Αν ξαναγυριζόταν η ταινία του 1984 «Electric Dreams», με το ομώνυμο τραγούδι του Τζιόρτζιο Μόροντερ, τη σημερινή εποχή, σίγουρα θα περιελάμβανε το νέο κομψοτέχνημα της Maserati, τη GranCabrio Folgore.
Ένα ονειρικό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που επιπροσθέτως είναι και cabrio, το πρώτο στην κατηγορία των πολυτελών, ανοιχτών αυτοκινήτων.
Είναι δύσκολο να καταρριφθεί ο ισχυρισμός της ιταλικής εταιρείας, πως η Folgore είναι το πιο γρήγορο στην κατηγορία του.
Οι τρεις συνολικά ηλεκτροκινητήρες τάσης 800 Volt, αποδίδουν τουλάχιστον 830 ίππους και 1.350 Nm ροπής, με την κίνηση φυσικά να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Οι 830 ίπποί είναι… απαισιόδοξη τιμή, καθώς η συνολική ισχύς των τριών ηλεκτροκινητήρων (ένας στο μπροστινό μέρος και δύο πίσω) είναι της τάξης των 1.224 ίππων (3×300 kW!). Ωστόσο για την ώρα τουλάχιστον, η ισχύς έχει περιοριστεί στους 830 ίππους, αν και η ιταλική εταιρεία σύντομα θα «ξεκλειδώσει» την επιπλέον ιπποδύναμη.
Ακόμα και με τους «λίγους» 830 ίππους, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα καλύπτονται από στάση σε 2.8 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 290 χλμ./ώρα.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση μπροστά και πίσω, ενώ τα φρένα προέρχονται από την ιταλική Brembo με δίσκους διαμέτρου 380 χιλ. στον μπροστινό άξονα και 350 χιλ. στον πίσω και εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω.
Η κίνηση στους τέσσερις τροχούς ελέγχεται από το Torque Vectoring Control, που ελέγχει την κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, τόσο κατά την επιτάχυνση, όσο και κατά την επιβράδυνση. Από τη στιγμή δε που ο πίσω άξονας διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, είναι εύκολος ο έλεγχός τους, μέσω και του ολιστικού συστήματος ελέγχου του αυτοκίνητου VDCM (Vehicle Domain Control Module) που μπορεί να μετατρέψει τη GranCabrio Folgore σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη.
Ήχος από… υπολογιστή
Ένα κρίσιμος τομέας, ειδικά γι’ αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας και κόστους, είναι εκείνος του… ήχου. Λογικό είναι πως όταν οδηγείς ανοιχτά αυτοκίνητα επιδόσεων, θες να φτάνει στ’ αυτιά σου και η ανάλογη ηχητική υπόκρουση ενός μοτέρ, τουλάχιστον έξι κυλίνδρων και όχι την… ησυχία των ηλεκτροκινητήρων. H Maserati φρόντισε και γι’ αυτό, καθώς ο ήχος που εκπέμπει είναι αποτέλεσμα εξελιγμένου λογισμικού, που μέσω εξωτερικών και εσωτερικών ηχείων, προσομοιάζει τη μουσική συμφωνία ενός V8.
Το τετραθέσιο εσωτερικό είναι απαράμιλλης, γνήσιας ιταλικής αισθητικής με χρωματικές αντιθέσεις στα καθίσματα και στο ταμπλό, ξεχειλίζοντας από πολυτέλεια. Τα καθίσματα διαθέτουν μέχρι και.. 18 διαφορετικές ρυθμίσεις, με ενιαία, ενσωματωμένα προσκέφαλα και φυσικά διαθέτουν σύστημα θέρμανσης αυχένα για τις χειμερινές, ανοιχτές βόλτες.
Από το ταμπλό δεν θα μπορούσε να λείψει και το ρολόι, σήμα κατατεθέν της Maserati, που δεσπόζει στο κέντρο και σίγουρα ξεχωρίζει με την αισθητική του έστω και αν είναι ψηφιακό. Ψηφιακός είναι και ο έλεγχος του αυτοκινήτου που γίνεται μέσω των σχετικών οθονών αφής, ενώ φυσικά υπάρχει και head-up display.
Η Maserati κατέβαλλε προσπάθειες ώστε το βάρος να μην φτάνει σε δυσθεώρητα επίπεδα και σίγουρα τα κατάφερε. Η GranCabrio Folgore ζυγίζει μόλις 80 κιλά επιπλέον της coupe αδερφής της, παρόλες τις επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα και φυσικά τους τρείς ηλεκτροκινητήρες. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα κατά 65% ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί και άλλα ελαφρά υλικά όπως το μαγνήσιο.
Το αποτέλεσμα σίγουρα δικαιώνει την ιταλική εταιρεία, αν και λόγω της σχεδίασής του, το πλαίσιο μπορεί να χωρέσει και βενζινοκινητήρα…