Οι διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την εποχή για τον όμιλο Profile, έναν από τους πιο διεθνοποιημένους «παίκτες» της πληροφορικής στην Ελλάδα και leader στο λογισμικό για τον χρηματοοικονομικό κλάδο, τροφοδοτούν διάφορα σενάρια, χωρίς να σημαίνει ότι ισχύουν ή επιβεβαιώνονται όλα.

Η φημολογία για κάποιο νέο deal «από μέρα σε μέρα ή εβδομάδα σε εβδομάδα» απασχολεί σχεδόν… μόνιμα την αγορά το τελευταίο διάστημα και πολλοί αναρωτιούνται αν μπορεί να συμβεί κάτι περισσότερο από μια εξαγορά άλλης εταιρείας, στο πλαίσιο του mega επενδυτικού πλάνου το οποίο έχει εξαγγείλει ο ιδρυτής, πρόεδρος- Chief Entrepreneur και μεγαλομέτοχος της εισηγμένης Χαράλαμπος Στασινόπουλος, από τις αρχές Απριλίου κατά την ετήσια ενημέρωση αναλυτών και θεσμικών επενδυτών.

Τα σενάρια φαίνεται να τροφοδοτούνται ωστόσο και από την ιδιαίτερα θετική πορεία της μετοχής της από την αρχή του έτους (σ.σ. στη χθεσινή τιμή των 7,58 ευρώ, η μεταβολή είναι 44,38% έναντι 33,84% του Γενικού Δείκτη, από 5,28 ευρώ πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου).
Αυτό για το οποίο επικρατεί αναμονή -και δεν διαψεύδεται ως στόχος- είναι ότι η διοίκηση θα προσπαθήσει να κλείσει το συντομότερο δυνατό την πρώτη από τις 2 ή 3 μεγάλες εξαγορές που σχεδιάζει ο όμιλος Profile στο εξωτερικό σε βάθος χρόνου έως το 2028.

Αν όχι νωρίτερα, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η Profile διατηρεί παρουσία σε πάνω από 50 χώρες και έχει γραφεία σε 10 πόλεις (πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης, σε Λονδίνο, Παρίσι, Ντουμπάι, Λευκωσία, Στοκχόλμη, Όσλο, Σιγκαπούρη, Μαϊάμι) και εξακολουθεί να χτίζει ισχυρές «γέφυρες» με ξένες αγορές και μεγάλα οικονομικά κέντρα τόσο στην Ευρώπη όσο και εκτός αυτής.

Σε μεγάλο βαθμό δε, ο όμιλος φέρεται να εστιάζει την προσοχή του στην Βρετανία, όπου λέγεται ότι εξετάζονται -μεταξύ άλλων χωρών- στόχοι πιθανών εξαγορών, ενώ παράλληλα δεν αποκλείεται να προέλθει από εκεί και κάποια νέα σημαντική συμφωνία συνεργασίας, όπως εκτιμούν χρηματιστηριακές πηγές.

«Σκανάρονται» πάντως και στόχοι από γερμανόφωνες και ισπανόφωνες χώρες ή περιοχές (συμπεριλαμβανομένης της Κεντρικής Αμερικής στις γεωγραφικές προτεραιότητές της εισηγμένης), όπως έχει αναφερθεί και στο πρόσφατο παρελθόν εκ μέρους της διοίκησης της Profile.

Σε σχέση με το σενάριο πώλησης ενός σημαντικού ποσοστού της εταιρείας, πρόσωπα με γνώση των πραγμάτων υπενθυμίζουν μια περσινή τοποθέτησή του ιδίου του κ. Στασινόπουλου, όταν είχε αναφέρει δημόσια τη χαρακτηριστική φράση «Για ποιον λόγο να το κάνουμε; Δεν έχουμε λόγο», σε ερώτηση που είχε δεχθεί σε αντίστοιχη παρουσίαση (σ.σ. τις μέρες των «χρυσών» deals για τις Entersoft, Epsilon Net, BETA CAE Systems), για το τι θα έκανε εάν και εκείνος δεχόταν μια δελεαστική πρόταση π.χ. από έναν ξένο «κολοσσό» για να «δώσει» την Profile.

Άνοιξη του 2024 ο πρόεδρος της δεν δίστασε να κάνει την πρόβλεψη ότι η εισηγμένη θα αποκτήσει διπλάσια ή τριπλάσια αξία τα επόμενα χρόνια («Δουλεύουμε όλοι με πάθος, με πολύ μεγάλο μεράκι και πιστεύω ότι η αγορά θα το αναγνωρίσει όπως και άλλες φορές και θα μας δικαιώσει. Ίσως με μια καθυστέρηση», σχολίασε θεωρώντας χαμηλή, τότε, την αποτίμησή της) και με διαφορά περίπου ενός έτους προέβη στις γνωστές πλέον ανακοινώσεις: για την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου 100 εκατ. έως το 2028, συμπεριλαμβανομένων 2 ή 3 εξαγορών ικανών να αποφέρουν αξία 50 εκατ. ευρώ, με στόχο έσοδα 130 εκατ. ευρώ και EBITDA 40 εκατ. ευρώ.

Το 2024 ο όμιλος Profile κατέγραψε πωλήσεις 40,1 εκατ. ευρώ (+33%) και EBITDA 10,3 εκατ. ευρώ (+41%) και ανάμεσα σε άλλα ποντάρει πολύ στο δυνατό «γκελ» που έχει πετύχει στις αγορές το προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης, το AI Adaptive.

Σε κάθε περίπτωση, μέρος των σεναρίων αποδίδεται και στο φιλόδοξο business plan που ανακοινώθηκε τους προηγούμενους μήνες. Συνεπώς τους «γρίφους» θα λύσει προσεχώς η επίσημη ενημέρωση από την πλευρά του ομίλου…

H Profile διεκδικεί ευκαιρίες εσόδων και ανάπτυξης πέρα από το core αντικείμενό της στο λογισμικό για τον χρηματοοικονομικό τομέα, καθώς ανέβασε ταχύτητες στα έργα για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα τα τελευταία χρόνια, σκοπεύει τώρα να αξιοποιήσει όσες της παρουσιαστούν στην αμυντική βιομηχανία, εισερχόμενη έτσι σε νέες δραστηριότητες, και κατά τα φαινόμενα από τον Σεπτέμβριο του 2025 θα εισέλθει σε περίοδο νέων ανακοινώσεων… (εκτός εάν τρέξουν οι εξελίξεις νωρίτερα σε ορισμένα από τα μέτωπα του ενδιαφέροντός της).

Διαβάστε ακόμη: