Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου, όπου έγινε και η επίσημη παρουσίαση της Ελλάδος και των οικονομικών – επενδυτικών ευκαιριών που προσφέρει πραγματοποιήθηκαν, υπολογίζεται ότι έγιναν πάνω από 300 συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην αποστολή με αντίστοιχους απ’ την Ινδία και υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Joist Innovation Park, το Πάρκο Καινοτομίας που λειτουργεί στη Λάρισα, με το πανεπιστήμιο Adani.

“Οι χώρες μας έχουν μακρά ιστορία συνεργασίας και φιλίας. Και καθώς είναι λαοί της θάλασσας αναγνωρίζουμε την ανάγκη να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας. Η ελλάδα μπορεί να γίνει ευρωπαίκή πύλη για την Ινδία”, τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπ. Εξωτερικών, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης κατά την ομιλία του με θεματική τη συνεργασία των δύο πλευρών σε θέματα ναυτιλίας και της λεγόμενης “μπλε οικονομίας”, όπου παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα  “GrECO islands”.

Στο ίδιο πάνελ βρέθηκε και ο εφοπλιστής κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Dynacom Tankers ο οποίος αποκάλυψε πως το πρώτο εμπορικό πλοίο που είχε ναυπηγησει ήταν σε ινδικό ναυπηγείο εξηγώντας παράλληλα και τη σημαντική δραστηριότητα που είχε αναπτύξει στην Ινδία.

“Η θάλασσα είναι Λεωφόρος ανοικτή που ενώνει κάθε μέρος του κόσμου, χρειαζόμαστε τα καράβια. Η Ευρώπη έχει το μεγαλύτερο στόλο. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι ελληνικό και είμαστε περήφανοι γι αυτό. Κι αυτό καθώς τα πλοία δεν μεταφέρουν μόνο αγαθά αλλά και ιδέες. Είναι ο τρόπος μέσα απ’ τον οποίο τα έθνη έρχονται πιο κοντά”, τόνισε ο κ. Προκοπίου.

“Η Ελλάδα λόγω της γεωγραφικής της θέσης είναι η πύλη για την Ευρώπη. Μαζί με αυτά όμως διαθέτει και άλλες δραστηριότητες, όπως είναι αυτές για την ψυχαγωγία… ιστιοπλοϊα,  κρουαζιέρα. Επίσης υπάρχουν πολλές συνέργειες που η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει με την Ινδία. Η ναυπήγηση και η ναυπηγοεπισκευή είναι κάτι σημαντικό. Ο Όμιλος μας αγόρασε το μεγαλύτερο ναυπηγείο στη Μεσόγειο και θέλουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με την Ινδία, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Προκοπίου.

Αντίστοιχα τις ευκαιρίες που κρύβουν τα λιμάνια της Ελλάδας κυρίως για την μεταφορά των ινδικών προϊόντων στην ηπειρωτική Ευρώπη υπογράμμισε απ’ την πλευρά του ο κ. Θάνος Λιάγκος Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και της ΟΛΘ Α.Ε

Κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου επίσης παρουσιάστηκε το παράδειγμα της συνεργασίας μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ινδικού ομίλου GMR για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι ενώ η κοινοπραξία έχει καταθέσει πρόταση και για το αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Σημειωτέον πως η GMR είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής αεροδρομίων στον κόσμο από άποψη επιβατικής κίνησης. “Αυτή η συνεχιζόμενη συνεργασία υπογραμμίζει το αμοιβαίο ενδιαφέρον και τη δέσμευση και των δύο εθνών να ενισχύσουν περαιτέρω τους οικονομικούς δεσμούς τους και τις προσπάθειες ανάπτυξης υποδομών”, σημείωσε η οικονομική διευθύντρια του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κα Πηνελόπη Λαζαρίδου.

Απ’ την πλευρά του ο επικεφαλής της GMR στο σκέλος διαχείρισης αεροδρομίων Dr Amresh Ohri υπογράμμισε την ευκαιρία που είδε η GMR στην Ελλάδα, την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο τομέα ο ινδικός όμιλος και την τρίτη διεθνώς. Εμφανίστηκε μάλιστα σίγουρος ότι σύντομα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδος – Ινδίας θα είναι γεγονός.

Προηγήθηκαν παρουσιάσεις απ’ την ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων κα Μάιρα Μυρογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Enterprise Greece Μαρίνο Γιαννόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Export Credit Greece Γρηγόρη Σταματόπουλο για τις ευκαιρίες, τα κίνητρα και τα “εργαλεία” για επενδύσεις στην Ελλάδα και τη σύναψη εμπορικών σχέσεων.

Επόμενος σταθμός η Βομβάη

Η ελληνική αποστολή, στην οποία συμμετέχουν επιχειρηματίες και εκπρόσωποι εταιρειών από ένα σημαντικό εύρος δραστηριοτήτων, ξεκινώντας από την ενέργεια, την τεχνολογία, τη ναυτιλία, τις αερομεταφορές, την ένδυση,  τον βιομηχανικό εξοπλισμό, τα τρόφιμα και ποτά, τον τουρισμό, τις κατασκευές και το real estate έως και την οπτικοακουστική βιομηχανία, αναμένεται να αναχωρήσει το βράδυ για τη Βομβάη όπου θα ανοίξει νέος γύρος συναντήσεων.

Στη Βομβάη θα έρθει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όπου θα απευθύνει χαιρετισμό στο ελληνο-ινδικό επιχειρηματικό φόρουμ και θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους ινδικών επιχειρήσεων και ομίλων.

Υπενθυμίζεται ότι με την Κοινή Δήλωση αναβάθμισης των σχέσεων σε στρατηγικές (Strategic Partnership) τον περασμένο Αύγουστο οι δύο πρωθυπουργοί συμφώνησαν να εργαστούν προς την κατεύθυνση διεύρυνσης της διμερούς συνεργασίας στο πολιτικό επίπεδο, στην ασφάλεια και στην οικονομία με στόχο τον διπλασιασμό του διμερούς εμπορίου τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι ακόμη η εμβάθυνση και εντατικοποίηση των συνεργειών των δύο χωρών στους τομείς της άμυνας, της ναυτιλίας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, του κυβερνοχώρου, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, του τουρισμού και της γεωργίας.

Στο οικονομικό/ επιχειρηματικό κομμάτι, τα πρώτα ανοίγματα έγιναν τον περασμένο Αύγουστο κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας στην Αθήνα, όπου είχε δοθεί η πρώτη ευκαιρία  να γίνουν επαφές ανάμεσα σε ινδικές και ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να διερευνηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και να οικοδομηθούν σχέσεις και συνεργασίες.

Το φάσμα και οι προοπτικές της συνεργασίας και των συνεργειών είναι ευρύτατες, τόσο για μεγαλύτερη παρουσία ινδικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια), της υψηλής τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, του τουρισμού, όσο και στο πεδίο ενίσχυσης της παρουσίας ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς των τροφίμων, των φαρμάκων, της ναυτιλίας.

Ενδεικτικό είναι ότι, παρόλο που οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ινδία αυξήθηκαν το 2022,  με δυσκολία αντιστοιχούν σε 1 ευρώ ανά Ινδό, ενώ η Ινδία έχει ετήσιο εξερχόμενο τουρισμό 40 εκατομμυρίων ατόμων υψηλού εισοδήματος, πεδίο όπου υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και μεγάλες ευκαιρίες, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη τα στοιχεία (ΔΝΤ) σύμφωνα με τα οποία η Ινδία θα έχει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 6,3% και το 2024.

Διαβάστε ακόμη: