Πέραν πάσης αμφιβολίας, το άνοιγμα των προσφορών των υποψηφίων κοινοπραξιών που πραγματοποιείται αύριο Πέμπτη 15 Ιουλίου από το ΤΑΙΠΕΔ έρχεται εν πολλοίς να καθορίσει την πρωτοκαθεδρία στο χώρο των κατασκευών!
Είναι προφανές πως στην περίπτωση που μέσα από τις οικονομικές προσφορές ανάδοχος της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας οδού ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Egis, στην πράξη τούτο σημαίνει πως η ΓΕΚ Τέρνα αναδεικνύεται σε κυρίαρχο παίκτη στον τομέα των παραχωρήσεων από όπου θα αναδειχθούν τεράστιες υπεραξίες και δυνητικά μπορεί να προκύψουν ακόμη και χρηματιστηριακές εξελίξεις!
Υπό την έννοια ότι μπορεί να υπάρξει υπό προϋποθέσεις απόσπαση του κομματιού των συμβάσεων παραχώρησης και αυτόνομη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, ένα σχέδιο που έχει προταθεί εδώ και καιρό από χρηματιστηριακούς και τραπεζικούς παράγοντες στον Γιώργο Περιστέρη.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το γεγονός είναι ότι μέσα από μια σειρά δημοσίων έργων όπως ο Ε65 το βόρειο τμήμα του οποίου τέθηκε προς κύρωση στη Βουλή, ή παραχωρήσεων όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι και πιθανόν η Εγνατία οδός, κρύβονται πολύ μεγάλες υπεραξίες που σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες της εργολαβικής πιάτσας υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ, με ότι κάτι τέτοιο σημαίνει στη διαμόρφωση του επιπέδου της τιμής της μετοχής σε δεύτερο χρόνο στο Χρηματιστήριο.
Από την άλλη πλευρά, στην περίπτωση που η Εγνατία οδός καταλήξει στην κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Αβαξ, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις μεταξύ των δύο ισχυρών εγχώριων τεχνικών εταιριών!
Υπό την έννοια ότι θα ανοίξει ένας κύκλος συζητήσεων μεταξύ των δύο ομίλων που θα έχει να κάνει με τον τρόπο και το είδος της συνεργασίας σε μια σειρά έργων, από το Μετρό της Αθήνας των 1,8 δις. ευρώ έως και την Εγνατία οδό αλλά και σε περαιτέρω δράσεις.
Στην εργοληπτική αγορά πάντως η πεποίθηση είναι πως εάν Μυτιληναίος και Αβαξ πάρουν το έργο της Εγνατίας τότε πιθανόν να υπάρξει το κατάλληλο περιβάλλον για ακόμη πιο στρατηγική συμμαχία μεταξύ των ομίλων, που στην πράξη σημαίνει ανταλλαγή μετοχών και διαμόρφωση συνθηκών συνένωσης – συγχώνευσης έστω και σε δεύτερο χρόνο!
Ήδη οι πληροφορίες λένε πως η Αβαξ θα αναθέσει κομμάτι έργου στην Μυτιληναίος στο Μετρό της Αθήνας, όπου σε αντίθεση με την Εγνατία οδό, βάσει της προκήρυξης δεν επιτρέπεται η διεύρυνση της αναδόχου κοινοπραξίας και η μοιρασιά του έργου.
Σε αντίθεση όπως προαναφέρθηκε με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού του 1,5 δις. όπου το ΤΑΙΠΕΔ πρόβλεψε στην προκήρυξη του διαγωνισμού τη δυνατότητα το έργο να μοιρασθεί εάν προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες ή αδιέξοδα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, κρίσιμο ζήτημα που θα καθορίσει την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας θα είναι η ύπαρξη ή όχι διαφοράς 15 μονάδων μεταξύ των οικονομικών προσφορών.
Καθώς κάτι τέτοιο συνεπάγεται δυνατότητα υποβολής αντιπροσφορών με ότι κάτι τέτοιο συνεπάγεται ως προς τις τιμές και την ταχεία προώθηση του διαγωνισμού!