«Ευτυχώς που δεν θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα» βιάστηκε να πει ο Πρωθυπουργός λίγο πριν πτώση του Canadair με θύματα δύο πιλότους που ανακηρύχτηκαν αμέσως ήρωες -που σημαίνει πως ρίσκαραν της ζωή τους γνωρίζοντας τον θανάσιμο κίνδυνο που διέτρεχαν και έπεσαν εν ώρα καθήκοντος.

«Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς το τίμημα της αυτοθυσίας. Το είδα το βίντεο και είναι απίστευτο. Δυστυχώς ή ευτυχώς η ζωή συνεχίζεται» θα πει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών.

«Δύο νέοι άνθρωποι, ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, έχασαν σήμερα τη ζωή τους στη μάχη κατά της φωτιάς. Δύο ιπτάμενοι ήρωες, ανάμεσα στους εκατοντάδες άλλους που παλεύουν μέρες τώρα με την πύρινη λαίλαπα. Αψηφώντας τις αντίξοες συνθήκες, οι χειριστές του μοιραίου Canadair θυσιάστηκαν επιτελώντας το καθήκον τους” ανέφερε στο μήνυμά της η πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

«Έδωσαν τη ζωή τους, σώζοντας ζωές. Αποδεικνύοντας πόσο ριψοκίνδυνες είναι οι καθημερινές αποστολές τους στην κατάσβεση των πυρκαγιών« θα επανέλθει ο Πρωθυπουργός. Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για «αυταπάρνηση». Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης συγκλονισμένος μιλά για «αυτοθυσία».

Με μία ανάρτηση στα ελληνικά ο Γάλλος Πρόεδρος, Εμμανουέλ Μακρόν, ανέφερε: «Στηρίζουμε τους ήρωες που, στην Ελλάδα, τη Γαλλία, παντού, ρισκάρουν τη ζωή τους αγωνίζονται κάθε καλοκαίρι για την κατάσβεση των πυρκαγιών».

Στο μεταξύ αναμένοντας το πόρισμα για τα αίτια της συντριβής μαθαίνουμε πως το αεροπλάνο ανήκε στην πρώτη παρτίδα των Canadair που παραλήφθηκαν το διάστημα 1975-1977 από τη χώρα μας, με το συγκεκριμένο να έχει παραληφθεί τον Δεκέμβριο του 1975, βρισκόταν δηλαδή σε υπηρεσία πάνω από 47 χρόνια!

Η συντήρησή του είχε ανατεθεί στη γαλλική εταιρεία Sabena Technics που έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα σε επισκευές των νεότερων CL 415″ γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών. «Από την επίσημη ιστοσελίδα της Sabena Technics προκύπτει ότι η εταιρεία δεν έχει δυνατότητες συντήρησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών ενώ ερώτημα παραμένει αν το μοιραίο αεροσκάφος πήγε στο εξωτερικό για συντήρηση».

«Τα Canadair μπορούν να πετούν από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου, αλλά επειδή αυτά που έχουμε στην Ελλάδα είναι πολύ παλιά, δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Σκεφτείτε πως έβγαζαν προβλήματα από το ’90 που πετούσα εγώ και από τότε έχουν περάσει 30 χρόνια. Nαι , από τότε καίγεται η Ελλάδα» είχε πει προ καιρού ένας πιλότος.

H πτώση δηλαδή του Canadair ήταν από χρόνια αναμενόμενη και ο ηρωισμός των πιλότων συνίσταται ότι πετούσαν με “σαπάκια” ρισκάροντας τη ζωή τους γνωρίζοντας πόσο ριψοκίνδυνες ήταν οι αποστολές τους.

Προφανώς αν τα Canadair είχαν αποσυρθεί οι πιλότοι θα ζούσαν και θάχαμε δυο λιγότερους ήρωες σε μια χώρα που έχει λιγότερα πυροσβεστικά αεροπλάνα από όσα χρειάζεται και περισσότερους αναλώσιμους ανθρώπους έτοιμους για αυτοθυσία και αυταπάρνηση από όσους χρειάζεται.

Άλλο η θυσία -από την πατρίδα- κι άλλο η αυτοθυσία. Άλλο ο ήρωας κι άλλο το θύμα μιας πατρίδας που έχει πρόχειρους τους θρήνους κι έτοιμα τα παράσημα για ανθρώπους που το καθήκον είναι να μελλοθάνατοι -αν και όταν αποφάσισαν να γίνουν πιλότοι δεν ήταν αυτή η επιλογή τους.

Πρόκειται για μια πατρίδα που εύκολα θυσιάζει τα παιδιά της και έχει πρόχειρους επικήδειους. Χρειάζεται καινούργια και περισσότερα πυροσβεστικά αεροπλάνα και λιγότερη αυτοθυσία και πατριωτικά λόγια -ειδικά όταν πρόκειται για τις ζωές άλλων, που ήθελαν απλά να κάνουν τη δουλειά τους και να ζήσουν (με) τις οικογένειές τους κι όχι να γίνουν ήρωες.

Χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο κι οργανωμένο κράτος με αεροπλάνα που μπορούν να πετούν με ασφάλεια. Όχι άλλους ήρωες.

Διαβάστε περισσότερα