Όταν πριν από ένα χρόνο γράφαμε για τις μεγάλες καθυστερήσεις που μετά βεβαιότητας θα παρατηρούνταν στον διαγωνισμό για την νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής οδού, από το ΤΑΙΠΕΔ έπεσαν «να μας φάνε»!!!
Και μέσα από ασύστολα εν γνώσει τους ψέματα, διέρρεαν ότι ο διαγωνισμός θα πραγματοποιείτο τον Ιούνιο του 2022 ή το αργότερο τον Οκτώβριο του περασμένου έτους!
Και μάλιστα για να πείσουν για του λόγου το αληθές, έβαζαν τα δημοσιογραφικά καρακόλια τους να παραμυθιάζουν το σύμπαν ότι ο διαγωνισμός προχωράει κανονικά εντός των χρονοδιαγραμμάτων!
Η αλήθεια βεβαίως, την οποία μόνο το Radar αποκάλυπτε, ήταν εντελώς διαφορετική: η κρίση στην Ουκρανία, το ενεργειακό ζήτημα και η αύξηση των επιτοκίων και του κόστους του χρήματος, είχαν αλλάξει τα δεδομένα, με αποτέλεσμα να μην προοιωνίζεται ηχηρό τίμημα της τάξης των 3 δις. ευρώ και άνω, όπως αναμενόταν!
Γιατί κακά τα ψέματα, όταν η ΓΕΚ Τέρνα έχει δώσει 1,5 δις. για την Εγνατία οδό, οποιοδήποτε ποσόν κάτω των 3 δις. ευρώ για την Αττική οδό, την Χρυσοτόκο Όρνιθα των παραχωρήσεων, συνιστά παταγώδη αποτυχία! Όλα τα άλλα είναι «νάχαμε να λέγαμε»!
Παράλληλα ήταν επίσης γνωστό ότι υπήρχαν πιέσεις για παράταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης για διάστημα 2 ετών, έως ότου η ηρεμία στις άγορες αποκατασταθεί, τα επιτόκια πέσουν και τα funds μπορούν και πάλι να δανείζονται χαμηλά διατηρώντας τα περιθώρια των αποδόσεων τους!
Έτσι φτάσαμε στο σήμερα, σχεδόν Φεβρουάριο του 2023 και το ΤΑΙΠΕΔ επισήμως πια παραπέμπει για τον Μάιο (και βλέπουμε λέμε εμείς) να έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές των 8 υποψηφίων σχημάτων, μολονότι στο παρασκήνιο οι καλά γνωρίζοντες ξέρουν ότι τα σχήματα δεν θα είναι 8 αλλά το πολύ 7, αλλά και ότι την ώρα τούτη γίνονται συζητήσεις μεταξύ των υποψηφίων για συμπράξεις, διευθύνσεις κοινοπραξιών και αποχωρήσεις ηχηρών παικτών!
Γιατί ο Μάιος τον οποίο θέτουν οι επιστήμονες του ΤΑΙΠΕΔ ως κομβικό μήνα για τον διαγωνισμό, θα είναι «καυτός», προεκλογικός, διότι εάν οι πρώτες εκλογές γίνουν Απρίλιο, τον Μάιο θα πραγματοποιηθούν οι δεύτερες με ενισχυμένη αναλογική!
Διαφορετικά, υπάρχει πιθανότητα οι πρώτες εκλογές να γίνουν 14 ή 21 Μαΐου!!! Για ποια Αττική οδό μιλάμε τον Μάιο;
Σε κάθε περίπτωση λοιπόν η δικαίωση του Radar είναι απόλυτη, ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί μετά το Ά τρίμηνο του 2023 και μετά τις εθνικές εκλογές! Και ο χρόνος έρχεται να αποδείξει ποιοι έλεγαν σκόπιμα παραμύθια και ποιοι την μία και μόνη αλήθεια, όπως αυτή προκύπτει από την δημοσιογραφική έρευνα και τη συνθέτη σκέψη, μέσα από την ανάλυση των πραγματικών δεδομένων!
Για την υπόθεση, λοιπόν, του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού, όπου η υπάρχουσα σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024, σας κρατάμε ενήμερους από την αρχή της σχετικής διαδικασίας!
Και δυστυχώς όλα εξελίσσονται όπως από την αρχή προβλέψαμε και διαγνώσαμε!
Αργά, πολύ αργά, απελπιστικά αργά!
Το ΤΑΙΠΕΔ σε ένα ρεσιτάλ πρωτοφανούς ανικανότητας και ευθυνοφοβίας ήταν έτοιμο ακόμη και να οδηγήσει σε ναυάγιο των διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, ζητώντας επί της ουσίας την παράταση της υπάρχουσας σύμβασης για 1-2 χρόνια έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες και αποκατασταθεί η ισορροπία στην αγορά, που την ώρα τούτη κινείται εν μέσω ενεργειακής κρίσης, υψηλών επιτοκίων, ακρίβειας, πληθωρισμού, αύξησης του κόστους του χρήματος και γεωπολιτικών απειλών τόσο όσον αφορά το Ουκρανικό, όσο και τα ελληνοτουρκικά!
