Με ισχυρή κερδοφορία, ιστορικά υψηλή αξιοποίηση στόλου και ένα δυναμικό πρόγραμμα 20 νεότευκτων πλοίων, η Tsakos Energy Navigation (TEN, Ltd.) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου και του τρίτου τριμήνου του 2025, επιβεβαιώνοντας τη σταθερά ανοδική της πορεία. Η εταιρεία δημοσίευσε έσοδα 577 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο, καθαρά κέρδη 103 εκατ. δολαρίων, και προχωρά στη διανομή νέου μερίσματος 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή.
Με την αγορά τάνκερ να ενισχύεται από περιορισμένη διαθεσιμότητα και γεωπολιτικές συνθήκες, η TEN φαίνεται να τοποθετείται με επιθετική στρατηγική για τα επόμενα χρόνια, έχοντας ήδη εξασφαλίσει 4 δισ. δολάρια ελαχίστων μελλοντικών εσόδων από συμβόλαια.
Έσοδα 9μήνου 2025: 577 εκατ. δολάρια
Καθαρά κέρδη 9μήνου: 103 εκατ. δολάρια ή 2,75 δολ./μετοχή
Adjusted EBITDA 9μήνου: 289 εκατ. δολάρια
Νέο μέρισμα: 1,00 δολάριο – μετά τα 0,60 δολ. του Ιουλίου
Μελλοντικά ελάχιστα συμβολαιοποιημένα έσοδα: 4 δισ. δολάρια
Πρόγραμμα ναυπήγησης: 20 νεότευκτα, μεταξύ αυτών 3 VLCC
Υψηλή αξιοποίηση στόλου: 96,2% στο 9μηνο
Σταθερό TCE: 30.703 δολ./ημέρα στο 9μηνο
Υγιής κεφαλαιακή θέση: 264,3 εκατ. δολάρια ταμειακά διαθέσιμα
Μείωση χρηματοοικονομικού κόστους: -15 εκατ. δολάρια λόγω χαμηλότερων επιτοκίων
Αποτελέσματα Εννεαμήνου
Η TEN κατέγραψε 577 εκατ. δολάρια σε συνολικά έσοδα, με λειτουργικά κέρδη 171 εκατ. δολάρια, ποσό που περιλαμβάνει 12,5 εκατ. δολάρια από κέρδη πώλησης τεσσάρων παλαιότερων πλοίων.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 103 εκατ. δολάρια ή 2,75 δολάρια ανά μετοχή, επιβεβαιώνοντας την ενισχυμένη ζήτηση για μεταφορά ενέργειας.
Το Adjusted EBITDA για το εννεάμηνο ανήλθε σε 289 εκατ. δολάρια.
Η αξιοποίηση στόλου ανέβηκε στο 96,2% από 92,2% πέρυσι, χάρη στην επανατοποθέτηση των πλοίων σε αποδοτικότερα συμβόλαια. Το μέσο TCE παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, στα 30.703 δολάρια/ημέρα, ενώ τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο/ημέρα συγκρατήθηκαν στα 9.797 δολάρια.
Η απόσβεση και απομείωση ανήλθαν σε 125,6 εκατ. δολάρια, αντικατοπτρίζοντας την είσοδο νεότερων και μεγαλύτερων κατηγοριών πλοίων στον στόλο.
Το συνολικό χρέος στο τέλος του 9μήνου ήταν 1,9 δισ. δολάρια, ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν στα 72,7 εκατ. δολάρια, δηλαδή 15 εκατ. λιγότερα από πέρυσι, λόγω χαμηλότερων επιτοκίων.
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ανήλθαν στα 264,3 εκατ. δολάρια, παρά τις σημαντικές εκροές για:
- 134,6 εκατ. σε αποπληρωμές χρεολυσίων
- 178 εκατ. σε δόσεις ναυπηγείων και κεφαλαιοποιημένες δαπάνες
- 20,3 εκατ. για μερίσματα προνομιούχων μετοχών
Αποτελέσματα Q3
Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου ανήλθαν σε 186,2 εκατ. δολάρια, με λειτουργικά κέρδη 60,5 εκατ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένων 9 εκατ. δολαρίων από κέρδη πώλησης τριών παλαιότερων πλοίων.
Τα καθαρά κέρδη έφθασαν στα 38,3 εκατ. δολάρια ή 1,05 δολάρια/μετοχή, αυξημένα σημαντικά από τα 26,5 εκατ. δολάρια του περυσινού Q3 (αύξηση 11,8 εκατ.).
Οι προνομιούχες μετοχές επιβάρυναν το τρίμηνο με 6,8 εκατ. δολάρια, ίδιο ποσό με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Το Adjusted EBITDA ανήλθε σε 95,6 εκατ. δολάρια.
Η αξιοποίηση στόλου διαμορφώθηκε στο 95%, με μέσο TCE 30.601 δολ./ημέρα.
Τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο/ημέρα ήταν 9.904 δολάρια, αποτέλεσμα αποτελεσματικής τεχνικής διαχείρισης, όπως σημειώνει η εταιρεία.
Τα γενικά και διοικητικά έξοδα μειώθηκαν σημαντικά κατά 5 εκατ. δολάρια, στα 9,2 εκατ. δολάρια.
Οι αποσβέσεις έφτασαν τα 42,4 εκατ. δολάρια, απόρροια της συνεχούς ανανέωσης και διεύρυνσης του στόλου με μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία.