O Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ανακοινώνει ότι κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της “Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.”. Η Latsco Direct Investments Cyprus Limited αποτελεί επενδυτικό σχήμα του Latsco Family Office, συμφερόντων κ. Μαριάννας Λάτση.

Η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί σε premium 15% έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και στην ολοκλήρωση σχετικών διαδικασιών, όπως προβλέπονται μεταξύ άλλων και από τη σύμβαση παραχώρησης.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βάσει της σύμβασης θα μπορεί εντός της πρώτης πενταετίας η νέα παραχωρησιούχος να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου η Αττική οδός των 70 χιλιομέτρων με τους 400.000 συνδρομητές και τις 280.000 διελεύσεις κατά μέσο όρο ημερησίως πέρασε στον νέο παραχωρησιούχο που είναι η Αττική Οδός Παραχώρηση ΑΕ. Στην νέα εταιρεία μεταβιβάζονται όλες οι συμβάσεις της Αττικής Οδού ΑΕ και των Αττικών Διαδρομών και όλα τα σχετικά δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τις υφιστάμενες συμβάσεις. Αυτό αντίστοιχα σημαίνει ότι και οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους με την λύση της σύμβασης και όσοι το επιθυμούν θα μεταφερθούν στην νέα εταιρεία παραχωρήσεις για όσο διάστημα επιλέξουν. Η μεταβίβαση της Αττικής οδού συμπίπτει με μια μεγάλη αλλαγή στα τέλη διέλευσης καθώς από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου το διόδιο της Αττικής οδού θα μειωθεί στα 2,5 από 2,80 σήμερα.

Πρόκειται για την πρώτη αναπροσαρμογή του διοδίου που γίνεται από τον νέο παραχωρησιούχο καθώς η επόμενη προγραμματίζεται να συντελεστεί σε μια πενταετία εφόσον συντρέχουν συγκεκριμένοι δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου, οι οποίοι θα πρέπει να τεκμηριώνονται επαρκώς από το νέο παραχωρησιούχο. Η σύμβαση προβλέπει επίσης για πρώτη φορά ότι το ύψος των διοδίων δεν θα είναι σταθερό, αλλά θα αυξάνεται στην αρχή κάθε χρονιάς με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Τα κατασκευαστικά έργα

Επιπλέον στο πλαίσιο των κατασκευών για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού προβλέπονται μια σειρά από έργα που θα εκτελέσει ο παραχωρησιούχος. Εφόσον ζητηθεί από το Δημόσιο εντός πέντε ετών από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης θα γίνει κατασκευή αναστροφών στον ανισόπεδο κόμβο Λεονταρίου για τον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος στην απόληξη του κλάδου της δυτικής περιφερειακής λεωφόρο Υμηττού στον ανισόπεδο κλάδο Δουκίσσης Πλακεντίας.

Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα σύνδεσης του κλάδου Ραφήνας προς τον αερολιμένα των Σπάτων αλλά και η κατασκευή εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων μήκους  μεγαλύτερης των 500 μέτρων καθώς και συνοδές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Συνολικά κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, ο νέος Παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του δρόμου εκτιμώμενου ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτός από το τίμημα θα πληρώνει σε ετήσια βάση ποσοστό τουλάχιστον 7,5% επί των εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου ενώ βάσει της σύμβασης θα μπορεί εντός της πρώτης πενταετίας η νέα παραχωρησιούχος να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Διαβάστε ακόμη: