«Έκλεισε» το mega deal στα τρόφιμα μεταξύ της ιταλικής Ferrero και της αμερικανικής WK Kellogg. H γνωστή σοκολατοποιία ενισχύει περαιτέρω την διείσδυση της στην αμερικανική αγορά εξαγοράζοντας τον όμιλο των διάσημων δημητριακών Kellogg’s έναντι 3,1 δισ. δολαρίων.

Η είδηση του deal εκτόξευσε τη μετοχή της WK Kellogg έως και κατά 30%, ωστόσο παρά την άνοδο αυτή είχε υποχωρήσει κατά πάνω από 2% από τις αρχές του έτους, διαμορφώνοντας τη χρηματιστηριακή της αξία γύρω στο 1,5 δισ. δολάρια.

Η τιμή εξαγοράς ύψους 23 δολαρίων ανά μετοχή συνεπάγεται ένα premium 31% σε σχέση με το κλείσιμο της μετοχής την Τετάρτη.

Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί από τους μετόχους και τις ρυθμιστικές αρχές.

Η WK Kellogg, γνωστή για κλασικά αμερικανικά δημητριακά όπως τα Froot Loops και τα Frosted Flakes, αποσχίστηκε από τη μητρική Kellogg το 2023, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επικέντρωσης της τελευταίας στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα των σνακ.

Η Kellogg μετονομάστηκε σε Kellanova, διατηρώντας στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες όπως τα Pringles και τα Cheez-It. Πέρυσι, ο όμιλος Mars, ιδιοκτήτης των M&M, συμφώνησε να εξαγοράσει την Kellanova έναντι 36 δισ. δολαρίων, συμφωνία που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Isabelle Souriment / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

Η απόκτηση της WK Kellogg από τη Ferrero έρχεται να ενισχύσει το κύμα συγκέντρωσης στον κλάδο των συσκευασμένων τροφίμων. Πολλοί καταναλωτές διεθνώς, κυρίως στις ΗΠΑ, έχουν απομακρυνθεί από τα γλυκά δημητριακά, επιλέγοντας πιο υγιεινές επιλογές για πρωινό, ενώ η άνοδος των τιμών τα τελευταία χρόνια ώθησε αρκετούς σε φτηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η συμφωνία εντάσσεται στη στρατηγική διεύρυνσης της Ferrero στις ΗΠΑ. Η εταιρεία, υπό τον έλεγχο του διακριτικού δισεκατομμυριούχου Τζιοβάνι Φερέρο, εγγονού των ιδρυτών της Ferrero, έχει ξεκινήσει ένα έντονο κύμα εξαγορών με στόχο την περαιτέρω διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής έχει αποκτήσει το αμερικανικό χαρτοφυλάκιο της Nestlé στον τομέα των γλυκών, καθώς και την Wells Enterprises, ιδιοκτήτρια της μάρκας Halo Top, μεταξύ άλλων. Η τελευταία της εξαγορά ήταν, το 2022, η παραγωγός των παγωτών Bomb Pops, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία των γλυκών και των επιδόρπιων.

Τον περασμένο Μάιο, η Ferrero, που πλέον είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ζαχαρωδών στις ΗΠΑ, παρουσίασε νέα προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για την αμερικανική αγορά, όπως το Nutella με φυστικοβούτυρο και τα Tic Tac με γεύση Dr Pepper.

«Τα τελευταία χρόνια, η Ferrero έχει ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στη Βόρεια Αμερική, φέρνοντας κοντά τα διεθνή brands της με τοπικά “διαμάντια” που έχουν ρίζες στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο πρόεδρος του ομίλου Ferrero, Τζιοβάνι Φερέρο. «Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία μας και μας γεμίζει αισιοδοξία για τις μελλοντικές ευκαιρίες».

Η WK Kellogg αναμένεται να ανακοινώσει τα τριμηνιαία της αποτελέσματα στις 5 Αυγούστου, χωρίς ωστόσο να προγραμματίζει τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές, επικαλούμενη την εν εξελίξει συμφωνία.

Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές ανακοινώσεις της Πέμπτης, η εταιρεία προβλέπει καθαρές πωλήσεις μεταξύ 610 και 615 εκατ. δολαρίων, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA αναμένεται να κυμανθούν από 43 έως 48 εκατ. δολάρια.

Αντιστοίχως, η ιταλική σοκολατοποιία κατέγραψε πέρυσι αύξηση πωλήσεων κατά 9%, φθάνοντας τα 18,4 δισ. ευρώ (περίπου 21,6 δισ. δολάρια.

Η τάση για συγκέντρωση στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών δεν είναι καινούρια. Οι εταιρείες προσπαθούν να διαχειριστούν το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και τον επίμονο πληθωρισμό, ενώ οι τιμές του κακάο έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2023, επιβαρύνοντας περαιτέρω τα ήδη πιεσμένα περιθώρια κέρδους.

Προσφάτως δε, η εμπορική πολιτική του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, με νέους δασμούς, έχει προκαλέσει επιπλέον δυσκολίες για πολλές επιχειρήσεις του κλάδου που λειτουργούν με χαμηλά περιθώρια και πολυεθνική παρουσία.

Η Ferrero, που παράγει τα Kinder Bueno και τις καραμέλες Tic Tac, έχει τις ρίζες της σε ένα ταπεινό ζαχαροπλαστείο στην Ιταλία, ιδιοκτησίας των Πιέρα και Πιέτρο Φερέρο, παππούδων του σημερινού επικεφαλής, Τζιοβάνι. Οι πρώτες συνταγές χρησιμοποιούσαν φουντούκια για να εμπλουτίσουν τις μικρές ποσότητες κακάο της εποχής.

Η εταιρεία απέκτησε διεθνή ακτινοβολία και ισχυρή παρουσία στον παγκόσμιο χάρτη των γλυκών τη δεκαετία του 1950, υπό την καθοδήγηση του Μικέλε Φερέρο, πατέρα του Τζιοβάνι. Από τότε εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες δυνάμεις στη βιομηχανία τροφίμων διεθνώς.

Διαβάστε ακόμη: