Ανησυχία για μέτρια απόδοση της αγοράς πολυτελών προϊόντων παγκοσμίως το 2024 προκαλεί η τελευταία έκθεση με τίτλο «China Luxury Report» της Bain&Company, η οποία «βλέπει» την αγορά πολυτελών προϊόντων της Κίνας να κατεβάζει ρυθμούς εφέτος μετά από μια σημαντικήετήσια αύξηση κατά 12% το 2023.

Κοιτάζοντας μπροστά στο τέλος της δεκαετίας, η Bain εκτιμά ότι οι Κινέζοι καταναλωτές θα αντιπροσωπεύουν μεταξύ 35% και 40% του παγκόσμιου συνόλου.

Αυτή η πιθανή ανάπτυξη υποστηρίζεται από την αύξηση των εσόδων από λιανικές πωλήσεις και τουρισμό, καθώς και από μια κατηγορία καταναλωτών που συνεχώς διευρύνεται.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 47,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παράλληλα με τις δαπάνες για ψυχαγωγία που έσπασαν ρεκόρ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, πάνω από το 90% των αγορών πολυτελείας της Κίνας πραγματοποιήθηκαν στο εσωτερικό καθώς έκλεισαν τα διεθνή σύνορα.

Αυτό το ποσοστό προβλέπεται να μειωθεί σε περίπου 70% εφέτος, καθώς περισσότεροι Κινέζοι καταναλωτές μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, λέει η Bain.

Οι κινεζικές δαπάνες πολυτελείας στην Ευρώπη και την Ασία πέρυσι ήταν 40% έως 65% των επιπέδων του 2019, αλλά αυτό αναμένεται επίσης να βελτιωθεί.

Συγκεκριμένα, για τα ελβετικά ρολόγια οι αγοραστές από την ηπειρωτική Κίνα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων για το 2023 παρά την υποτονική ανάκαμψη μετά την πανδημία, όπως έδειξε έρευνα της Morgan Stanley για την αγορά πολυτελών ρολογιών.

Η Omega ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, ακολουθούμενη από τις Longines και Rolex.

Η Rolex κατέκτησε την κορυφή ως η καλύτερη μάρκα ρολογιών παγκοσμίως, κατακτώντας μερίδιο 30% στην εν λόγω αγορά.

Έγινε επίσης η πρώτη ελβετική μάρκα ρολογιών που ξεπέρασε το όριο πωλήσεων των 11,32 δισεκατομμυρίων δολ. πέρυσι.

6 μύθοι για την αγορά ενός ρολογιού

Μεγάλος «πρωταγωνιστής» η Ασία

Το παγκόσμιο μερίδιο της Ασίας στην αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας έφτασε στο εντυπωσιακό 38%, με την Κίνα να συμβάλλει με τη «μερίδα του λέοντος», σύμφωνα με την KPMG.

Αυτή η κυριαρχία δεν αποτελεί μόνο απόδειξη της οικονομικής ισχύος της χώρας, αλλά και της εξελισσόμενης καταναλωτικής αγοράς της, που τροφοδοτείται από την αύξηση των εισοδημάτων και την κατανάλωση της μεσαίας τάξης.

Μέχρι το 2030, λέει η Παγκόσμια Τράπεζα, η κινεζική μεσαία τάξη αναμένεται να αντιπροσωπεύει το εντυπωσιακό 70% του πληθυσμού της χώρας, κατέχοντας σημαντική αγοραστική δύναμη και αναδιαμορφώνοντας τα παγκόσμια πρότυπα κατανάλωσης πολυτελών προϊόντων.

Επιπλέον, το World Data Lab πιστεύει ότι 109 εκατομμύρια άνθρωποι θα εισέλθουν στην κατηγορία των καταναλωτών εφέτος, παρά την οικονομική επιβράδυνση στην Ασία.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ινδία και η Κίνα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της επέκτασης, προσθέτοντας εκατομμύρια νέους καταναλωτές και επηρεάζοντας σημαντικά την παγκόσμια δυναμική πολυτελείας.

«Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την παγκόσμια αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες. Τα έσοδα πολυτελείας αναμένεται να επεκταθούν με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 3,2% από το 2023 έως το 2028, ξεπερνώντας τα 311 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030.

Παράγοντες όπως η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μέσω των κοινωνικών μέσων και στρατηγικών μάρκετινγκ είναι έτοιμες να οδηγήσουν την ανάπτυξη, προσελκύοντας μια ευρύτερη καταναλωτική βάση» αναφέρεται στην έκθεση.

Rolex: Ανατρέπει για άλλη μια φορά τον κλάδο των πολυτελών ρολογιών με εξαγορά «έκπληξη»

Οι εισηγμένες εταιρείες

Οι επενδυτές που αναζητούν ολοκληρωμένη έκθεση στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας δεν έχουν πολλές επιλογές. Στις Η.Π.Α. ένα από τα μοναδικά διαθέσιμα κεφάλαια με επίκεντρο την πολυτέλεια είναι το Global Luxury Goods Fund (USLUX), το οποίο επιδιώκει να επενδύσει σε εταιρείες που ασχολούνται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών που «δεν θεωρούνται απαραίτητα, αλλά είναι ιδιαίτερα επιθυμητά».

Εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες πολυτελείας, το fund επιδιώκει επίσης να επενδύσει σε καταναλωτικές βιομηχανίες, όπως αυτοκίνητα, προϊόντα σπιτιού και γραφείου, προϊόντα αναψυχής, εγκαταστάσεις αναψυχής, ταξίδια και άλλα.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την καλή απόδοση του USLUX την περασμένη χρονιά. Το αμοιβαίο κεφάλαιο αυξήθηκε κατά 8,65% κατά τη διάρκεια της 12μηνης περιόδου έως το τέλος Ιανουαρίου 2024, σε σύγκριση με απώλεια της τάξης του 1,27% για τον S&P Global Luxury Index» αναφέρουν οι αναλυτές.

Υπό κανονικές συνθήκες αγοράς, το Global Luxury Goods Fund θα επενδύσει τουλάχιστον το 80% του καθαρού ενεργητικού του σε τίτλους εταιρειών που παράγουν, επεξεργάζονται, διανέμουν και κατασκευάζουν προϊόντα, υπηρεσίες ή εξοπλισμό πολυτελείας. Οι τίτλοι στους οποίους μπορεί να επενδύσει περιλαμβάνουν κοινές μετοχές, προνομιούχες μετοχές, μετατρέψιμους τίτλους, δικαιώματα και warrants, χρηματιστηριακά διαπραγματεύσιμα κεφάλαια (“ETF”) που αντιπροσωπεύουν ή σχετίζονται με εταιρείες πολυτελών ειδών.

Διαβάστε ακόμη: