Χωρίς παρεκκλίσεις, παρά τις νέες προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, θα προχωρήσει το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου FOURLIS με αιχμή την ταχύτατα αναπτυσσόμενη Trade Estates ΑΕΕΑΠ, διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του Ομίλου Βασίλης Φουρλής.
«Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση τριών νέων εξαγορών μέχρι το τέλος του 2022 εκ των οποίων 2 στην περιφέρεια και 1 στην Αττική», επισημαίνει, προσθέτοντας πως «σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, πρόκειται να διευρύνουμε την αξία του χαρτοφυλακίου των ακινήτων μας σε ύψος μισού δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις το 30% να αφορά σε ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούνται για τις εμπορικές και αποθηκευτικές ανάγκες των λιανικών concept του Ομίλου».
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, μέσα στην επόμενη διετία θα ολοκληρωθούν τα έργα σε Κρήτη, Πάτρα και Σπάτα. «Παράλληλα στόχος είναι να λειτουργήσει μέσα στο 2025 το Retail Park στο Ελληνικό. Το τελευταίο θα περιλαμβάνει μεσαίου μεγέθους κατάστημα IKEA, με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 55-60 εκατ.», επισημαίνει.
Φέτος, παρά τις μεγάλες προκλήσεις, ο Όμιλος έχει διατηρήσει τις πωλήσεις του σε υψηλά επίπεδα. «Το α’ εξάμηνο του 2022 κλείνει σε επίπεδα υψηλότερα του 2019 και στις δύο δραστηριότητες», σημειώνει ο κ. Φουρλής, σπεύδοντας ωστόσο να προσθέσει ότι η κερδοφορία του Ομίλου βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα λόγω του κόστους ενέργειας και του κόστους ενός μεγαλύτερου δικτύου καταστημάτων, αποθηκών και ηλεκτρονικών πωλήσεων. «Αντίστοιχα, το β’ εξάμηνο αναμένονται ακόμη καλύτερα αποτελέσματα και παρά το δυσμενές περιβάλλον, το 2022 θα κλείσει με θετικό πρόσημο συγκριτικά με το προηγούμενο έτος», τονίζει.
Ο ίδιος σημειώνει τη δυσκολία που υπάρχει σήμερα στο να γίνουν εκτιμήσεις για την πορεία του πληθωριστικού κύκλου. «Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε αυτή τη στιγμή την εξέλιξη των σχετικών μεγεθών είτε μιλάμε για τον συνολικό είτε για τον δομικό πληθωρισμό. Προφανώς κρίσιμες παράμετροι είναι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και η ένταση των υφεσιακών φαινομένων. Και πάντως είναι σημαντικό να αποφύγουμε έναν μακροχρόνιο στασιμοπληθωρισμό», απαντά.
Οι προκλήσεις ωστόσο είναι μεγάλες. «Ο καταναλωτής βρίσκεται εκ νέου αντιμέτωπος με ένα κύμα ανατιμήσεων ακόμη και σε βασικά αγαθά. Εκ των πραγμάτων τόσο η επισκεψιμότητα όσο και η κατανάλωση παρουσιάζουν μείωση, με το φαινόμενο να είναι πιο έντονο στην αγορά της Ελλάδας», επισημαίνει ο κ. Φουρλής.