοί γιατί σίγουρα υπήρχε ρίσκο στην απόφασή μας και θεωρούμε ότι θα είναι μία επένδυση όπου αν μη τι άλλο δε θα χάσουμε. Πέρα από το απλό οικονομικό κέρδος που μπορεί να έχουμε προσβλέπουμε και στα οφέλη από την αξιοποίηση του δικτύου εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης: Με μεγαλύτερο στόλο εμείς μαζί με τη Volotea θα μπορούμε να καλύψουμε περισσότερο περιφερειακά αεροδρόμια διοχετεύοντας περισσότερους ξένους που έρχονται στην Ελλάδα για τουρισμό».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής εταιρείας, το προϊόν και ο τρόπος διανομής της Volotea είναι ενδεδειγμένα για αυτού του είδους την ανάπτυξη, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη διοχεύτευση των οφελών του τουρισμού σε περισσότερους προορισμούς ανά την Ελλάδα. «Μέσα στους επόμενους 6 μήνες, έως το τέλος του χρόνου, θα φανεί πώς θα επενδύσουμε περαιτέρω, δεδομένου ότι είχαμε πει από την αρχή ότι θα υπάρξει ένα δεύτερο στάδιο επένδυσης στη Volotea», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Διαβάστε ακόμη: