Οι τιμές του πετρελαίου ανέστρεψαν την πορεία του σήμερα Τετάρτη μετά την άνοδο άνω του 1% κατά την προηγούμενη συνεδρίαση, με σταθερότερο δολάριο και καθώς οι επενδυτές απομάκρυναν τις ανησυχίες που προέκυψαν από τις περικοπές της προσφοράς από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία.

Συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού Brent τελευταία υποχώρησαν κατά 39 σεντς στα 89,65 δολάρια το βαρέλι. Συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αργού πετρελαίου  West Texas Intermediate (WTI)  των ΗΠΑ διαπραγματεύθηκε στα 86,46 δολάρια το βαρέλι, σημειώνοντας πτώση 23 σεντς.

Έναντι ενός καλαθιού νομισμάτων, το δολάριο βρισκόταν στα 104,69, όχι πολύ μακριά από το υψηλό έξι μηνών των 104,90 που άγγιξε τη νύχτα. Ένα ισχυρότερο δολάριο μπορεί να επιβαρύνει τη ζήτηση πετρελαίου καθιστώντας τα καύσιμα πιο ακριβά για τους κατόχους άλλων νομισμάτων.

«Ο λόγος που η αγορά έδωσε πίσω τα μισά κέρδη και είναι άτονη σήμερα το πρωί, είναι επειδή, σύμφωνα με τη γλώσσα της κοινής ανακοίνωσης, υπάρχει μια προειδοποίηση ότι αυτές οι περικοπές θα επανεξετάζονται σε μηνιαία βάση», δήλωσε στέλεχος της χρηματιστηριακής πετρελαίου PVM.

Αντανακλώντας τις ανησυχίες για την προσφορά βραχυπρόθεσμα, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Brent του πρώτου μήνα διαπραγματεύονταν κοντά στα υψηλά 9 μηνών στα 4,13 δολάρια το βαρέλι πάνω από τις τιμές σε έξι μήνες.

Για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των ΗΠΑ WTI, η διαφορά μεταξύ συμβολαίου πρώτου μήνα και εξαμηνιαίου συμβολαίου διευρύνθηκε έως και 4,88 δολάρια το βαρέλι την Τετάρτη, κυμαινόμενη επίσης κοντά στα υψηλά εννέα μηνών.

Η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία παρέτειναν την Τρίτη τις εθελοντικές περικοπές πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους, η πρώτη στο 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα (bpd) και η δεύτερη κατά 300.000 bpd. Αυτά είναι επιπλέον της περικοπής του Απριλίου που συμφωνήθηκε από αρκετούς παραγωγούς του ΟΠΕΚ+ έως το τέλος του 2024.

Και οι δύο χώρες θα επανεξετάζουν τις αποφάσεις τους κάθε μήνα για να εξετάσουν το ενδεχόμενο εμβάθυνσης των περικοπών ή αύξησης της παραγωγής ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.

Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι οι αυξήσεις των τιμών θα μπορούσαν να συναντήσουν εμπόδια, καθώς η ζήτηση μπορεί να πέσει όταν τα διυλιστήρια των ΗΠΑ εισέλθουν στην περίοδο συντήρησης Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, ενώ δυνητικά υψηλότερη προσφορά από το Ιράν, τη Βενεζουέλα και τη Λιβύη θα μπορούσε επίσης να βαρύνει.

Διαβάστε ακόμη: