Μεθαύριο Πέμπτη 15 Ιουλίου ανοίγουν κατά πληροφορίες οι οικονομικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού από το ΤΑΙΠΕΔ!

Μετά από παρατάσεις επί παρατάσεων, αναβολές, προσφυγές στο ΣτΕ και άλλα πολλά, ο διαγωνισμός που θα κρίνει την κυριαρχία στις κατασκευές μπαίνει στην τελική ευθεία.

Οι δύο μονομάχοι, ΓΕΚ Τέρνα – Egis και Vinci- Μυτιληναίος – Αβαξ απέσυραν τις μεταξύ τους ενστάσεις στην αρχή προδικαστικών διαφορών και ουσιαστικά συναίνεσαν στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Υπό αυτό το πρίσμα η αγορά αναμένει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και ουσιαστικά να διαπιστώσει εάν η διαφορά μεταξύ των δυο κοινοπραξιών θα είναι μικρότερη των 15 μονάδων, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα υποβολής βελτιωμένης πρότασης σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού!

Επιπροσθέτως, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, πρέπει να θεωρείται βέβαιη η προσφυγή στο ΣτΕ από τον ηττημένο, τακτική που είθισται σε αντίστοιχες διαδικασίες διαχρονικά!

Όπως έχουμε επισημάνει το έργο αναμένεται να αγγίξει ή και να ξεπεράσει το 1,5 δις. και αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων για τα επόμενα 30 χρόνια!

Φαβορί θεωρείται η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα για λόγους που έχουν αναλυθεί από τη στήλη διεξοδικά και έχουν να κάνουν με την οπτική της κοστολόγησης του έργου!

Ωστόσο σε έναν διαγωνισμό δεν μπορείς ποτέ να προβλέψεις μετά βεβαιότητας το αποτέλεσμα!

Σημειώνεται πάντως ότι σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού δίνεται η δυνατότητα η νικήτρια κοινοπραξία να διευρυνθεί εκ των υστέρων ακόμη και με εταιρίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό!

Είναι προφανές πως η παράγραφος αυτή εντάχθηκε στον διαγωνισμό από την αρχή για να έχουν οι κοινοπραξίες τη δυνατότητα να τα βρουν και να μοιράσουν το έργο, εάν για διάφορους λόγους η διαδικασία οδηγηθεί σε αδιέξοδο!

Ο Ε65, η «Εγνατία οδός» και η κυρίαρχη ΓΕΚ Τέρνα