Οι συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που είναι σε εξέλιξη εδώ και δύο μήνες, αποτυπώνονται πλέον και στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της χώρας.
Η πτώση της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον αισθητή τον Ιανουάριο, όπως και οι τεράστιες αυξήσεις στα ναύλα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, η διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά κατέγραψε μείωση 12,7% τον Ιανουάριο.
Κύκλοι της αγοράς, αναφέρουν ότι η πτώση αυτή είναι συνέπεια της αλλαγής δρομολογίων που “επέβαλαν” οι αντάρτες Χούθι.
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω του διάπλου της Αφρικής ευνοούν κυρίως τα λιμάνια της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, εις βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη που συναντούν τα πλοία διασχίζοντας το Σουέζ.
Τον Ιανουάριο του 2024 διακινήθηκαν τον μέσω του Πειραιά 281,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (teu) έναντι 322,8 χιλιάδων τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ η μείωση αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη για τον Φεβρουάριο.
Υπενθυμίζεται ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα υποχρέωσε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.
Πλέον οι επιθέσεις συνεχίζονται και σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία, όπως η απόπειρα που σημειώθηκε χθες σε ελληνικό φορτηγό πλοίο.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει σε τεράστιες αυξήσεις στα ναύλα των εμπορευματοκιβωτίων.
Είναι χαρακτηριστικό πως ένα container με προορισμό τον τον Πειραιά, η τιμή του κυμαίνεται στα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ στις αρχές του Νοέμβριου.