Στο πένθος έχει βυθιστεί η χώρα και η Πολεμική Αεροπορία με τον θάνατο των δύο πιλότων του Canadair, του Σμηναγού Χρήστου Μουλά και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, το οποίο επιχειρούσε στην κατάβεση της φωτιάς που μαίνεται στην Κάρυστο.

Μιλώντας στο MEGA ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, πιλότος και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, αναφέρθηκε στην πράξη αυτοθυσίας των δύο πιλότων, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο όταν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης κατάσβεσης της φωτιάς στο μέτωπο της Καρύστου το δεξί φτερό του Canadair πρόσκρουσε σε δένδρο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να οδηγηθεί στη μοιραία πτώση.

Πτώση Canadair: «Ένα ακόμα αεροπορικό δυστύχημα, κάτω από δύσκολες και πιεστικές συνθήκες»

«Είναι ένα ακόμα αεροπορικό δυστύχημα με πυροσβεστικό αεροσκάφος, κάτω από δύσκολες και πιεστικές συνθήκες, από ανθρώπους που έχουν μπει σε ένα λειτούργημα, μία αποστολή, την οποία εκτελούν γνωρίζοντας εξ αρχής το ρίσκο που παίρνουν και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε κάθε κίνηση και απόφασή τους», δήλωσε αρχικά.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, τα Canadair λόγω της φύσης των αποστολών τους εκτελούν χαμηλές πτήσεις και αυτό οδηγεί σε μεγάλο ποσοστό πτώσεων.

«Το αεροσκάφος αυτό πετάει μέσα από ένα πλέγμα πολλών δυσκολιών: μεγάλες ταχύτητες σε χαμηλό ύψος, μεγάλες θερμοκρασίες, χαμηλές ορατότητες. Οι αναταράξεις στη ζώνη ρίψης είναι κάτι το απίστευτο».

Πτώση Canadair: Οι λόγοι που οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους

«Είναι, ουσιαστικά, μία ακραία πτήση που καταπονείται το αεροσκάφος και το πλήρωμα, που πρέπει να σκέφτεται ανά πάσα στιγμή τη θέση του αεροσκάφους τα επόμενα δευτερόλεπτα και λεπτά κάτω από άγνωστο περιβάλλον, στο οποίο οι συνθήκες μεταβάλλονται, αλλάζουν. Πρέπει να είσαι ψύχραιμος, καλά εκπαιδευμένος και έμπειρος και να πάρει ελεγχόμενα ρίσκα για να κάνεις επιτυχή κατάσβεση».

«Ο κυβερνήτης και το πλήρωμα εκτιμά ανά πάσα στιγμή ποια είναι η γεωμορφολογία, ποια είναι η θέση του αεροσκάφους και τι είδους ρίψη μπορεί να κάνει. Το να πούμε ότι ήταν χαμηλά ή ψηλά είναι υποκειμενικό. Πετούν χαμηλά, περίπου από 20 μέτρα ύψος. Όλες οι πυροσβεστικές πτήσεις έχουν ρίσκο, γιατί δεν γνωρίζεις στη χαράδρα ή στην πλαγιά που θα προσεγγίσεις ποιο είναι το μικροκλίμα που θα βρεις μπροστά σου».

«Το αεροσκάφος κινείτο κόντρα στον ήλιο. Μειώνει πολύ την ορατότητα και αυτός είναι ο λόγος, εκτιμώ, ότι διέλαθε της προσοχής τους η απόταση που είχε το δεξί φτερό με αυτή την συστάδα δένδρων», εξήγησε.

Πτώση Canadair: Το χρονικό

Το μοιραίο αεροσκάφος ξεκίνησε να επιχειρεί κατά στις 11.15 το πρωί της Τρίτης (25/7) από την Αγχίαλο. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα ήταν η τελευταία ρίψη που θα έκανε και μετά θα επέστρεφε στη βάση του προκειμένου να ανεφοδιαστεί για καύσιμα.

Χθες το απόγευμα στις 6.30 ώρα, ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ πήγαν στο σημείο όπου κατέπεσε το Canadair και παρέλαβαν τις δύο σορούς. Από πάνω πετούσε και ένα drone της Πολεμικής Αεροπορίας προκειμένου να κάνει μία χαρτογράφηση του εδάφους, το ανάγλυφο της περιοχής για να συλλέξουν οι πραγματογνώμονες όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να πιστοποιήσουν τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους.

Τα συντρίμμια τα φυλούν άνθρωποι του Στρατού, ενώ στο σημείο βρίσκεται η αστυνομία και η Πυροσβεστική και δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν να πλησιάσει. Οι πραγματογνώμονες είχαν φτάσει από χθες και προσπαθούν να βρουν τμήματα από την άτρακτο του αεροπλάνου.

Το αεροσκάφος CL215 είναι αεροσκάφος 45 ετών και πάνω και είναι αεροσκάφη που όταν στο έδαφος υπάρχει θερμοκρασία 40 βαθμούς δεν μπορούν να απογειωθούν και για αυτό απογειώνονται πριν η θερμοκρασία φτάσει τους 40 βαθμούς.

Διαβάστε ακόμη: