Η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης δεν έρχεται απλώς – έχει ήδη ξεκινήσει να αναδιαμορφώνει εκ θεμελίων τον χώρο της διαφήμισης και του marketing. Η πιο πρόσφατη και εντυπωσιακή απόδειξη έρχεται από τη Mondelez International, την πολυεθνική εταιρεία πίσω από μερικά από τα πιο αγαπημένα brands στον κόσμο, όπως τα Oreo, τα Chips Ahoy, η Milka και η Cadbury.
Η Mondelez ανακοίνωσε ότι επενδύει πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια σε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, ικανό να μειώσει το κόστος δημιουργίας διαφημίσεων έως και 50% και να επιταχύνει δραστικά τον χρόνο ανάπτυξης νέων προϊόντων. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο μεγάλες εταιρείες σχεδιάζουν την επικοινωνία τους – από τις τηλεοπτικές καμπάνιες μέχρι τα social media.
Το εργαλείο που υπόσχεται επανάσταση
Το νέο σύστημα, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Accenture, έχει σχεδιαστεί ώστε να παράγει πλήρως αυτοματοποιημένο διαφημιστικό περιεχόμενο. Όπως εξήγησε ο Γιον Χάλβορσον, ανώτερος αντιπρόεδρος της Mondelez για την εμπειρία καταναλωτή, η πλατφόρμα θα μπορεί μέχρι το 2026 να δημιουργεί έτοιμα τηλεοπτικά σποτ, ακόμη και για το Super Bowl του 2027.
Η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να δοκιμάζει την τεχνολογία στις ψηφιακές της καμπάνιες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Chips Ahoy αξιοποιεί το AI για περιεχόμενο στα social media, ενώ στη Γερμανία η Milka έχει λανσάρει ένα βίντεο οκτώ δευτερολέπτων που δείχνει κύματα σοκολάτας να κυλούν πάνω από ένα γκοφρέ μπισκότο — ένα δημιούργημα εξ ολοκλήρου της τεχνητής νοημοσύνης.
«Το κόστος για τέτοια animations φτάνει συνήθως σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Αυτό το σύστημα κοστίζει πολλαπλάσια λιγότερο», τόνισε ο Χάλβορσον, προσθέτοντας ότι το εργαλείο θα χρησιμοποιηθεί σύντομα και για τις σελίδες προϊόντων της Oreo στις πλατφόρμες Amazon και Walmart.
Από την Coca-Cola στη Mondelez – μια νέα τάση
Η Mondelez δεν είναι η μόνη εταιρεία που βλέπει το AI ως στρατηγικό πλεονέκτημα. Η Coca-Cola λάνσαρε το 2024 διαφημίσεις δημιουργημένες αποκλειστικά με τεχνητή νοημοσύνη για την εορταστική περίοδο. Αν και η πρωτοβουλία προκάλεσε αντιδράσεις λόγω των «ανθρώπων χωρίς συναίσθημα» που απεικονίζονταν στις διαφημίσεις, έδειξε καθαρά ότι η νέα εποχή δημιουργικότητας δεν μπορεί να αποφευχθεί.
Αντίθετα με την Coca-Cola, η Mondelez αποφεύγει τη χρήση ανθρώπινων μορφών και επικεντρώνεται στην αισθητική και θεματική προσαρμογή του περιεχομένου ανά αγορά. Ο στόχος είναι να δημιουργούνται χιλιάδες παραλλαγές διαφημίσεων, προσαρμοσμένες σε διαφορετικά κοινά, χώρες και προτιμήσεις, με ελάχιστο κόστος και μέγιστη ταχύτητα.
Ανθρώπινος έλεγχος στην εποχή των αλγορίθμων
Η Τίνα Βασβανί, αντιπρόεδρος ψηφιακής ενδυνάμωσης και δεδομένων της Mondelez, ξεκαθαρίζει ότι η ανθρώπινη εποπτεία παραμένει απαραίτητη:
«Οι άνθρωποι θα ελέγχουν πάντα ό,τι παράγει το εργαλείο για να αποτρέπονται λάθη ή ακατάλληλο περιεχόμενο. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο ενίσχυσης, όχι αντικατάστασης της δημιουργικότητας».
Το μέλλον της διαφήμισης
Καθώς οι μεγάλες εταιρείες αναζητούν τρόπους να μειώσουν κόστη και χρόνους παραγωγής, η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται ως καταλύτης μιας νέας βιομηχανικής επανάστασης στη διαφήμιση. Από τα αυτοματοποιημένα σενάρια και τις εξατομικευμένες καμπάνιες μέχρι τη δημιουργία εικαστικών και βίντεο, το AI υπόσχεται πιο στοχευμένες, πιο φθηνές και πιο γρήγορες λύσεις.
Η επένδυση της Mondelez δεν είναι απλώς τεχνολογική – είναι ενδεικτική της νέας εποχής όπου η δημιουργικότητα, η ανάλυση δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη θα συνυπάρχουν, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες επικοινωνούν, διαφημίζουν και “μιλούν” στους καταναλωτές.
Διαβάστε ακόμη:
- Τέλος στην εποχή των μεσαζόντων και των νταραβεριτζήδων στα εξοπλιστικά
- Πίνακας του Πικάσο πωλήθηκε σε δημοπρασία για 32 εκατομμύρια ευρώ
- Φήμες στην αγορά για deal της ΕΥΔΑΠ με μεγάλο κατασκευαστικό παίκτη
- Μη μας ξημερώσει καμία νέα Folli Follie: Ο υπέρογκος δανεισμός φέρνει μουρμούρα και αναστάτωση