Τα παγωμένα ποτά με αφρό και γεύσεις φρούτων έχουν γοητεύσει τους μαθητές γυμνασίου, τους influencers και μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες fast food στον κόσμο.

Τον προηγούμενο μήνα η McDonald’s λάνσαρε το CosMc’s. Πρόκειται για μια νέα ιδέα εστιατορίου που προσανατολίζεται σε φαγητό που είναι βασισμένο να ταιριάζει με τα ποτά που προσφέρει το κατάστημα, όπως τα Churro Frappés και Pomegranate Hibiscus Slush.

Τον Δεκέμβριο η Taco Bell άρχισε να δοκιμάζει ένα ρόφημα καφέ αναμεμειγμένο με γεύσεις όπως Μεξικάνικη σοκολάτα, μαζί με μιλκσέικ με κρύο αφρό και θρυμματισμένα τσούρος. Η αλυσίδα Jack in The Box καυχιέται ότι είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που σερβίρει ποτά με Πέρλα ταπιόκας.

Ξοδεύουν πιο εύκολα στα ποτά

Οι αλυσίδες που είναι γνωστές για τα μπέργκερς και τα μπουρίτος έχουν εντοπίσει την προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα στα ποτά τους σε σχέση με το φαγητό τους. Το Pink Drink, το Iced Shaken Espresso και άλλα καινοτόμα ροφήματα έχουν συμβάλει στην επίτευξη πωλήσεων ρεκόρ για τα Starbucks τα τελευταία χρόνια. Υπολογίζεται ότι τα ποτά με σιρόπια, αφρούς και οι μίξεις ροφημάτων αποφέρουν στην εταιρεία 1 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο μόνο στις ΗΠΑ.

Η Dutch Bros, η 7 Brew και άλλες νέες αλυσίδες ακολουθούν τις τάσεις αναμιγνύοντας κρύα μπύρα και ενεργειακά ποτέ με έντονα χρώματα. Σύμφωνα με την WSJ αυτές οι εταιρείες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από πολλές αλυσίδες fast food.

«Είναι σίγουρα μια τεράστια αγορά», δήλωσε ο CEO της McDonald’s Chris Kempczinski. Η McDonald’s δραστηριοποιείται επί του παρόντος στον τομέα των ποτών και των σνακ, αλλά θα μπορούσε να κάνει περισσότερα, δεδομένου του μεγέθους της ευκαιρίας, πρόσθεσε.

mcdonalds.jpg

Ο ρόλος γης γενιάς «Z»

Η Gen Z, στην οποία ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012, ενδιαφέρεται περισσότερο για νέα ροφήματα από ό,τι οι άλλες γενιές σύμφωνα με εταιρείες και ερευνητές. Υπολογίζεται ότι το 62% των καταναλωτών της Gen Z ανέφεραν ότι δοκίμασαν ένα νέο ρόφημα τον τελευταίο μήνα, ξεπερνώντας τα ποσοστά όσων δοκίμασαν νέα συσκευασμένα προϊόντα, νέες συνταγές ή εστιατόρια.

Οι καταναλωτές της Gen Z, οι οποίοι είναι δεκάδες εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, έχουν τροφοδοτήσει την τάση των ποτών με έντονους χρωματισμούς, ανεβάζοντας τα σε πλατφόρμες όπως το TikTok. Έτσι αυτά τα προϊόντα γίνονται must have για άλλους συνομηλίκους τους.

«Είναι εύκολο να δημιουργηθεί μια τάση», δήλωσε η Sophia Khorsandi, μια 15χρονη μαθήτρια από την Ατλάντα που επισκέπτεται τα Starbucks, τα Dunkin’ και άλλες αλυσίδες περίπου πέντε φορές την εβδομάδα για ποτά και σνακ. Σύμφωνα με την ίδια, αυτό της κοστίζει περίπου 240 δολάρια το μήνα.

«Οι νεότεροι ασχολούνται πολύ με τα ποτά. Απομακρύνονται από τα αναψυκτικά και βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις σε άλλους τομείς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Smoothie King Wan Kim. Η αλυσίδα αναψυκτικών με 1.300 μονάδες συνεργάζεται με influencer στα Social Media και λανσάρει νέες γεύσεις για να προσελκύσει νεότερους καταναλωτές, δήλωσε ο Kim.

Οι πωλήσεις στις αλυσίδες εξειδικευμένων καφέδων, ποτών και σνακ αυξάνονται ταχύτερα από πολλές που επικεντρώνονται στο φαγητό, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Technomic. Οι πωλήσεις ποτών και σνακ σε αλυσίδες αυξήθηκαν κατά 14,3% το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις σε καφετέριες αυξήθηκαν κατά 13,2%, σύμφωνα με την Technomic. Τα μπέργκερς σημείωσαν καλύτερες πωλήσεις από πέρυσι, με αύξηση 4,7% κατά τη διάρκεια της ίδιας χρονικής περιόδου.

Οι αλυσίδες που επικεντρώνονται στα ποτά συχνά αποδίδουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα εστιατόρια , καθώς συνήθως έχουν μικρότερα έξοδα και χρειάζονται λιγότερα εργατικά χέρια για να λειτουργήσουν.

Οι καφετέριες Starbucks και Dutch Bros είχαν πέρυσι κατά μέσο όρο υψηλότερη απόδοση από ό,τι τα καταστήματα της Wendy’s, της Domino’s Pizza ή της McDonald’s, σύμφωνα με στοιχεία της της BofA Securities.

McDonald's

Γιατί η κίνηση δεν έγινε υπό το όνομα «McDonald’s»

Η McDonald’s ήθελε να μπει στον τομέα των ειδικών ποτών εδώ και αρκετό καιρό, αλλά δεν ήθελε να αλλάξει τη «συνταγή» στα εστιατόριά της, δήλωσε ο Kempczinski. Ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι η McDonald’s έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στο παρελθόν όταν ασχολήθηκε με άλλες κατηγορίες τροφίμων στα υπάρχοντα εστιατόριά της.

Μια ομάδα νέων της εταιρείας δούλεψε πλάνο στο πλάνο της CosMc’s και μέσα σε ένα χρόνο άνοιξε το πρώτο κατάστημα στο Σικάγο. Τα στελέχη της McDonald’s υποστηρίζουν ότι το νέο πρότζεκτ είναι δοκιμαστικό αλλά ορισμένοι αναλυτές της Wall Street το βλέπουν σαν έναν δυνατό ανταγωνιστή για τις αλυσίδες που ασχολούνται με τα ροφήματα.

Διαβάστε ακόμη: