Θα δεχόσασταν να σας σερβίρει το αναψυκτικό σας το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι του Johannes Vermeer; Είτε είχατε ενστάσεις είτε όχι, τώρα το διάσημο έργο Τέχνης πρωταγωνιστεί σε μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές καμπάνιας της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, η τρισδιάστατη διαφημιστική πινακίδα αποτελεί μέρος της καμπάνιας Masterpieces της εταιρείας και της πλατφόρμας μάρκετινγκ Real Magic, η οποία πρόσφατα παρουσίασε ένα σποτ όπου διάφοροι διάσημοι πίνακες σε ένα μουσείο -συμπεριλαμβανομένου του πιο γνωστού έργου του Βερμεέρ συμμετείχαν στη δράση.

Η 3D διαφημιστική πινακίδα ακολουθεί το story ενός βίντεο που προηγήθηκε και έδειχνε το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι να πετά ένα μπουκάλι αναψυκτικό σε έναν φοιτητή. Η πινακίδα βρίσκεται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Guarulhos του Σάο Πάολο και κάπως έτσι οι ταξιδιώτες του σήμερα βρίσκονται να αλληλεπιδρούν με τη γυναίκα που υπήρξε κεντρικό θέμα του διάσημου πίνακα του 17ου αιώνα.

Η διαφημιστική σύλληψη θέλει το Κορίτσι να εμφανίζεται πρώτα πίσω από μια κόκκινη κουρτίνα και να αρπάζει ένα μπουκάλι αναψυκτικό από τη δεξιά πλευρά της οθόνης. Στη συνέχεια παιχνιδιάρικα ρίχνει το μπουκάλι σε έναν σωλήνα που συνδέεται με έναν πραγματικό αυτόματο πωλητή αναψυκτικών κάτω από τη διαφημιστική πινακίδα. Οι περαστικοί μπορούν στη συνέχεια να σταματήσουν για να πιούν το αναψυκτικό τους, το οποίο τους προσφέρεται απευθείας από τη γυναικεία φιγούρα και πρωταγωνίστρια του διάσημου έργου Τέχνης.

Σύμφωνα με το Muse by Clio, ο Ted Ketterer, διευθυντής μάρκετινγκ της Coca-Cola Βραζιλίας, αναφέρει ότι δημιουργεί «μαγικές στιγμές» για τους καταναλωτές, σε μία εποχή που λόγω τεχνολογίας είναι τόσο εύκολο να συνδέσει το χθες με το σήμερα, την Ιστορία της Τέχνης με τη σύγχρονη ζωή.

Βέβαια, υπήρξαν και χρήστες των social media που είχαν ενστάσεις για τον τρόπο που το διάσημο έργο τέθηκε στην υπηρεσία της διαφήμισης, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση ακόμα και αυτοί ομολογούσαν ότι είναι μία εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα που ενώνει την pop κουλτούρα με τη μεγάλη Τέχνη με τον πλέον έξυπνο τρόπο

Η νέα καμπάνια της Coke περιλαμβάνει κλασικά και σύγχρονα έργα

Όλα αυτά, στη νέα παγκόσμια καμπάνια της εταιρείας, “Μasterpiece”, η οποία χρησιμοποιεί την κλασική και τη σύγχρονη τέχνη για να αναδείξει διαφορετικούς δημιουργούς και να προβάλει το βασικό της αναψυκτικό, Coke, ως πηγή ανάτασης.

Κεντρικό στοιχείο αυτής της προσπάθειας είναι μια ταινία μικρού μήκους που διαδραματίζεται σε ένα μουσείο τέχνης, όπου φοιτητές σκιτσάρουν επιλεγμένους πίνακες. Στο spot ένας νεαρός καλλιτέχνης κάθεται, χαμένος στις σκέψεις του, σε ένα μουσείο, περιτριγυρισμένος από κλασικά έργα τέχνης. Καθώς κοιτά τον καμβά του, χωρίς έμπνευση, η κάμερα μετατοπίζεται και εστιάζει στο έργο του Andy Warhol, το οποίο απεικονίζει σε μαύρο και λευκό ένα μπουκάλι Coca-Cola.

To μπουκάλι, με την pop-art εκτύπωση, στη συνέχεια αναπηδά από έργο σε έργο, μεταφέρεται από το “Ναυάγιο” του JMW Turner στην “Κραυγή” του Munch και την “Κρεβατοκάμαρα στην Αρλ” του Van Gogh, προτού τελικά καταλήξει στο περίφημο “Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” του Vermeer, το οποίο ανοίγει το μπουκάλι με το αναψυκτικό και το δίνει στον νεαρό φοιτητή, κλείνοντάς του το μάτι.

Εκτός από τους παγκοσμίως αναγνωρισμένους πίνακες του περασμένου αιώνα, η ταινία γεφυρώνει τους κόσμους της κλασικής και της σύγχρονης τέχνης, παρουσιάζοντας έργα αναδυόμενων δημιουργών από την Αφρική, την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική. Το διαφημιστικό σποτ χρησιμοποιεί ένα μείγμα τεχνικών εικονογράφησης και animation για να πλέξει τα διαφορετικά στυλ κάθε έργου τέχνης.

Η καμπάνια

Για να συγχρονιστεί με την προβολή της διαφημιστικής ταινίας, η καμπάνια προβλέπει ότι θα υπάρχει και μια διαδικτυακή γκαλερί με συνεντεύξεις αναδυόμενων καλλιτεχνών από το σχεδόν δίλεπτο σποτ. Παράλληλα θα περιλαμβάνει τρισδιάστατες διαφημιστικές πινακίδες, καθώς και μια σειρά ψηφιακών συλλεκτικών αντικειμένων. Η διαφημιστική ενέργεια ξεκινά αυτό το μήνα στη Λατινική Αμερική, ενώ αργότερα μέσα στο έτος θα ακολουθήσουν η Ασία και άλλες αγορές.

Η τελευταία καμπάνια της Coca-Cola δείχνει ότι η εταιρεία επιδιώκει να απευθυνθεί σε μια κοινότητα δημιουργών, ενώ παράλληλα τοποθετείται ως μια ιδανική επιλογή για στιγμές που “διψούν” για ανάταση. Η προσπάθεια είναι η πιο πρόσφατη ώθηση στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Real Magic, που ξεκίνησε το 2021 για να αναδείξει τη σύνδεση κάθε καταναλωτή με το brand και τις κοινές τους στιγμές.

Το έξυπνο marketing της Coca-Cola

Η Coca-Cola έχει χρησιμοποιήσει συχνά το marketing για να στοχεύσει σε εξειδικευμένα κοινά. Στα πιο πρόσφατα παραδείγματα, συγκαταλέγεται αυτό του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν η εταιρεία απευθύνθηκε στους λάτρεις της μουσικής με μια ηχητική βιβλιοθήκη επτά τραγουδιών και ένα ψηφιακό beat για να τονίσει τις προσπάθειες ανακύκλωσης των ποτών Sprite, Fresca και Seagram’s.

Το “Recycled Records”, όπως ονομάστηκε η πρωτοβουλία, είχε σκοπό να γιορτάσει τη μετάβαση για τρία από τα εμπορικά σήματα της Coca-Cola από το πράσινο στο διαφανές πλαστικό, καθώς η εταιρεία ακολούθησε τις διαπιστώσεις ότι το πράσινο πλαστικό μετατρέπεται συχνότερα σε αντικείμενα μιας χρήσης που δεν ανακυκλώνονται ξανά.

Διαβάστε περισσότερα