Η Rock Marine είναι μια ελληνική εταιρεία κατασκευής φουσκωτών σκαφών που εκπροσωπεί επάξια τα εθνικά χρώματα σε μια αγορά όπου «ναυμαχούν» πολυεθνικοί κολοσσοί.
Ο σχεδιασμός και η κατασκευή πολυτελών σκαφών αναψυχής αποτελεί ομολογουμένως μια δύσκολη και εξαιρετικά απαιτητική αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ και η Rock Marine παρά το σύντομο χρονικό διάστημα παρουσίας της έχει βρει το κλειδί της επιτυχίας και τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να χαράξει…σταθερή αναπτυξιακή «ρότα», κατακτώντας τη διεθνή αναγνώριση.
Έτσι ανταγωνίζεται «στα ίσια» μεγάλα ξένα ναυπηγεία στη δημοφιλή κατηγορία των πολυτελών σκαφών αναψυχής μεσαίου μεγέθους και με αιχμή του δόρατος την υψηλή τεχνολογία, την άριστη ποιότητα και τις υψηλές επιδόσεις η φήμη και οι πωλήσεις ξεπερνούν τα σύνορα της Ελλάδας.
Η ιστορία των σκαφών Rock ξεκινάει το 2006, τότε που ο Πέτρος Πολλάτος δημιούργησε το Rock 36, ένα σκαρί σχεδιασμένο για αγώνες, που αργότερα απέκτησε κατάστρωμα τουριστικών προδιαγραφών.
Με την έλευση της οικονομικής κρίσης και τις αλλαγές που έφερε στον κλάδο της κατασκευής σκαφών, τα Rock ως καλούπια και ονομασία αγοράστηκαν από την Hull Works το 2019, που δημιούργησε την Rock Marine.
Η μετάβαση στην νέα γενιά σκαφών έγινε διατηρώντας την καταπληκτική γάστρα των Rock 30 και Rock 36 ενώ τα καταστρώματα και οι εξοπλισμοί εκσυγχρονίστηκαν πλήρως.
Οι αλλαγές αυτές έγιναν υπό την καθοδήγηση του ναυπηγού Κίμωνα Καρύδη, ενός εκ των τριών ιδιοκτητών της Rock Marine, μαζί με τον Χρήστο και τον Ευτύχη Κυριακόπουλο, ενώ το 2023 σχεδιάστηκε και το Rock 40 με την πολύτιμη βοήθεια του Mannerfelt Design Studio, Σουηδικό γραφείο που ειδικεύεται στη σχεδίαση ταχύπλοων σκαφών.
Σήμερα η Rock Marine κατασκευάζει φουσκωτά σκάφη στα 30, 36 και 40 πόδια, τα οποία πέρα από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό τους, έχουν και κορυφαίες επιδόσεις, ειδικά στις δύσκολες συνθήκες του Αιγαίου.
Η ιδιαιτερότητα των σκαφών της Rock Marine έναντι του ανταγωνισμού είναι οτι τα Rock έχουν πολύπλευρη χρήση καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του χρήστη, είτε αυτό είναι η γρήγορη μετακίνηση από μέρος σε μέρος, ένα μακρινό ταξίδι, ή μια απολαυστική μέρα στη θάλσσα με παρέα, με άνεση στο κατάστρωμα για όλους.
Τα σκάφη είναι κατασκευασμένα με τα πλέον σύγχρονα υλικά, εξοπλισμένα με διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες ηλεκτρονικών, κινητήρων κλπ. ενώ η πλεύση τους είναι η απολύτως κατάλληλη για τις δύσκολες ελληνικές θάλασσες.
Εκεί που άλλοι «λουφάζουν» στα ασφαλή λιμάνια, οι ιδιοκτήτες των Rock Marine βγαίνουν βόλτα και απολαμβάνουν τα Αιγαιοπελαγίτικα μποφόρ χωρίς ιδιαίτερο άγχος.
Το μότο της Rock Marine είναι crafting sea dreams, που στη βαθύτερη ερμηνεία του σημαίνει οτι κατασκευάζουν το μέσο με το οποίο μπορεί κάποιος να ζήσει ονειρικές στιγμές στη θάλασσα.
Το μότο αυτό δεν έχει επιλεχθεί τυχαία, πηγάζει από την αγάπη των ανθρώπων της Rock Marine για τη θάλασσα, μια αγάπη που τη διοχετεύουν στη δουλειά τους, δημιουργώντας το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα.
Σήμερα στο ναυπηγείο της Rock Marine στα Καλύβια Αττικής απασχολούνται πάνω από 40 εργαζόμενοι για την παραγωγή των σκαφών ενώ η ομάδα μεγαλώνει διαρκώς.
Τα Rock Marine εξάγονται σε Ευρώπη, Τουρκία και Ισραήλ ενώ γίνονται βήματα και σε πιο μακρινές αγορές.
Σε κάθε περίπτωση πρωταρχικό ρόλο παίζει η Ελλάδα, που προς το παρόν απορροφά το 50% της παραγωγής τους.
O ανταγωνισμός στα πολυτελή φουσκωτά σκάφη ελληνικής παραγωγής είναι διαρκώς αυξανόμενος.
Παρόλα αυτά, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό ότι ορισμένες ελληνικές μάρκες φουσκωτών εξάγονται, με αποτέλεσμα η χώρα μας να έχει αποκτήσει κυρίαρχη θέση Πανευρωπαϊκά στα ποιοτικά φουσκωτά σκάφη, ξεπερνώντας σε ποιότητα Γάλλους και Ιταλούς που υπήρξαν οι πρώτοι στα φουσκωτά κρατώντας τα σκήπτρα για δεκαετίες.
Σε αυτή την εξέλιξη του κλάδου έχει παίξει σημαντικό ρόλο η προσπάθεια της Rock Marine, η οποία παράγει ένα εξαιρετικό προϊόν, το οποίο παράλληλα διαρκώς αναβαθμίζει και εξελίσσει.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται το καλοκαίρι του 2024 και το Rock 40 το οποίο αποτελεί ένα σκάφος το οποίο αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς.
Ένα premium φουσκωτό σκάφος όπως το Rock 40, παρέχει όλες τις ανέσεις και επιπλέον ταξιδεύει γρηγορότερα και ασφαλέστερα ακόμη και με δύσκολους καιρούς, ενώ έχει υπο-πολλαπλάσιο κόστος συντήρησης από ένα αντίστοιχο cruiser 40 ποδών.