Σε… δόσεις θα κυκλοφορήσουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής καθώς ο νέος υπερσύγχρονος στόλος των 140 οχημάτων στην πλήρη μορφή του αναμένεται από το Φθινόπωρο.
Αιτία για τo «ξεχείλωμα» του σχεδιασμού, προβάλλει η καθυστέρηση στην έναρξη του διαγωνισμού για τους φορτιστές επί 1,5 μήνα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με αποτέλεσμα σήμερα στους δρόμους της Αθήνας να κυκλοφορεί το 1/3 των λεωφορείων.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου όλα τα λεωφορεία έχουν ολοκληρώσει τα δοκιμαστικά τους δρομολόγια και στην Αθήνα εκτελούν μετακινήσεις 46 ηλεκτρικά λεωφορεία από τα 140 ενώ στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 17 από τα 110 νέα οχήματα που προορίζονται για την πόλη. Όπως αναφέρθηκε τα τελευταία θα χρειαστούν 35 μέρες για να ολοκληρωθεί το έργο στο σύνολό του.
Σήμερα εκκρεμεί το έργο της μόνιμης εγκατάστασης του δικτύου φόρτισης. Το σχέδιο που εφάρμοσε το προηγούμενο διάστημα η ΟΣΥ για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα τροφοδοσίας των λεωφορείων και να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές, ήταν μια προσωρινή εγκατάσταση 10 φορτιστών σε τέσσερα αμαξοστάσια. Όμως η εγκατάσταση αυτή, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές δεν μπορεί να υποστηρίξει πάνω από 100 οχήματα λόγω περιορισμένης χωρητικότητας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός προβλέπει για την Αθήνα 70 σταθερούς φορτιστές δύο θέσεων σε τέσσερα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Άγιο Δημήτριο, Πλατεία Αττικής και Ρουφ. Η σύμβαση μόνιμης εγκατάστασης, ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, που υπεγράφη στις 11 Απριλίου 2024 με την ανάδοχο ΕΥΔΡΟΜΟΣ, προβλέπει τρεις μήνες για την περαίωση του έργου.
Ισχυρές αντιστάσεις από ΤΑΧΙ
Την ίδια στιγμή ισχυρή αντίσταση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα εμφανίζουν οι οδηγοί ταξί καθώς στο σχετικό πρόγραμμα που εκπονεί το υπουργείο Μεταφορών και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης έχουν προσέλθει περί τα 120 με 130 ταξί από ένα συνολικό αριθμό 1.400. Όπως δήλωσε χθες η υφυπουργός, το κυριότερο πρόβλημα των επαγγελματιών είναι ο φόβος της νέας τεχνολογίας και ο κίνδυνος να μείνουν στο δρόμο από έλλειψη φόρτισης.
Στοιχείο που όπως ανέφερε δε δικαιολογείται από τα 5.600 σημεία φόρτισης που υπάρχουν σε όλη τη χώρα που σε σχέση με τα ταξινομημένα οχήματα αντιστοιχεί με ένα φορτιστή ανά δύο οχήματα. Αλλά και από την γενναία επιδότηση που ξεκινάει από τα 22.500 ευρώ και με κάποιες ειδικές κατηγορίες φτάνει τα 28.500 ευρώ. Το ποσό χαρακτηρίζεται υπέρογκο από το υπουργείο και τονίζεται ότι σε καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη δε δίνονται τόσο χρήματα.
Τα κονδύλια θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2025 για να μην χαθούν αλλά το περιθώριο για να γίνουν οι αιτήσεις λήγει στα τέλη του έτους. Η εικόνα στα ΤΑΧΙ, δεν συμβαδίζει με την ανταπόκριση του κόσμου στα ΙΧ, η οποία είναι πολύ μεγάλη και οι πόροι εξαντλούνται μέσα σε λίγα λεπτά όταν ανοίγουν οι αντίστοιχες πλατφόρμες.
Καμία άλλη παράταση
Το υπουργείο πήρε θέση χθες και για τις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των τρέιλερ για βάρκες, μπαγκαζιέρες που σήμερα κυκλοφορούν παράνομα με μεγάλους κινδύνους σε θέματα οδικής ασφάλειας. Οι ιδιοκτήτες τους καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τα νομιμοποιήσουν από τις 2 Ιουνίου έως τις Οκτώβριο του 2024 και να εκδώσουν τα ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (ΕΣΡ).
Σύμφωνα με την κ. Αλεξοπούλου είναι ένα θέμα που αφορά κυρίως νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές και αυτή θα είναι η τελευταία παράταση που δίνεται, καθώς τα τρέιλερ θα έπρεπε να είχαν εκδώσει άδειες και πινακίδες από τα τέλη του 2023. Σχετικά με τον τρόπο που θα βγαίνουν τα ΕΣΡ σύμφωνα με το ΦΕΚ που υπεγράφη στις 2 Μαΐου, οι ιδιοκτήτες των μη δηλωμένων τρέιλερ θα πρέπει να πληρώνουν ένα ηλεκτρονικό παράβολο (e-paravolo) αξίας 200 ευρώ και στη συνέχεια θα αναλαμβάνουν την έκδοση της άδειας οι Περιφέρειες.
Άλλη μια παράταση έως τα τέλη Ιουλίου έχει δώσει το υπουργείο και για την απόσυρση ταξί ηλικίας άνω των 21 ετών για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που υπήρξαν με ετοιμοπαράδοτα οχήματα. Αρχικά η παράταση είχε χορηγηθεί έως τις 30 Απριλίου. Τα παλαιά οχήματα που είναι προς απόσυρση θα μπορούν να κυκλοφορούν εφόσον ότι ο οδηγός αποδείξει ότι έχει καταβάλει το 20% της αξίας του νέου οχήματος που αναμένεται να αποκτήσει.
Διαβάστε ακόμη:
- Η Μακεδονία «πετσοκόβει» ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ στις Ευρωεκλογές
- Νέος στόχος της «μονταζιέρας» του ΣΥΡΙΖΑ ο Βασίλης Οικονόμου
- Ευλυγισία για τον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Αθηνών υπό τις πιέσεις Κοντόπουλου
- Τέρνα Ενεργειακή – Οι 2 θάνατοι πανίσχυρων Σείχιδων των ΗΑΕ «μπλόκαραν» για 15 μέρες τις εξελίξεις!