Ένα από τα σημαντικότερα έργα θαλάσσιου τουρισμού στο Ιόνιο μπαίνει στην τελική ευθεία, καθώς η Βουλή κυρώνει τη 40ετή σύμβαση παραχώρησης για τη δημιουργία της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (Mega Yacht Marina) στην Κέρκυρα. Η επένδυση, ύψους 50 εκατ. ευρώ, φέρει τη σφραγίδα της Lamda Development, η οποία αναλαμβάνει την κατασκευή, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της μαρίνας, ενώ το συνολικό οικονομικό όφελος για το Δημόσιο σε βάθος 40ετίας υπολογίζεται στα 89 εκατ. ευρώ.
Έργο υψηλών προδιαγραφών
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία μαρίνας 410 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη μήκους έως 140 μέτρων, με συνολική χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ.. Στον χώρο θα αναπτυχθούν καταστήματα, εστιατόρια, ξενοδοχειακές μονάδες, γραφεία, χώροι πρασίνου, πεζόδρομοι, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης και ζώνη συντήρησης σκαφών.
Η νέα μαρίνα θα κατασκευαστεί εντός του λιμένα Κέρκυρας, δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας και κοντά στον Σταθμό Επιβατών, ενισχύοντας τον ρόλο του νησιού ως κόμβου θαλάσσιου τουρισμού στην Αδριατική.
Οι όροι της σύμβασης
Η σύμβαση, που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αφορά την υποπαραχώρηση μεταξύ του Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και της Lamda Corfu Marina, θυγατρικής της Lamda Development.
Η διάρκεια της παραχώρησης ορίζεται σε 40 έτη, χωρίς δυνατότητα σιωπηρής παράτασης ή ανανέωσης, και προβλέπει:
- Εφάπαξ αμοιβή υποπαραχώρησης 9,7 εκατ. ευρώ, καταβλητέα πριν από την οριστική απόδοση της μαρίνας.
- Μεταβλητή Ετήσια Αμοιβή 79,3 εκατ. ευρώ συνολικά για όλη την περίοδο της υποπαραχώρησης.
- Δικαίωμα του Δημοσίου να ελέγχει, με δική του δαπάνη, τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης.
Στόχος η αναβάθμιση του λιμένα Κέρκυρας
Η σύμβαση σηματοδοτεί την έναρξη των διαδικασιών κατασκευής του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας και προβλέπει αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προσέλκυση μεγάλων σκαφών αναψυχής.
Η Lamda Development ενισχύει έτσι τη θέση της στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού, προσθέτοντας τη Μαρίνα Κέρκυρας στο χαρτοφυλάκιό της, που ήδη περιλαμβάνει τις μαρίνες Φλοίσβου και Αγίου Κοσμά (Ελληνικό). Η στρατηγική αυτή τοποθετεί τον όμιλο σε κομβικά σημεία της ελληνικής ακτογραμμής, από την Αθηναϊκή Ριβιέρα έως το Ιόνιο.
Νέα πνοή στο Ιόνιο
Η αγορά του Ιονίου και της Αδριατικής παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια εκρηκτική αύξηση επισκεψιμότητας, με υψηλής κατηγορίας επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη να αναζητούν θέσεις ελλιμενισμού σε προορισμούς με αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Η νέα μαρίνα έρχεται να καλύψει αυτό το αναπτυσσόμενο επενδυτικό και τουριστικό κενό, προσφέροντας σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας τον ρόλο της Κέρκυρας ως premium προορισμού θαλάσσιου τουρισμού.
Με την κύρωση της σύμβασης, ανοίγει ο δρόμος για ένα έργο-ορόσημο, που θα αποτελέσει μοντέλο ανάπτυξης για τον θαλάσσιο τουρισμό στην Ελλάδα, συνδυάζοντας επενδυτική δυναμική, περιβαλλοντικό σχεδιασμό και τουριστική υπεραξία.
Διαβάστε ακόμη:
- Τέλος στην εποχή των μεσαζόντων και των νταραβεριτζήδων στα εξοπλιστικά
- Πίνακας του Πικάσο πωλήθηκε σε δημοπρασία για 32 εκατομμύρια ευρώ
- Φήμες στην αγορά για deal της ΕΥΔΑΠ με μεγάλο κατασκευαστικό παίκτη
- Μη μας ξημερώσει καμία νέα Folli Follie: Ο υπέρογκος δανεισμός φέρνει μουρμούρα και αναστάτωση