Εκτός από το πλήγμα που δέχεται το λιμάνι του Πειραιά από την δράση των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα επιπτώσεις καταγράφει και από την εφαρμογή από τις αρχές του έτους,  του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων (EU ETS) στη ναυτιλία

Πλήττεται η ανταγωνιστικότητα

Όπως σημείωσε η διοίκηση του ΟΛΠ πριν από λίγο στην ενημέρωση των αναλυτών η εφαρμογή του εν λόγω συστήματος πλήττει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών έναντι εκείνων που βρίσκονται εκτός Ε.Ε., όπως της Τουρκίας, του Λιβάνου και της Αιγύπτου. Επεσήμανε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις επιδόσεις του λιμανιού Kumport στη Κωνσταντινούπολη, το οποίο τον Φεβρουάριο σημείωσε άνοδο 0,1% στη διακίνηση containers, σε σύγκριση με τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον ΟΛΠ που κατέγραψαν μείωση 5%, πως το EU ETS μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ των λιμανιών που βρίσκονται στην Ε.Ε. κι εκείνων που είναι εκτός Ε.Ε.

Νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων

Σε ότι αφορά τις επιπτώσεις από την παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας η διοίκηση του ΟΛΠ, είπε ότι είναι περιορισμένες ωστόσο λαμβάνει μέτρα προκειμένου να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Στην κατεύθυνση αυτή, ο ΟΛΠ εγκαινίασε την παροχή μιας νέας υπηρεσίας μεταφοράς αυτοκινήτων από κοινού με την COSCO, αξιοποιώντας την πλεονεκτική γεωγραφική θέση του λιμανιού και προσφέροντας έναν καινοτόμο τρόπο μεταφοράς οχημάτων με πλοία πολλαπλών χρήσεων, με στόχο την παροχή υπηρεσιών logistics αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας που θα λειτουργήσει ενισχυτικά για τα έσοδα της εταιρείας. Η νέα υπηρεσία αφορά τη μεταφορά σε ειδικά κοντέινερ, χωρητικότητας 3 οχημάτων, που ονομάζεται Flat Rack, εξοπλισμένα με ενσωματωμένες ράμπες για ευκολότερη μεταφορά και τοποθέτηση  των  οχημάτων.  Οι  συγκεκριμένες  πλατφόρμες  μεταφοράς  οχημάτων  έχουν πιστοποιηθεί και επιτρέπουν την καθ’ ύψος στοιβασία οχημάτων σε τρία επίπεδα.

Αυξημένη ρευστότητα για νέες επενδύσεις

Απαντώντας σε ερωτήσεις  για το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος, αλλά και σε σχόλια για αύξηση του ή για ενδεχόμενη επιστροφή κεφαλαίου, η διοίκηση του ΟΛΠ τόνισε ότι αυτό διαμορφώνεται σε 1,34 ευρώ/μετοχή και κινείται ανοδικά τα τελευταία χρόνια, ενώ συμπλήρωσε ότι διατηρεί αυξημένη ρευστότητα για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων τόσο των υποχρεωτικών όσο και εκτός αυτών.

Όπως τόνισε η διοίκηση του ΟΛΠ, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών το 2026 υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων για την κρουαζιέρα, ύψους 100 εκατ. ευρώ, αναμένεται να υλοποιηθούν επιπρόσθετες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κατασκευή σταθμού επιβατών για την κρουαζιέρα, ένα έργο προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, κέντρου Logistics κ.λ.π.

Η διοίκηση του ΟΛΠ, πάντως, εμφανίστηκε αισιόδοξη για το 2024, εκτιμώντας ότι χάρη στον τουρισμό τόσο η ακτοπλοΐα, όσο και η κρουαζιέρα θα καταγράψουν θετικό πρόσημο. Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα της χρήσης του 2023 για τον ΟΛΠ ανήλθαν σε 219,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022, όταν είχαν ανέλθει σε 194,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 12,9%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 66,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022.

Διαβάστε ακόμη: