Η Kellogg σχεδιάζει να χωριστεί σε τρεις ανεξάρτητες δημόσιες εταιρείες, «σπάζοντας» τις εμβληματικές μάρκες της σε ξεχωριστές επιχειρήσεις σνακ, δημητριακών και φυτικών προϊόντων. Οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν έως και 8% στις προκαταρκτικές συναλλαγές, αλλά έκλεισαν με άνοδο μόλις 1,9% μετά την σχετική ανακοίνωση αργά την Τρίτη.
Η κίνηση της εταιρείας έρχεται μια δεκαετία μετά την αγορά των Pringles από την Kellogg σε μια συμφωνία ύψους $2,7 δις. η οποία σηματοδότησε τη στροφή της εταιρείας στην εστίαση στην παγκόσμια επιχείρηση σνακ με τους ανθρώπους να τρώνε όλο και πιο συχνά σνακ μεταξύ των κυρίως γευμάτων. Η Kellogg, μαζί με ανταγωνιστές όπως η Frito-Lay, η PepsiCo και η Oreo-cookie, Mondelez, έχουν την τάση να εισαγάγουν περισσότερα σνακ και να αγοράζουν μικρότερες μάρκες. Τη Δευτέρα, η Mondelez ανακοίνωσε ότι εξαγοράζει το Clif Bar για $2,9 δισ.
Στάσιμες οι πωλήσεις δημητριακών
Οι πωλήσεις δημητριακών, αντίθετα, έχουν μείνει στάσιμες στις ΗΠΑ, καθώς οι άνθρωποι τρώνε εν κινήσει και αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών το πρωί. Τα γνωστά brands όπως η Special K, η Froot Loops και η Rice Krispies αποτελούσαν για δεκαετίες θεμέλιο της Kellogg, αλλά πλέον δεν θεωρούνται βασικοί μοχλοί ανάπτυξης για την επόμενη ημέρα. Η πανδημία ανέβασε για λίγο την κατηγορία των δημητριακών, καθώς περισσότεροι καταναλωτές έτρωγαν πρωινό στο σπίτι λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις για την πανδημία του Covid-19, αλλά η Kellogg αναμένει σταθερή αύξηση εσόδων για την επιχείρηση δημητριακών της στη Βόρεια Αμερική στο μέλλον.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kellogg Steve Cahillane είπε σε τηλεδιάσκεψη ότι και οι τρεις επιχειρήσεις έχουν «σημαντικές» αυτόνομες δυνατότητες, αν και η εταιρεία διερευνά εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής πώλησης για την επιχείρηση που βασίζεται σε φυτικά προϊόντα.
Τα ονόματα για τις νέες εταιρείες δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί. Ο Cahillane θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας σνακ που θα έχει στο χαρτοφυλάκιό της επώνυμα προϊόντα όπως Pringles, Cheez-It, Pop-Tarts και RXBAR. Πέρυσι η κατηγορία αυτή έφερε έσοδα $11,4 δις. περίπου το 10% αυτών των πωλήσεων προέρχεται από την αναπτυσσόμενη επιχείρηση noodle της στην Αφρική, ενώ ένα άλλο 10% προέρχεται από τις βάφλες Eggo και την επιχείρηση παγωμένου πρωινού. Η Βόρεια Αμερική θα αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων της εταιρείας.