Συμπληρώνοντας 25 χρόνια λειτουργίας και έχοντας δώσει δείγματα γραφής που παραπέμπουν σε σταθερή και προσεκτική ανάπτυξη, μακριά από εφήμερους εντυπωσιασμούς και επισφαλή μερίδια αγοράς, η Aegean Airlines βρίσκεται μπροστά σε μια κομβική για τη μετέπειτα πορεία της περίοδο. Η εταιρεία εφόσον μεγάλωσε αρκετά, αποκτώντας ένα υπολογίσιμο μέγεθος και σε διεθνές επίπεδο – μιλώντας πάντα για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης – πλέον δρομολογεί και «χτίζει» τον όμιλο που θα την περάσει στη νέα εποχή.

Έτσι λοιπόν, πρόσφατα προχώρησε στην πρώτη εξαγορά στο εξωτερικό αποκτώντας το 13% της εταιρείας χαμηλού κόστους Volotea με option να φτάσει στο 21%, έχει δρομολογήσει τη μετατροπή αεροσκαφών της ώστε να πετάξει – για πρώτη φορά – τα επόμενα χρόνια σε χώρες εκτός Ε.Ε. όπως είναι χώρες του Κόλπου, της Κεντρικής Αφρικής και η Ινδία, ενώ χθες παρουσίασε στους δημοσιογράφους το κέντρο συντήρησης – επισκευής αεροσκαφών και εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας στα Σπάτα.

Τρεις στρατηγικές κινήσεις που όταν ωριμάσουν θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά και θα καταστήσουν την Aegean Airlines ακόμη πιο υπολογίσιμη δύναμη στην ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία.

Όπως τόνισε χθες στην πρώτη ξενάγηση των δημοσιογράφων στις νέες εγκαταστάσεις που βάζουν την Ελλάδα στο χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς ο CEO της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, «πρόκειται για μια επένδυση 140 εκατ. ευρώ, την οποία είχαμε ανακοινώσει στις αρχές του 2023 και ολοκληρώσαμε μέσα σε ένα χρόνο. Πραγματοποιήσαμε μια εκτεταμένη ανακατασκευή του παλιού και για πάνω από δέκα χρόνια εγκαταλελειμμένου υπόστεγου της παλιάς Ολυμπιακής και προχωρήσαμε σε ενεργειακή αναβάθμιση με εγκατάσταση πάνελ, δημιουργώντας ένα μοναδικό φωτοβολταϊκό πάρκο 25km² στην οροφή».

Μέσω της έναρξης και πλήρους λειτουργίας της Βάσης Συντήρησης Αεροσκαφών, ο όμιλος Aegean Airlines φιλοδοξεί να γίνει περιφερειακό κέντρο στην αεροπορική βιομηχανία στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για μια επένδυση που όχι μόνο αναβαθμίζει τις δυνατότητες της Aegean στον τομέα της βαριάς συντήρησης αεροσκαφών και εκπαίδευσης πληρωμάτων, αλλά θα φέρει και προστιθέμενη αξία για την χώρα, καθώς ήδη αναλαμβάνει υπηρεσίες βαριάς συντήρησης αεροσκαφών ξένων εταιρειών, με τα ανάλογα οφέλη.

Η επένδυση αυτή αφενός κρατάει στην Ελλάδα τα αεροπλάνα της Aegean που διαφορετικά θα έφευγαν στο εξωτερικό για συντήρηση και επισκευές, αφετέρου βάζει την Ελλάδα και το (εισηγμένο στο Χ..Α πλέον) Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών στον χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς.

Η μονάδα υλοποιείται στην παλαιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εμβαδού 85.000 τ.μ, την οποία παραχώρησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στην Aegean Airlines έως το 2046.

Ποια είναι η Aegean Technics

Ο όμιλος Aegean Airlines δημιούργησε την Aegean Technics, θυγατρική που «στεγάζει» όλη τη νέα επιχειρηματική προσπάθεια της αεροπορικής, η οποία τον περασμένο Ιούλιο έλαβε πιστοποίηση από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Εντός του νέου υπόστεγου έχουν ξεκινήσει οι υπηρεσίες συντήρησης αεροσκαφών για τις ανάγκες της εταιρείας, αλλά και προς τρίτους (λίγους μήνες νωρίτερα στις εγκαταστάσεις της παλιάς τεχνικής βάσης είχαν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus, TUS. κ.λπ. που στο εξής παρέχονται στη νέα τεχνική βάση).

Η νέα Τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής έως και δώδεκα αεροσκαφών συγχρόνως, ενώ στην πλήρη ωρίμανσή του, το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

Μια νέα επίγεια μονάδα για την Aegean

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι (+ 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και +50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019) με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο.

Συνολικά, μαζί με τους πολύ εξειδικευμένους αεροναυπηγούς, το σύνολο των εργαζομένων σε αυτή τη νέα… βιομηχανία της Aegean εργάζονται περίπου 500 άτομα.

Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Το εκπαιδευτικό κέντρο σε συνεργασία με την CAE

Σε μια προσπάθεια να «καθετοποιήσει» ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες της και να χτίσει τους νέους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας του αύριο, η Aegean Airlines σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς, δημιούργησε το νέο εκπαιδευτικό κέντρο που ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία.

Ο λόγος για το AEGEAN CAE training center, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη ΝΑ Ευρώπη.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ και στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει έως και εφτά προσομοιωτές πλήρους πτήσης, τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR.

Μέχρι σήμερα έχουν ήδη εγκατασταθεί τέσσερις προσομοιωτές πλήρους πτήσης (σε συνεργασία με την CAE, η οποία ανέλαβε την κατασκευή, τη διαχείριση και τη συντήρηση των συστημάτων) συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για τρεις επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης.

Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της Aegean, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών.

Το AEGEAN CAE training center στην πλήρη του ανάπτυξη, θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.

Διαβάστε ακόμη: