Το ιδιαίτερα επιτυχημένο εμπορικά SUV της Mercedes-AMG, το GLC, αποκτά δύο νέες «καυτές» εκδόσεις, απόδοσης 421 ή 680 ίππους, από το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
Στη «βασική» έκδοση GLC 43 4MATIC, ο καταξιωμένος M139I (l από το longitudinal – διαμήκης τοποθέτηση) δίλιτρος κινητήρας της AMG, αποδίδει 421 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ., αριθμοί που επιτρέπουν επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Τον Μ139Ι μπορεί να τον γνωρίζουμε και από άλλα μοντέλα της AMG, διαθέτει όμως ένα καινοτομικό στοιχείο που είναι η τοποθέτηση ηλεκτρικού τούρμπο, για πρώτη φορά σε κινητήρα μαζικής παραγωγής, σύμφωνα με την AMG. Το σύστημα αυτό προέρχεται απευθείας από την τεχνολογία της AMG Petronas F1, όπου χρησιμοποιείται με επιτυχία αρκετά χρόνια.
Μπορεί η μέγιστη ισχύς του κινητήρα να μην έχει μεταβληθεί, ωστόσο η απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα των στροφών είναι άμεση, ενισχύοντας περαιτέρω την οδηγική απόλαυση. Στις δε χαμηλές στροφές, αποδίδονται επιπλέον 14 ίπποι, με τη βοήθεια ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, με γεννήτρια που παίρνει κίνηση από ιμάντα.
Ο καινοτομικός κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων MCT 9G (Multi Clutch Transmission) της AMG, που μεταδίδει την κίνηση μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς, με την ροπή να κατανέμεται σε ποσοστό 31/69, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Στο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, έχει αντικατασταθεί ο κλασικός μετατροπέας ροπής, με ένα σύστημα διπλού «υγρού» συμπλέκτη, που μειώνει το συνολικό βάρος του κιβωτίου και χάρη στη χαμηλή του αδράνεια, ενισχύει την απόκριση στο γκάζι κι οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται ακόμα πιο άμεσα.
Εκτός από τετρακίνηση, η AMG GLC 43 4MATIC, διαθέτει και τετραδιεύθυνση, ενισχύοντας την ευελιξία στις στροφές και στους επιτόπιους ελιγμούς στις χαμηλές ταχύτητες και τη σταθερότητα στις υψηλές. Το σύστημα της AMG επιτρέπει το στρίψιμο των πίσω τροχών μέχρι 2,5 μοίρες σε αντίθετη φορά με τους μπροστινούς, για ταχύτητες μέχρι 100 χλμ./ώρα και μέχρι 0,7 μοίρες , στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, για υψηλότερες ταχύτητες.
Στα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά, προσθέστε την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση τριών σταδίων και τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες με τις δισκόπλακες των 370 χλστ. μπροστά και 360 χλστ. πίσω για να έχετε την πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων της AMG GLC 43 4MATIC.
Η ισχυρότερη «αδελφή» της 43 4MATIC, η GLC 63S E Performance, εξοπλίζεται με τον ίδιο θερμικό, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ωστόσο με τη συνδρομή ενός ηλεκτρικού κινητήρα, τοποθετημένου στον πίσω άξονα, αποδίδει συνδυαστικά 680 ίππους και ροπή 1.020 Nm (!). Λόγω της ύπαρξης του ηλεκτροκινητήρα και την άμεση παροχή ισχύος από τις… 0 στροφές, κατέστη δυνατή η τοποθέτηση σημαντικά μεγαλύτερης διαμέτρου τούρμπο, με αποτέλεσμα η ισχύς του θερμικού κινητήρα να φτάνει τους… 476 ίππους, και η ροπή τα 545 Nm. Πρόκειται δηλαδή για τον ισχυρότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής, με την ειδική του ισχύ να φτάνει τους 238 ίππους/λίτρο.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 400V, που αποδίδει 204 ίππους, είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, συμβάλλοντας στην καλύτερη κατανομή βάρους, ενώ ενσωματώνει στο εσωτερικό του ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο κιβώτιο δύο σχέσεων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Η κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα μεταδίδεται απ’ ευθείας στους πίσω τροχούς, ενώ αν διαπιστωθεί ολίσθηση στους πίσω τροχούς, τότε μέρος της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους μπροστινούς τροχούς.
Οι επιδόσεις της GLC 63S E Performance, είναι ακόμα πιο εκρηκτικές, αφού καλύπτει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε… 3,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 275 χλμ./ώρα. Χάρη στο υβριδικό σύστημα η μέση τυποποιημένη κατανάλωση φτάνει τα 7,5 λίτρα/100 χλμ,, λιγότερα από τα 10,2-9,8 της 43 4MATIC, παρόλη τη συγκριτική… έλλειψη ισχύος.
Λόγω της αυξημένης ισχύος, η 63S E Performance, εξοπλίζεται με μεγαλύτερης διαμέτρου, διάτρητες δισκόπλακες, 390 χλστ. μπροστά και 370 χλστ. πίσω με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά. Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί τις δύο εκδόσεις, είναι ο ενεργός έλεγχος των αντιστρεπτικών ράβδων, AMG Active Ride Control, που ελέγχει τις κλίσεις τους αμαξώματος, με ηλεκτρομηχανικό τρόπο, ανάλογα με το οδόστρωμα και τις συνθήκες κίνησης. To Active Ride Control ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της 63S E Performance, αλλά διατίθεται προαιρετικά στην GLC 43 4MATIC. Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την επίσημη κυκλοφορία των νέων «καυτών» εκδόσεων της AMG GLC.