Χρειάσθηκε να παρέμβει το Μέγαρο Μαξίμου για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να ξυπνήσει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο συνειδητοποίησε πια ότι η προεκλογική περίοδος θα οδηγήσει μοιραία πιο πίσω την διαγωνιστική διαδικασία, που θεωρητικά έχει προσδιορισθεί για τα τέλη Φεβρουαρίου- αρχές Μαρτίου, ενώ την δημοσιοποίηση της προκήρυξης ακολουθούν παρατηρήσεις και ενστάσεις 6 εβδομάδων, με έγκυρους κύκλους να υποστηρίζουν ότι η σχετική διαδικασία θα κρατήσει πιο πολύ και ότι υπάρχουν πολλά conflicts που θα πρέπει να διευκρινιστούν και να ξεκαθαριστούν! Προεξοφλώντας ουσιαστικά νέες καθυστερήσεις…
Την ίδια ώρα πάντως «νέοι παίκτες» έχουν εμφανιστεί ως ισχυροί και αξιόπιστοι υποψήφιοι που «απειλούν» ευθέως την πρωτοκαθεδρία των υφιστάμενων δυνάμεων του κατασκευαστικού κλάδου και επί της ουσίας «μπαίνουν σφήνα» στα δυο ακλόνητα φαβορί, τους ομίλους του Ελλάκτωρα και της ΓΕΚ Τέρνα!
Με βάση τα όσα διαδραματίζονταν σε προσκήνιο και παρασκήνιο, την ώρα τούτη στο κάδρο ως πολύ δυνατοί υποψήφιοι έχουν μπει:
Πρώτον, ο όμιλος Κοπελούζου, σε κοινοπραξία με την Macquarie, ένα εκ των κορυφαίων funds του πλανήτη με απίστευτη ρευστότητα και επιθετική συμπεριφορά στις κινήσεις της όπως άλλωστε έχει καταδειχθεί στην υπόθεση της απόκτησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ από την ΔΕΗ αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 2,1 δις. ευρώ!
Εκείνο ωστόσο που έχει ακόμη πιο μεγάλη σημειολογία είναι ότι η Macquarie συμμετέχει την ώρα τούτη ισομερώς με την First στην εξαγορά της Τέρνα Ενεργειακής, γεγονός που σηματοδοτεί μια θορυβώδη επιστροφή και υποδηλώνει το συνεχές ενδιαφέρον της για επενδύσεις στην Ελλάδα, τόσο στον τομέα της Ενέργειας όπου χτίζει θέση, όσο και στις υποδομές!
Δεύτερον ο όμιλος Μυτιληναίου που μέσα από τον μετασχηματισμό του, την έλευση νέων ισχυρών μετόχων όπως η Fairfax που συμμετέχει στην Eurobank και με το βλέμμα στραμμένο στις αγορές του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, δημιουργεί την Μυτιληναίος Παραχωρήσεων και ποντάρει – επενδύει σε άλλη βάση πλέον και στην διεκδίκηση της Αττικής οδού, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και ανεβάζοντας τον πήχη!
Τρίτον ο όμιλος Ιντρακάτ, που συμμετέχει με ποσοστό 30% (!!!) στην κοινοπραξία με την πορτογαλική Brisa γεγονός που στην πράξη σημαίνει ότι η τριανδρία Εξάρχου- Μπάκου – Καυμενάκη που μέχρι σήμερα έχει λειτουργήσει πολύ επιθετικά και αποφασιστικά σε όλα τα projects που έχει εμπλακεί, φέρεται διατεθειμένη να βάλει και πάλι πολύ χοντρά το χέρι στην τσέπη και να χτυπήσει το «Χρυσόμαλλον Δέρας» των παραχωρήσεων!
Την ίδια στιγμή που οι εν λόγω 3+1 ισχυροί παίκτες έχουν μπει για τα καλά στο κάδρο της διεκδίκησης της Αττικής οδού, οι πληροφορίες λένε πως βρίσκονται σε εξέλιξη ανατροπές, εκπλήξεις και αλλαγές συσχετισμών δυνάμεων, στο βαθμό που πλέον να πιθανολογείται η διαμόρφωση και νέων ισχυρών σχημάτων, μέσα από συμμαχίες και προσθαφαιρέσεις στις υπάρχουσες 8 υποψήφιες κοινοπραξίες!
Σε απλά λόγια, η κατάσταση γύρω από την υπόθεση του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού, αρχίζει να γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα!
Διαβάστε ακόμη: