Έχουμε γράψει εδώ και αρκετό καιρό – και προσπάθησαν να μας διαψεύσουν – ότι ο διαγωνισμός για την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού όχι μόνο δεν επρόκειτο να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του 2022 όπως ισχυριζόταν το ΤΑΙΠΕΔ και τα μιντιακά του «καρακόλια» και εξαπτέρυγα του συστήματος, αλλά εάν όλα πήγαιναν καλά, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έβγαινε στον αέρα κατά το Α’ εξάμηνο του 2023!!!

Σήμερα, που σε λίγο μπαίνουμε στον Νοέμβριο, αποτελεί κοινό μυστικό ότι τα ζητήματα νομικά και διαδικαστικά που πρέπει να επιλυθούν για να βγει ο διαγωνισμός στον αέρα είναι πολλά και διάφορα!

Επιπροσθέτως η οικονομική και ενεργειακή κρίση πέραν της επενδυτικής και επιχειρηματικής αβεβαιότητας που προκαλεί, έχει εκτινάξει πληθωρισμό και επιτόκια στον αέρα, με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί δραματικά τα περιθώρια και οι αποδόσεις των κορυφαίων funds του κόσμου, όπως το Macquarie, το CVC και όλα τα άλλα, που πλέον βάσει των συνθηκών δεν μπορούν να προσφέρουν υπέρογκα και ιλιγγιώδη ποσά όπως αυτά των 2,1 δις. που έδωσαν οι Αυστραλοί για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ!

Την ίδια στιγμή θεωρείται πλέον εξαιρετικά αβέβαιο εάν μπορεί να προσφερθεί τίμημα από οποιονδήποτε Έλληνα ή ξένο που να πλησιάζει έστω τα 2 δις, όταν η κυβέρνηση θεωρούσε πως από τη στιγμή που η Εγνατία οδός έπιασε 1,5 δις. ευρώ, η Αττική οδός θα πιάσει τουλάχιστον 3 δις. ευρώ και ούτε ευρώ παρακάτω!

Υπό αυτά τα δεδομένα, η εκτίμηση των καλά ενημερωμένων κύκλων της αγοράς, που γνωρίζουν εκ των έσω πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις, είναι ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής οδού, λόγω και των εθνικών εκλογών που θα διενεργηθούν το αργότερο τον Ιούλιο 2023 και θα είναι σίγουρα «διπλές» ή ακόμη και … «τριπλές» σε ακραίο σενάριο ακυβερνησίας, σπρώχνουν τον διαγωνισμό, αν τα τζιμάνια της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ καταφέρουν να τον υλοποιήσουν, στην καλύτερη περίπτωση στο Β´ εξάμηνο 2023 ή στο Α’ εξάμηνο του 2024!!!

Και η αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού και χρέωσης των διοδίων βάσει των χιλιομέτρων και των διαδρομών, συντείνει αδιαμφισβήτητα προς αυτή την κατεύθυνση!

Σε κάθε περίπτωση πάντως, για να ξέρετε, τα μεγάλα φαβορί είναι δύο: Η υφιστάμενη κοινοπραξία του Ελλάκτωρα μαζί με την Αβαξ και η φιλόδοξη κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα με την First, που θα είναι σύντομα και ο νέος βασικός μέτοχος της Τέρνα Ενεργειακής!

Οι 2 πανίσχυροι Ελληνικοί όμιλοι ποντάρουν σε μεγάλο βαθμό στις Παραχωρήσεις (άλλωστε και οι δύο μαζί κατέχουν περίπου το 85% των συμβάσεων παραχώρησης) και με βάσει τα δεδομένα που διαμορφώνονται, φέρονται ως εκείνοι που το «θέλουν πιο πολύ»!

Ο Ελλάκτωρ με την Αβαξ έχουν το πλεονέκτημα του εγκατεστημένου παραχωρησιούχου, ενώ η ΓΕΚ Τέρνα εδώ και καιρό αφήνει να εννοηθεί για τα επεκτατικά της σχέδια στις Παραχωρήσεις και την πιθανή απόσχιση κλάδου και αυτόνομη εισαγωγή σε δεύτερη χρονική στιγμή στο Χρηματιστήριο Αθηνών!

Πάντως, ο παράγων «Macquarie» παραμένει πάντοτε αστάθμητος, που δεν μπορεί να τον υποτιμήσει κανείς!

Διαβάστε ακόμη: