H Lexus ήθελε να εντυπωσιάσει, να «μιλήσει» στο συναίσθημα ενός πιο νεανικού κοινού και, όπως φαίνεται, θα το πετύχει με το LBX. H παγκόσμια πρώτη του είχε προετοιμασθεί με έξυπνα teaser πριν από μερικές εβδομάδες.

Χρώμα, στυλ, ύφος πιο ανέμελο και λίγο… μπλαζέ. Ασφαλώς, ο συνειρμός με το Toyota Yaris Cross υπάρχει (το είχαμε επισημάνει προ ημερών στις πρώτες αναφορές μας), αλλά, εδώ μιλάμε για Lexus, δηλαδή, σήμα πολυτέλειας, με σχεδίαση avant-garde. Στοχεύει άλλο κοινό, με υψηλότερο budget.

Ταυτίζεται με καθετί τολμηρό, που θεωρητικά προηγείται της εποχής ως προάγγελος μελλοντικών τεχνολογικών εφαρμογών με δεδομένη εκ των προτέρων την «αποδοχή». Γιαυτό, άλλωστε, τοποθετείται ως Hybrid Electric, όντως το μικρότερο Lexus μέχρι σήμερα.

Πώς το χαρακτηρίζει η «μαμά» εταιρία; «…ένα μοντέλο – ορόσημο, που καταρρίπτει την παραδοσιακή ιεραρχία στον τομέα της πολυτέλειας και θα αλλάξει τα δεδομένα για τη μάρκα στην Ευρώπη».

Άρα, προσδιορίζεται ξεκάθαρα ο στόχος. Το LBX σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover και πρόκειται για ένα compact SUV που θα επεκτείνει την απήχηση της μάρκας Lexus σε νέες κατηγορίες της αγοράς.

Ασπάζεται, δε, την ιαπωνική έκφραση Omotenashi που περιγράφει, χονδρικά, τις έννοιες της φιλοξενίας και της προσοχής. Ωραία όλα αυτά, αλλά πάμε στα περισσότερο ουσιώδη του νέου μοντέλου.

Οι παράγοντες της ευρωπαϊκής αγοράς τοποθετούν ευθέως το LBX απέναντι στο Audi Q2 και το Mini Countryman. Οι Ευρωπαίοι πελάτες μπορούν, ήδη, να αρχίσουν να διαμορφώνουν το «δικό» τους στον ιστότοπο της Lexus.

Οι παραγγελίες, ωστόσο, θα αρχίσουν από τον Οκτώβριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι τιμές. Οι μέσες τιμές συναλλαγών αναμένεται να κυμαίνονται από 35.000 έως 37.000 ευρώ, στις μεγάλες αγορές της Ε.Ε., ανέφεραν στελέχη της Lexus. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.

Η Ευρώπη αναμένεται να λαμβάνει περίπου 2.000 παραγγελίες LBX τον μήνα από ένα μηνιαίο σύνολο 3.500 μονάδων, δήλωσε ο πρόεδρος της Lexus International, Τακάσι Γουατανάμπε.

Περίπου, 1.200 μονάδες τον μήνα θα πωλούνται στην Ιαπωνία, όπου θα κατασκευαστεί το LBX, με τις υπόλοιπες 300 να προορίζονται κυρίως για την Αυστραλία και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Lexus δεν σχεδιάζει, πάντως, να πουλήσει το LBX στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Αποτύχαμε παταγωδώς στην πρώτη προσπάθεια»

Το LBX βασίζεται στην αρχιτεκτονική TNGA-B της Toyota, που χρησιμοποιείται επίσης από το (μικρό) crossover Yaris Cross, αλλά με εκτεταμένες τροποποιήσεις μετά από ένα πραγματικό άλμα στη σχεδιαστική του προσέγγιση.

«Αποτύχαμε παταγωδώς στην πρώτη προσπάθεια», παραδέχεται ο Σάιμον Χάμφρις, ο οποίος είναι επικεφαλής σχεδιασμού στη μητρική Toyota Motor.

Όταν τα στελέχη συγκεντρώθηκαν για να εξετάσουν την πρώτη σχεδιαστική πρόταση πλήρους μεγέθους LBX, «ξημέρωσε μια δύσκολη μέρα… Είχαμε πέσει στην παγίδα να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο με μικρές αναλογίες», είπε.

Το project επέστρεψε στον πίνακα σχεδίασης, με εκτεταμένες μηχανολογικές παρεμβάσεις στην πλατφόρμα. Ως αποτέλεσμα, το μεταξόνιο επεκτάθηκε κατά 20 χλστ σε σύγκριση με το Yaris Cross, αλλά οι προεξοχές του μειώθηκαν για να διατηρηθεί το μήκος του στα 4.190 χλστ.

«Τα μεγάλα ελαστικά, τα ευμεγέθη φτερά, η ισορροπία εξωτερικού αμαξώματος/εσωτερικού υπολογίστηκαν έτσι ώστε να προσδίδουν στο αυτοκίνητο έναν αέρα δύναμης και σιγουριάς πολύ πάνω από τις διαστάσεις του», πρόσθεσε ο Χάμφρις.

Στην Ευρώπη, το LBX θα προσφέρεται μόνο με έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 136 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτρονικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων ταχυτήτων (eCVT). Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει μπαταρία 2 κιλοβατωρών.

Η Lexus ανακοίνωσε πολύ λίγα στοιχεία απόδοσης ή κατανάλωσης καυσίμου. Αν και είπε ότι το μικρό SUV θα επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα.

Το LBX είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, ενώ –όπως και στο Yaris Cross– ένας δεύτερος μικρός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προστεθεί στον άξονα για να αυξήσει την πρόσφυση δίνοντας κίνηση πίσω, σε ολισθηρές επιφάνειες.

Το LBX διαθέτει μια σειρά από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και έχει περισσότερο οριζόντιο παρά κάθετο εύρος επιπέδων εξοπλισμού.

Κανονικά ξεκινούν με ένα βασικό, με τα ανώτερα επίπεδα να προσθέτουν χαρακτηριστικά και κόστος. Όπως εξήγησε ο Δημήτρης Τριποσπίτης, επικεφαλής της Lexus Europe, τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού του LBX –Elegant, Relax, Emotion και Cool– έχουν μόνο μικρές διαφορές στην τιμή, κυρίως λόγω των διαφορετικών υλικών που χρησιμοποιούνται για το εσωτερικό φινίρισμα.

Πάντως, οι πιθανοί συνδυασμοί τεσσάρων υλικών στα καθίσματα, τεσσάρων χρωμάτων ζωνών ασφαλείας, 15 χρωμάτων ραφής καθισμάτων και δύο στυλ ραφών στις επενδύσεις των θυρών, καθώς και εννέα μονόχρωμων και επτά δίχρωμων αμαξωμάτων, οδηγούν το LBX σε ένα υψηλό επίπεδο πολλαπλών προσαρμογών που δεν απαντώνται, εύκολα, σε τέτοιο εύρος σε μικρά οχήματα, πρόσθεσε ο Δ. Τριποσπίτης.

Αναμένεται ότι το LBX θα προσθέσει περίπου 25.000 μονάδες στις πωλήσεις της Lexus στην Ευρώπη το επόμενο έτος, περίπου περισσότερο από το ένα τρίτο των 70.000 μονάδων που αναμένεται να πουλήσει φέτος η μάρκα.

Διαβάστε περισσότερα