Ο μεσομακροπρόθεσμος στόχος της κυβέρνησης για τη δημιουργία Εθνικού Πρωταθλητή στις τράπεζες, αλλά και η παραχώρηση της Αττικής οδού αντί ενός ποσού που θα υπερβαίνει τα 3 δισ. ευρώ, συνιστούν τα 2 MEGA DEALS η υλοποίηση των οποίων ανατρέπει όλα τα δεδομένα στον τραπεζικό και επιχειρηματικό χάρτη της χώρας και δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες προσέλκυσης ξένων επενδυτών στην χώρα, στηρίζοντας την ανοδική τροχιά στην οποία έχουν ήδη υπεισέλθει Ανάπτυξη και Χρηματιστήριο!

Ο «Εθνικός Πρωταθλητής» στις τράπεζες

Ο μεγάλος – κεντρικός στόχος στις τράπεζες είναι η δημιουργία ενός Εθνικού Πρωταθλητή ο οποίος θα προκύψει μέσα από την συγχώνευση δύο ή ακόμη και περισσότερων τραπεζών κατά το 2023, οι οποίες θα έχουν ήδη κεφαλαιακά εξυγιανθεί και θα έχουν περάσει απολύτως υπό τον έλεγχο του ιδιωτικού τομέα το 2022, φέτος δηλαδή!

Το σχέδιο αυτό, που προϋποθέτει ομαλό πολιτικό σκηνικό και εκλογές την άνοιξη ή το καλοκαίρι του 2023, προβλέπει:

Πρώτον, την διάθεση μέσω placement από το ΤΧΣ του 20%-30% των μετοχών της Εθνικής τράπεζας σε Άραβες, Ολλανδό, ξένους θεσμικούς επενδυτές και Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές!

Η εκκίνηση των σχετικών διαδικασιών θα λάβει χώρα αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου για το ΤΧΣ που θα πραγματοποιηθεί περί τα τέλη Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου!

Δεύτερον, την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής περίπου κατά 1 δισ., αντίστοιχη δηλαδή εκείνων της Τρ. Πειραιώς και της Alpha bank, που θα επακολουθήσει, αμέσως μετά το placement σε ξένους επενδυτές!

Τρίτον, την διάθεση μέσω placement νέου πακέτου μετοχών του ΤΧΣ, από το 27% που την ώρα τούτη κατέχει, προς την κατεύθυνση της πλήρους αποκρατικοποίησης της τράπεζας, που ούτως ή άλλως την ώρα τούτη λειτουργεί βάσει ιδιωτικό – οικονομικών κριτηρίων από την Διοίκηση Χρ. Μεγάλου που μέχρι σήμερα διαχειρίστηκε άψογα όλα τα ανοιχτά ζητήματα του τραπεζικού ομίλου!

Εθνική: Διεργασίες με επιχειρηματίες και funds για το 20%

Η εμβληματική παραχώρηση της Αττικής οδού!

Το δεύτερο MEGA DEAL της κυβέρνησης αφορά την Αττική οδό, μια σύμβαση παραχώρησης η οποία βάσει των αποδόσεων της επί δεκαετίες χαρακτηρίζεται ως το «φιλέτο των φιλέτων» του Δημοσίου ή αλλιώς το «Χρυσόμαλλον δέρας» του Κράτους!

Στο ΤΑΙΠΕΔ αλλά και στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επισήμως θεωρούν ότι η ιδιωτικοποίηση της Αττικής οδού θα πιάσει τίμημα ενώ των 2,2 δισ. κρατώντας ουσιαστικά τον πήχυ των προσδοκιών χαμηλά για ευνόητους λόγους!

Στις μεταξύ τους ωστόσο συζητήσεις επιχειρηματολογούν λέγοντας ότι το τίμημα θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ!

Και τούτο διότι:

Πρώτον, η παραχώρηση της Εγνατίας οδού έπιασε τίμημα από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Η οποία ούτε στην πολυπληθή Αττική βρίσκεται, ούτε κυκλοφοριακά φόρτη αντίστοιχα μπορεί ποτέ να πιάσει!!!

Δεύτερον η αυστραλιανή Macquarie, (που θα κατέβει για την Αττική οδό σε σχήμα μαζί με Έλληνα μεγιστάνα) εκ των κορυφαίων funds του κόσμου, έδωσε το ποσό ρεκόρ των 2,1 δισ. ευρώ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ!!!!

Ένα ποσοστό μειοψηφίας, χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης στο μάνατζμεντ!!!

Αττική Οδός: Γιατί εγκλωβίστηκαν οι οδηγοί

Κατεβαίνουν όλοι στον διαγωνισμό

Υπό αυτό το πρίσμα η κυβέρνηση αναμένει τίμημα – μαμούθ, ρεκόρ όλων των εποχών καθώς οι πάντες σχεδιάζουν να κατέβουν στον διαγωνισμό, από τους Έλληνες εργολάβους που θα συμμετέχουν σε κοινοπρακτικά σχήματα ανεξαιρέτως, μέχρι τα μεγαλύτερα funds του πλανήτη, όπως η KKR, η BLACKROCK και η «δική μας» CVC!

Ο Ελλάκτωρ θα κατέβει μαζί με την Άβαξ και την Egis και αφού προηγουμένως διενεργήσει αύξηση κεφαλαίου μεταξύ 500 εκατ. ευρώ και 1 δισ. ευρώ!

Παράλληλα γίνονται συζητήσεις με 2 εξειδικευμένα γαλλικά funds που επενδύουν σε παραχωρήσεις!

Η ΓΕΚ Τέρνα επίσης θα κατέβει στον διαγωνισμό, πιθανότατα μαζί με Έλληνες και ξένους επενδυτές! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη γίνονται σχετικές συζητήσεις με κορυφαίους οίκους του εξωτερικού.

Ο Μυτιληναίος δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν θα κατέβει αυτόνομα, μαζί με ξένο find ή εάν θα ενσωματωθεί σε ήδη υπάρχον σχήμα, όπως αυτό του Ελλάκτορα, εξέλιξη που φαντάζει πιθανή!

Τέλος η Ιντρακάτ κατά πάσα πιθανότητα θα συμμετάσχει σε υπό διαμόρφωση κοινοπρακτικό σχήμα όπου θα ηγείται μεγάλο fund του εξωτερικού!